گردشگری جهان

نکات مفید ایمنی سفر

1. از غرایز خود پیروی کنید

اگر آن ریکشا یا تاکسی سواری آنقدر ارزان به نظر می رسد که بیش از حد خوب است که واقعیت داشته باشد، احتمالاً همینطور است! نکته مهمی که در سفر باید به خاطر بسپارید این است که از روحیه خود پیروی کنید. ما در طول سفرهایمان از خانواده های محلی دیدن کرده ایم. ما در بسیاری از خانه ها به شام ​​و چای داخل خانه دعوت شده ایم و تقریباً همیشه دعوت ها را می پذیریم. معمولا مردم فوق العاده و خوش برخورد هستند. بیشتر بخوانید: نکات ایمنی سفر – چگونه تعطیلات ایمن داشته باشیم

اما ما بسیاری از دعوت‌ها را رد کرده‌ایم. احتمالاً دعوت‌نامه‌هایی که به نظر می‌رسند، هستند. اگر افکار دومی داشته باشیم، به آن احساس درونی گوش می دهیم. هر زمان که برخلاف احساسات درونی خود حرکت کرده ایم، همه چیز به اشتباه پیش رفته است.

2. نگهبان خود را ناامید نکنید

زمانی که از پولمان کلاهبرداری کردند، موقعیتی مضحک را تجربه کردیم، یا وقتی از ما دزدی شد، می‌توانیم به گذشته نگاه کنیم و اشتباهاتی را که با پیروی نکردن از غرایزمان مرتکب شده‌ایم ببینیم. بسیاری از اشتباهات مسافرتی زمانی اتفاق می‌افتند که افراد محافظان خود را ناامید می‌کنند. هنگام سفر به دنیا باید به همان اندازه که در خانه هستید باهوش باشید. تا ساعات اولیه صبح جشن نگیرید و تنها به خانه بروید، در کوچه پس کوچه های متروکه و تاریک تنها قدم نزنید و با غریبه ها سوار ماشین نشوید.

3. خود را در معرض خطر قرار ندهید – باهوش باشید

من و دیو در زندگی‌مان ماجراهای حماسی زیادی را تجربه کرده‌ایم و مهم‌تر از آن، ما افراد حرفه‌ای را استخدام کردیم تا در صورت نیاز به ما کمک کنند. ما افراد زیادی را می بینیم که کارهای احمقانه ای برای “گرم” یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی انجام می دهند. فقط برای خودنمایی از برج ها بالا نروید و ماجراجویی هایی را انجام ندهید که صلاحیت انجام آن را دارید. ما صلاحیت انجام بسیاری از ماجراهای حماسی خود را به طور مستقل نداشتیم. اگر به تنهایی در حوزه آبخیز قطب شمال قدم می زدیم، قطعاً می مردیم. اما با راهنماهای متخصص، مهارت‌های جدید آموختند و چالش‌های تغییر دهنده زندگی را در سراسر جهان به روشی ایمن و سرگرم‌کننده انجام دادند.

4. پوشاندن و استفاده از ضد آفتاب

من نمی گویم که باید هر روز تمام روز خود را زیر ضد آفتاب بمالید، اما پیشنهاد می کنم از ضد آفتاب استفاده کنید. سرطان پوست یک چیز بسیار واقعی است. با این حال، من متوجه شدم که پوشیدن لباس های آستین بلند سبک وزن و کلاه واقعاً خوب عمل می کند. بیشتر بدنم را می پوشانم و سپس روی بینی، گوش و گردنم ضد آفتاب می زنم. به من اعتماد کن، خود بزرگتر از من تشکر خواهد کرد. بیشتر بخوانید: 10 نکته برای سفر سالم

5. واکسیناسیون و بیماری

قبل از سفر برای سفر به جهان، به یک پزشک مسافرتی یا کلینیک مسافرتی بروید تا بدانید برای هر مقصد خاص چه واکسن هایی نیاز دارید. این کار را حداقل 6 ماه قبل انجام دهید زیرا برخی از واکسن ها به بیش از یک واکسن نیاز دارند. پزشک همچنین برخی از نسخه های مخصوص سفر مانند مالاریا و آنتی بیوتیک ها را پر می کند.

پشه ها ناقل بسیاری از بیماری ها مانند مالاریا و زیکا هستند. بنابراین همانطور که در بالا در مورد پوشش گفتیم، پوشیدن لباس های آستین بلند و تنفس پذیر از شما در برابر نیش حشرات محافظت می کند. حشرات از رنگ های روشن متنفرند، بنابراین لباس های رنگ روشن بپوشید. حتی می‌توانید لباس‌های دافع حشرات بخرید تا به کاهش خطر نیش پشه کمک کنید.

6. سوغاتی بخرید و از اداره پست استفاده کنید

ما افراد زیادی را می شناسیم که می گویند هنگام سفر از جایی چیزی نمی خرند زیرا در چمدان خود جا ندارند. اما ما عاشق رفتن به بازارهای محلی و خرید سوغاتی هستیم. ما فقط آن را به خانه می فرستیم! ما هنوز هم می توانیم بسته بندی های سبک را بسته بندی کنیم و مقدار زیادی خرید کنیم. به علاوه رفتن به دفاتر پست در کشورهای دیگر می تواند یک ماجراجویی باشد. من هرگز فراموش نمی کنم که هنگام ارسال بسته از یک اداره پست در مالزی، از رنگ صحیح نخ استفاده کنم. و حالا که در خانه هستیم، خاطراتی داریم. هر بار که از بالی یا دیگریدو از استرالیا به طبل خود نگاه می کنم، یاد سفرهایم می افتم.

7. از غذاهای خیابانی نترسید

از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. اغلب تازه ترین و معتبرترین است. در اینجا یک نکته جالب برای سفر وجود دارد: اگر غذا روی شعله پخته شود، سرخ شده یا آب پز شود، خوردن آن بی خطر است. فقط مطمئن شوید که شخصی که پشت پیشخوان است، بعد از پختن غذا با دستان خالی آن را لمس نکند. وقتی به دنبال غذاهای محلی می گردیم، فقط به دنبال فروشندگانی می گردیم که توسط مردم محلی احاطه شده اند. ما از تله‌های توریستی گران‌قیمت اجتناب می‌کنیم و در عوض به مشتریان معمولی در نقطه داغ محلی‌شان می‌پیوندیم.

8. انعطاف پذیر باشید

این ما را به این می رساند که برای تغییر برنامه ها باز باشیم. خوب است که مسیر خود را در سراسر جهان برنامه ریزی کنید، اما همچنین مهم است که به روی احتمالات جدید باز بمانید. پس از اینکه مسافران توصیه کردند به آنها بپیوندیم و برای صعود از کوه کینابالو به بورنئو پرواز کنیم، برنامه‌هایمان را تغییر دادیم. این بهترین تصمیمی بود که تا به حال گرفتیم. یک بار در حالی که در جزیره ای در مالزی نشسته بودم و با مردمی ملاقات کردم که برای دیدن تایپوسام به KL می رفتند. ما حتی نمی دانستیم Thaipusam چیست، اما با آنها رفتیم و شگفت انگیزترین و تکان دهنده ترین جشنواره روی زمین را تجربه کردیم.

اگر تصمیم می‌گرفتیم به برنامه‌های خود پایبند باشیم و برنامه‌ای سفت و سخت داشته باشیم، هرگز آن لحظات شگفت‌انگیز را که هرگز فراموش نکرده‌ایم، نداشتیم.