سایر مطالب

بهترین راهنمای مطالعه ادبیات انگلیسی برای مبتدیان

رشته ادبیات انگلیسی شامل سبک های ادبی، ادیبان، شاعران و نویسندگان و… است. ادبیات انگلیسی بیش از 1400 سال است وجود دارد و از آن زمان به بعد گسترش یافته است. در این رشته علاوه بر اینکه زبان انگلیسی را یاد می گیرید، با آثار ادبی نوشته شده به زبان انگلیسی، سبک ‌های تولید آثار ادبی، نویسندگان و شاعران زبان انگلیسی و دیگر مباحث آشنا می شوید. در ادامه نکاتی را برای مطالعه ی ادبیات انگلیسی توضیح می دهیم.

(1)استفاده از اینترنت: بله، اینترنت به دانشجویان ادبیات کمک می کند. این اینترنت می تواند به دانشجویان کمک کند تا از هر جای دنیا به محتوای با کیفیت دسترسی داشته باشند. با این حال، استفاده از گوگل برای یافتن پاسخ هر سوالی که با آن مواجه می شوید ایده خوبی نیست. مقالات با کیفیت را در وب سایت هایی بخوانید که تنها محتوای ادبی ارائه می دهند. از پلتفرم هایی مانند ویکی پدیا و کورا فقط برای اطلاع رسانی استفاده کنید، نه برای استدلال های خود (در عین حال نوشتن پاسخ). همچنین ممکن است پیوستن به انجمن های ادبی مانند انجمن ادبیات انگلیسی و سایر انجمن های اینترنتی را در نظر بگیرید.

(2) بحث و مناظره در گروهها: مطالعات گروهی زمانی مثمر ثمر می شود که دوستانی داشته باشید که عمیقاً به ادبیات علاقه دارند. اگر خوش شانس هستید و چنین افرادی را در اطراف خود دارید، موضوعات مربوط به سنین مختلف در تاریخ ادبیات انگلیسی را با آنها در میان بگذارید. جامعه ای که به خوبی مطالعه شده باشد، همیشه راه را برای افکار جدید، جذب ایده ها و استدلال های با کیفیت هموار می کند. دانشجویانی که لیسانس و کارشناسی ارشد را در ادبیات انگلیسی دنبال می کنند ممکن است ایجاد گروه های بحث و گفتگو را در نظر بگیرند. شما همچنین می توانید به موارد برجسته بالا بپیوندید و در بحث های آنلاین شرکت کنید.

آموزش ادبیات انگلیسی

(3)به فراتر از سرفصل ها نگاه کنید: در سناریوی هندی، سوالات برنامه درسی معمول هستند. از هر کسی که در امتحان اخیر حاضر شده بپرسید و این عبارت را بیشتر خواهید شنید. درست است. گاهی اوقات همه چیز از حد تعریف شده خارج می شود. چرا نباید برای چنین شرایطی آماده شد؟ به عنوان مثال فرض کنید یک ترم سه رمان ویکتوریایی تجویز شده است. اگر فقط این سه رمان را بخوانید، می توانید به سوالات مربوط به این سه رمان پاسخ دهید. با این حال، اگر یک یا دو اثر دیگر از همان دوران را مطالعه کنید و درباره رمان های ویکتوریایی بخوانید، جنبه های مختلفی را پوشش خواهید داد که ممکن است برای دیگران جالب باشد.

(4) شعر بخوانید، گوش دهید که دیگران بخوانند و بخوانند: گاهی ممکن است تعجب کنید که چگونه چند نفر می توانند شعرهای بلند را از روی قلب حفظ کنند! برخی از افراد کارها را آسان می کنند. و ممکن است فرمولی برای چنین چیزهایی داشته باشند (و شما هم ممکن است آن را امتحان کنید). به T. S. Eliot گوش دهید که شعرهایش را می خواند، ترجیحاً The Waste Land. به شعرهای ضبط شده دیگر توسط خوانندگان مشهور گوش دهید (در دامنه عمومی موجود است). متوجه خواهید شد که وقتی به آن گوش می دهید (و بعداً آن را نیز می خوانید) درک و به خاطر سپردن شعر راحت می شود.

(5)تماشای فیلم هایی که رمان و نمایشنامه را به تصویر می کشند: ادبیات همیشه الهام بخش فیلم سازان بوده است. جین آستین، فیتزجرالد، توماس هاردی، اورول، استفن کینگ، ویرجینیا وولف، گراه ام گرین، یان فلمینگ و بسیاری دیگر از رمان نویسان ادبیاتی را تولید کرده اند که جهان نیز می تواند آن را روی پرده بزرگ تماشا کند. سعی کنید یک فیلم براساس هر رمان را در برنامه درسی خود ببینید. شرط می بندم که پس از آن درک این رمان برای شما آسان خواهد بود. تماشای نمایشنامه های شکسپیر (و دیگر نمایشنامه نویسان)در یوتیوب ممکن است به درک بسیاری از جنبه های آثار ادبی کمک کند.

هنگامی که شروع به مطالعه ادبیات انگلیسی کنید و از آن لذت ببرید، کارهای زیادی برای انجام دادن پیدا خواهید کرد. در ابتدا اصول اولیه را درک کنید، در مرحله دوم وارد اعماق آن شوید و سپس با به کارگیری عقل، خرد و تحصیلات خود شروع به کاوش در دنیای بی شمار ادبیات انگلیسی کنید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر این مراحل را دنبال کنید، مطمئن باشید که پیشاپیش شغل موفقی در (حوزه) ادبیات انگلیسی پیدا خواهید کرد.

منبع

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا