تفریحی

معرفی فیلم علمی تخیلی

1. ورود (2016)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: دنیس ویلنوو

بازیگران: ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر

لوئیز بنکس (Amy Adams)، استاد زبان شناسی، زمانی که سفینه های فضایی غول پیکر در ۱۲ نقطه از جهان به زمین می رسند، رهبری یک تیم ویژه از محققان را بر عهده می گیرد. در حالی که کشورها در آستانه جنگ جهانی قرار دارند، بنکس و خدمه اش باید در برابر زمان مسابقه دهند تا راهی برای برقراری ارتباط با فرازمینی ها پیدا کنند. او به امید کشف این راز، از فرصتی استفاده می کند که می تواند زندگی او و احتمالا تمام بشریت را تهدید کند.

2. Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi

فیلم

اکشن و ماجراجویی

کارگردان: ریچارد مارکاند

بازیگران: مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر

آخرین و، رای دهندگان ما موافقند، کمترین سه گانه اصلی جنگ ستارگان ممکن است مشکلات خود را داشته باشد، اما این یک سواری بی نظیر است. مطمئناً، بدخواهان ممکن است در مورد اووک‌های دوست‌داشتنی، تصویر عجیب و غریب پرنسس لیا (نه فقط حادثه بیکینی طلایی، بلکه بی‌میلی کلی او برای بازی در نقش شخصیت بدخواه) و تصمیم ضعیف نویسندگان برای احیای ستاره مرگ بحث کنند. از فیلم اول به جای حمله کامل به قلب قدرت امپراتوری. اما هنوز بخش‌های زیادی از فیلم وجود دارد که واقعاً کار می‌کند: فرار با کشتی بادبانی از Jabba the Hut یک اکشن با شکوه در بهترین حالت خود است، تعقیب و گریز با دوچرخه با سرعت بالا در جنگل‌های اندور سرگرم‌کننده است و اوج دیدنی سه‌طرفه. یک کرشندوی واگنری است که این سه گانه از این مجموعه را به سبکی زیبا بیان می کند. TH

3. فلش گوردون (1980)

فیلم

فانتزی

کارگردان: مایک هاجز

بازیگران: سم جی جونز، مکس فون سیدو، برایان بلسد

با تماشای فلش گوردون، فقط می‌توانید تعجب کنید که آیا کسی فکر می‌کند که مخاطبان هنوز ناشناخته‌ای از طرفداران علمی تخیلی وجود دارد که همان‌طور که نقد اصلی تایم اوت می‌گوید، «آقایان بلوند» هستند؟ البته، زمانی که در جهان منتشر شد، کل ماجرا نوعی حس پیچ خورده و ظالمانه داشت و هنوز هم دارد.

این دقیقا خنده دار نیست – طنز بسیار گسترده و مضحک است. و این دقیقاً هیجان‌انگیز نیست – جلوه‌های ویژه آگاهانه مبهم هستند و صحنه‌های اکشن به‌طور تصادفی به هم چسبیده‌اند. و با این حال، به نوعی این داستان تکنیکالر در مورد دلهره‌های عضلانی قهرمان، تبهکاران بزدار، مردان پرنده پر سر و صدا (بلست شهرت خود را در اینجا مهر و موم کرد)، دوشیزگان بدبخت و مجریان محکوم به فنای آبی پیتر مانند یک طلسم عمل می‌کند. موسیقی متن اپرایی و هیجان انگیز ملکه کمی آزاردهنده نیست. این یکی از بهترین فیلم های فانتزی است.

4. فضانورد آمریکایی (2001)

فیلم

کمدی

کارگردان: کوری مک‌آبی

بازیگران: کوری مک‌آبی، گریگوری راسل کوک، جاشوا تیلور

بی پول؟ مشکلی نیست کوری مک‌آبی، نویسنده، کارگردان و ستاره، از طفره‌های تخیلی استفاده کرد – مانند سکانس‌های اکشن که به‌عنوان اعداد موزیکال در شبح فیلم‌برداری می‌شدند – تا بودجه نسبتاً کمی بین یک تا دو میلیون دلار را جبران کند (ارقام دقیق هنوز واضح است).

پیش‌فرض فیلم نشان‌دهنده اردوی بلند، به سبک باربارلا است، اما در واقع این تلاش سیاه و سفید 35 میلی‌متری عناصر شیک را با ماچیزموی خشن یک وسترن ترکیب می‌کند – یک لیوان جک دنیلز منظم با یک چتر کوکتل که به‌طور غیرقابل توضیحی روی لبه آن قرار گرفته است را تصور کنید.

بازی‌های مضحک و جذاب مک‌آبی در پایان یک زمان اجرا کوتاه 91 دقیقه‌ای کمی تمام می‌شود، اما نکات برجسته الهام‌گرفته از این نخ خاص، آن را به پروژه‌ای پرشور برای هرکسی که از دورترین سواحل داستان‌های علمی تخیلی لذت می‌برد، تبدیل می‌کند. جتسام CB

5. ثانیه (1966)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: جان فرانکنهایمر

بازیگران: راک هادسون، جان راندولف، سالومه جنز

کدام ستاره بزرگ هالیوود می‌توانست بیشتر از راک هادسون با ایده‌ی تغییر کامل خود در خانه احساس آرامش کند؟ هادسون، بت ماچو که مخفیانه همجنس‌باز بود، هنرمند جدی که در اواسط دهه 60 در میان رام‌کام‌های قدیمی و پر وزن به دام افتاده بود، باید ناامید برای راه فرار بوده باشد.

مانند بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی بزرگ، مفهوم ثانیه‌ها کاملاً ساده است: یک مرد سالخورده و مستضعف حقوق می‌پردازد تا با جراحی تبدیل به یک پوسته تراشه‌شده شود، اما زندگی در میان مردم زیبا آنطور که او آرزو می‌کرد نیست. بودن.

ثانیه ها با تکیه بر فیلم نوآر پس از جنگ، برآورده شدن آرزوهای نسل من ضدفرهنگی و پارانویای پیش از واترگیت، یکی از رادیکال ترین، نگران کننده ترین و کاملاً وحشتناک ترین تریلرهایی است که تاکنون توسط یک استودیوی بزرگ هالیوود منتشر شده است. این فیلم همچنین از بهترین سکانس آغازین تاریخ فیلم بهره می‌برد: یک کالیدوسکوپ تاب خورده از گوشت بدشکل – البته به کارگردانی ساول باس افسانه‌ای. TH

6. پرستیژ (2006)

فیلم

نمایش

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: کریستین بیل، هیو جکمن، مایکل کین

فیلمی که شما را شگفت زده می کند به طوری که بعد از پایان فیلم با دهانی باز به اتفاقاتی که افتاد فکر خواهید کرد.

شعبده بازی به همراه علم، دوستی که تبدیل به دشمنی می شود و رقابتی سنگین را جایگزین این دوستی دیرینه را میگیرد.

لندن اواخر دهه 1800 محیطی عالی برای داستان پرپیچ و خم کریستوفر نولان درباره جادوگران رقیب است. عصر ویکتوریا زمان بی‌سابقه‌ای از اکتشافات علمی بود، جایی که غیرممکن‌ها با هر اختراع جدید امکان‌پذیر می‌شدند – درست مانند جادو.

به تماشای این اثر هنری بی بدلیل بنشنید تا راز شعبده باز را بفهمید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا