گردشگری جهان

نکات مفید درباره ی سفر

✓ اطلاعات تماس بیمه مسافرتی خود را همراه داشته باشید

اگر صدمه دیدید، اولین کاری که باید انجام دهید (زمانی که فریاد زدن و گریه از درد یا بیماری تمام شد) این است که با بیمه‌گر خود تماس بگیرید. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که آنها بیمارستان یا درمانی که شما انتخاب کرده اید را تایید نکنند و شما را به طور کامل تحت پوشش قرار ندهند.

و اگر خیلی آسیب دیده یا مریض هستید که نمی توانید تماس بگیرید، هر کسی که از شما مراقبت می کند باید بداند با چه کسی صحبت کند، بنابراین شماره تماس را در اختیار داشته باشید.

برای چگونگی انتخاب بیمه نامه مناسب با قیمت مناسب، راهنمای هشت مرحله ساده ما برای یافتن بهترین بیمه مسافرتی را بخوانید. و اگر در حال خرید بیمه مسافرتی در سفر هستید، در اینجا به چه چیزی توجه کنید.

✓ به مک دونالد و استارباکس بروید

اگر نمی خواهید، مجبور نیستید چیزی از آنها دریافت کنید.

با مقایسه منوهای غذایی آنها با غذاهایی که در خانه هستند، بینشی از فرهنگ و غذاهای محلی دریافت کنید.

طعم های غیر معمول بررسی کنید که مک‌دونالد از چه نوع تخته‌های شکلاتی در مک‌فلاری‌های خود استفاده می‌کند. – در ژنو آنها Toblerone و در آفریقای جنوبی طعم لیمو سبز نئونی دارند – و ببینید استارباکس چه ادویه‌های غیرمعمولی را به قهوه‌شان اضافه می‌کند.

قیمت های مختلف. قیمت‌ها را با آنهایی که در خانه و سایر کشورهایی که بوده‌اید مقایسه کنید، درست مانند اکونومیست که این کار را با شاخص بیگ مک خود انجام می‌دهد.

به عنوان پاداش اضافه، استارباکس و مک دونالد دارای سرویس بهداشتی عمومی تمیز و وای فای رایگان هستند.

به سینما بروید. ببینید سینماها در دیگر کشور ها به چه شکلند. فرهنگ مردم در سینماها به چه طریقی است. به عنوان مثال اگر به هنگ کونگ رفتید حتما به تماشای بهترین فیلم های جکی چان بروید.

✓ عاقلانه قضاوت کنید

هر فهرستی از “بهترین نکات و ترفندهای سفر” درست است که باید در مورد افرادی که با آنها برخورد می کنید ذهن باز داشته باشید. قضاوت در مورد افرادی که نمیشناسید بد است. این به معنای واقعی کلمه تعصب است.

اما پس از قضاوت دور.

بررسی کنید که چه چیزی باعث شده این شخصی که ملاقات می کنید رفتار، باور، لباس پوشیدن، فکر کردن یا بویی متفاوت از شما داشته باشد. هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد، پس باید خودتان قضاوت کنید. با انجام این کار، درک جهان را افزایش می دهید و یاد می گیرید که شخص بهتری باشید.

به عنوان مثال، ما این اشتباه را مرتکب شدیم که اوسمین هرناندز، مربی بدنسازی مشهوری را که احتمالاً در کلمبیا با او دوست بودیم، پیش داوری کردیم. ما ابتدا فکر می‌کردیم که او یک آدم مشهور مشهور و با صدای بلند است، اما بعد متوجه شدیم که در صحبت‌های بی‌وقفه‌اش حکمتی نهفته است.

✓ مراقب غریبه هایی باشید که بدون دلیل موجه به شما نزدیک می شوند

مراقب افراد بسیار دوستانه ای باشید که به طرز شگفت آوری انگلیسی خوب صحبت می کنند. اگر نه، ممکن است سورپرایز بعدی شما منفی باشد.

کریس این را به سختی یاد گرفت.

در استانبول، یک مرد فوق العاده دوستانه با او چت کرد و از او دعوت کرد تا برای نوشیدن آبجو به او ملحق شود. کریس موافقت کرد. بعد که نشستند دور میزشان را دژخیمان گرفته بودند. آنها به کریس گفتند که یا باید 100 یورو برای نوشیدنی خود به آنها بپردازد یا … خوب، چاره دیگری وجود ندارد. “دوست” جدید او مرا به دام انداخته بود.

برای جلوگیری از موقعیت‌های مشابه، به غریبه‌های بیش از حد دوستانه و به طرز شگفت‌انگیزی مسلط برعکس سود شک (مضرر اعتماد؟) بدهید. یا مودبانه آنها را دور کنید. بله، این احتمال وجود دارد که آنها صادق باشند، اما ارزش ریسک کردن را ندارد.

ملاقات با مردم محلی امری ضروری است، اما ایمن تر است که به آنها نزدیک شوید، نه برعکس.

✓ WTF؟ چرا هر پست دیگر در وبلاگ نکات سفر به ضد آفتاب اشاره می کند؟

من نمی توانم باور کنم که چه تعداد از متخصصان «استفاده از ضد آفتاب» را در لیست بهترین نکات و ترفندهای سفر خود قرار داده اند.

واقعا؟ آیا آنها بهتر از این نکات و ترفندهای سفر ندارند؟ و آیا آنها تصور می کنند که ما در اعماق غارها زندگی می کنیم و قبلاً هرگز از ضد آفتاب استفاده نکرده ایم؟

این توصیه نه تنها به نوعی توهین آمیز است، بلکه مشکوک است.

کرم ضد آفتاب برای موقعیت‌هایی که نمی‌توانید از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید اجتناب کنید، ایده خوبی است، اما مشکلات خود را نیز دارد. این به شما امکان می دهد زمان غیر طبیعی را در معرض نور خورشید بگذرانید و غیرطبیعی بودن تقریبا همیشه بد است. به علاوه مانع از جذب تمام مواد مغذی خورشید توسط پوست شما می شود. همچنین بحثی در مورد سمی بودن یا نبودن برخی از مواد شیمیایی آن وجود دارد – اگر نه برای شما، حداقل برای محیط زیست. https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86.html

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا