سایر مطالب

مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها به کاهش خطر مرگ ناشی از COVID-19 کمک نمی‌کند

واکسن ها تنها راه اثبات شده برای محافظت در برابر بیماری های شدید باقی می مانند.

ویتامین‌ها بخش ضروری سلامت کلی هستند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است آن‌طور که بسیاری از مردم فکر می‌کنند نقش مهمی در پیامدهای COVID-19 نداشته باشند – و کارشناسان تاکید می‌کنند که تنها تکیه بر آنها برای محافظت می‌تواند مضر باشد.

برای یک متاآنالیز اخیر که در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است، محققان دانشگاه تولدو داده‌های 26 مطالعه مختلف را بررسی کردند که بر نقش ویتامین‌ها – به ویژه ویتامین C، ویتامین D و روی – در درمان COVID-19 تمرکز داشتند. در نهایت، آنها دریافتند که ویتامین ها شانس مرگ بیماران در اثر این بیماری را کاهش نمی دهند.

عزیزالله بران، پزشک متخصص داخلی در کالج تولدو، گفت: “بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که اگر روی، ویتامین D یا ویتامین C مصرف کنید، می تواند به نتیجه بالینی کووید-19 کمک کند.” گروه پزشکی و علوم زیستی در بیانیه ای اعلام کرد. نشان داده نشده است که این درست باشد.

به گفته محققان، این بدان معنا نیست که ویتامین ها مضر یا غیر ضروری هستند – فقط این که، مگر اینکه توسط پزشک به دلیل کمبود توصیه شود، ریزمغذی ها برای پیشگیری یا درمان COVID-19 مفید نیستند. در اینجا چیزهایی است که باید در مورد جدیدترین تحقیقات بدانید – و چگونگی تعیین اینکه آیا از این ویتامین ها به روش درست استفاده می کنید یا خیر.

آنچه تحقیقات در مورد ویتامین ها و خطر مرگ و میر COVID-19 می گوید

ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین D و روی مدت‌هاست که به دلیل خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند – به همین دلیل است که در آغاز همه‌گیری COVID-19، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به آنها به عنوان درمان‌های بالقوه نگاه می‌کردند.

برای تجزیه و تحلیل جدید، محققان به دنبال تعیین میزان مفید بودن این ویتامین ها در پیشگیری از COVID-19 و محافظت در برابر بیماری شدید و مرگ بودند. برای انجام این کار، آنها 26 مطالعه بررسی شده مختلف را بررسی کردند که شامل بیش از 5600 بیمار مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان بود. اگرچه محققان به طور خاص به بررسی ویتامین C، ویتامین D و روی پرداختند، اما اینها ریز مغذی هایی بودند که مطالعات پذیرفته شده روی آنها متمرکز شدند.

در تمام 26 مطالعه، هیچ یک از بیمارانی که مکمل ویتامین C، ویتامین D یا روی دریافت کردند، در مقایسه با بیمارانی که مکمل دریافت نکردند، مزایای مرگ و میر را مشاهده نکردند – به این معنی که احتمال مرگ آنها کمتر نبود.

دکتر بهران به هلث گفت: «ویتامین ها از مرگ ناشی از کووید 19 جلوگیری نمی کنند. “این بزرگترین پیامی است که به خانه می رسد.”

از بین هر سه ریزمغذی، ویتامین D برای بیماران مبتلا به کووید-19 فوایدی را نشان داد: به گفته محققان، مکمل ویتامین D با نرخ لوله گذاری پایین تر و کوتاه شدن مدت بستری در بیماران مبتلا به کووید-19 مرتبط بود – اما محققان می گویند که به شواهد بیشتری نیاز است. برای حمایت از آن یافته ها.

به‌جای تلاش برای مکمل‌سازی با ریزمغذی‌ها، محققان می‌گویند بهتر است روی درمانی که قبلاً داریم تمرکز کنیم که ثابت شده است به‌طور چشمگیری بروز بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از COVID-19 را کاهش می‌دهد: واکسن.

راغب عسلی، MD، نویسنده ارشد و استاد پزشکی در دانشگاه تولدو در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «برای مردم مهم است که درک کنند که مصرف مقدار زیادی از این مکمل‌ها به نتایج بهتری منجر نمی‌شود». پیام مهم دیگر این است که پاسخ این بیماری واکسن است. مکمل‌های ریزمغذی کمبود واکسیناسیون را جبران نمی‌کنند یا شما را به واکسن بی نیاز نمی‌کنند.

دکتر بران قدمی فراتر بردارد و به اشتراک گذاشت که ما در حال حاضر سه راه کاملاً مستند برای پیشگیری از کووید-19 داریم: “کلید مبارزه با کووید-19، پیشگیری است تا درمان.” تنها سه کاری که می‌توانیم انجام دهیم، واکسن زدن، فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا