گردشگری ایران

چگونه از بندرعباس تا کیش برویم؟

بسیاری از افراد برای سفر به کیش، بیشتر مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند، اما از آن‌جایی‌که کیش و بندرعباس دو جاذبه مهم جنوب کشورند، بازدید از هر دو در زمان سفر به جنوب، خالی از لطف نیست. حال برای این‌که در زمان سفرتان از زیبایی‌های این دو خطه جنوبی بهره ببرید، بهتر است، مسیر زمینی را انتخاب کنید.

برای رسیدن به جزیره کیش به صورت زمینی باید از هر نقطه ایران که هستید خود را به بندر عباس برسانید و سپس به وسیله شناورها از بندرعباس به سمت جزیره کیش حرکت کنید. بنابراین ما در این‌جا شما را با راه‌های رسیدن از بندرعباس به جزیره کیش آشنا می‌کنیم.

فاصله بندرعباس تا کیش چقدر است؟

برای محاسبه فاصله بندرعباس تا کیش، با توجه به مسیر انتخابی و نوع وسیله‌ای که با آن سفر می‌کنید، رابطه مستقیمی وجود دارد. به‌طوری که مسافت و زمان سفر با هواپیما از بندرعباس به کیش با لنج و کشتی متفاوت است. حال اگر با ماشین شخصی‌تان می‌خواهید به کیش بروید یا قصد پارک کردن خودرو در یکی از پارکینگ‌های بندرعباس را دارید، نحوه سفرتان دستخوش تغییر می‌شود. در ادامه هرکدام از راه‌های رسیدن به کیش از بندرعباس را جداگانه بررسی می‌کنیم.

فاصله بندرعباس تا کیش با هواپیما

سفر با هواپیما از بندرعباس تا کیش معمولا مربوط به ساکنین بندرعباس است. زیرا افرادی که از شهر و دیار خود مسیر زمینی را برای رسیدن به این بندر جنوبی انتخاب کرده‌اند، غالبا از هواپیما استفاده نمی‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند با اجاره ویلا از سایت اتاقک چند روزی را در بندر عباس سپری کنند و از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرند و سپس خود را از طریق آب‌های نیلگون خلیج فارس به کیش برسانند.

فاصله بندرعباس تا کیش با هواپیما حدود 250 کیلومتر است و مدت زمان تقریبی پرواز بندرعباس به کیش کمتر از یک ساعت تخمین زده می‌شود.

فاصله بندرعباس تا کیش با ماشین

برای دسترسی زمینی از بندرعباس به کیش، مسیر مستقیمی وجود ندارد و برای این‌که وارد جزیره کیش شوید باید خود را به یکی از بنادر آفتاب، لنگه و چارک برسانید و پس از آن با یکی از شناورهای مسافربری یا حمل خودرو به سمت کیش حرکت کنید.

البته هر کدام از این بنادر تا جزیره کیش فاصله متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • بندرآفتاب تا جزیره کیش حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. حال اگر با شناور مسافربری حرکت کنید، حدود نیم‌ساعت زمان می‌برد و شناور حمل خودرو حدود یک ساعت طول می‌کشد.
  • بندر چارک تا جزیره کیش حدود 22 کیلومتر فاصله دارد. حال اگر عبور از این مسیر را با شناور مسافربری انتخاب کردید، حدود یک ساعت زمان می‌برد و شناور حمل خودرو حدود دو و نیم ساعت طول می‌کشد.
  • فاصله بندر لنگه تا جزیره کیش بیشتر از دیگر مسیرها بوده و حدود 90 کیلومتر است. بنابراین رسیدن به این جزیره از بندرعباس با شناور مسافربری حدود دو و نیم ساعت و شناور حمل خودرو حدود چهار ساعت زمان می‌برد.

جالب است بدانید، بندر لنگه نزدیک‌ترین بندر به بندرعباس است و حدود 184 کیلومتر فاصله دارد. در حالی‌که بندر چارک نزدیک‌ترین فاصله تا جزیره کیش را دارد، این بندر در قسمت مرکزی استان هرمزگان و حدفاصل بندرعباس و بندر آفتاب واقع شده و با بندرعباس حدود 200 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین برای رسیدن به آن، باید از بندرعباس مسافت بیشتری را طی کرد.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن از بندرعباس به کیش، سفر با اتوبوس‌های دریایی است. این اتوبوس‌ها به عنوان بخشی از سیستم حمل‌ونقل عمومی، امکان جابه‌جایی گردشگران بین نقاط را با هزینه کمتری فراهم می‌کنند. البته اتوبوس‌های دریایی بر خلاف کشتی‌ها، تعداد زیادی مسافر حمل می‌کنند. البته نمی‌توان برای حمل خودرو روی آن حساب باز کرد.

نتیجه پایانی

سفر از بندرعباس به جزیره کیش به خصوص در تعطیلات نوروزی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین سفرهای عمرتان به‌شمار آید، چرا که در این ایام، آب و هوای جنوب کشور بسیار مطبوع بوده و فرصت مناسبی است تا افراد بدون گرمازدگی و رطوبت بالای هوا، به گشت و گذار در این دو خطه زیبای جنوبی بپردازند.

از سویی دیگر با توجه به وقت آزادی که در تعطیلات نوروزی در اختیار دارید، می‌توانید در هر دو منطقه اقامت داشته باشید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. البته به این نکته توجه کنید که، در این ایام مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به بندرعباس و کیش سفر می‌کنند، بنابراین برای این‌که با مشکل اسکان مواجه نشوید، همین حالا سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با بودجه و نوع نیازتان، به صورت آنلاین رزرو کنید. به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی در این سفر اهمیت بسیار زیادی داشته و لذت سفرتان را دوچندان خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا