گردشگری ایران

سفر با قطار در مسیر مشهد شیراز: کدام قطار را انتخاب کنیم؟

شیراز یکی از تاریخی‌ترین شهرها بوده و مشهد، یکی از قطب‌های زیارتی شیعیان به‌حساب می‌آید. روزانه مسافران زیادی بین هر دو شهر رفت‌وآمد می‌کنند و بسیاری از این مسافران، سفر به‌وسیله قطار را به سایر روش‌های حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند. این قابلیت فراهم شده است که با خرید بلیط قطار مشهد شیراز، در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد برسانید؛ اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که چه قطارهایی در مسیر مشهد شیراز فعال هستند؟

قطارهای مسیر مشهد شیراز

برخلاف بسیاری دیگر از مسیرهای ریلی کشور، قطارهای چندانی در مسیر مشهد شیراز تردد نمی‌کنند؛ فقط یک قطار در این مسیر فعال بوده که بلیط آن به دو صورت مختلف فروخته می‌شود. در ادامه، به بررسی هر دو مدل بلیط خواهیم پرداخت.

قطار ۴ تخته ۴ ستاره سریر

قطار سریر یکی از بهترین قطارهای زیرمجموعه شرکت رجا محسوب می‌شود که با توجه به ۴ ستاره بودنش، می‌توان آن را قطاری نیمه لوکس نامید. امکانات و خدماتی که قطار سریر در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد از نوع درجه‌یک هستند و حتی رضایت سخت‌گیرترین مهمانان را نیز به خود جلب می‌کنند. از امکان سفارش غذای گرم گرفته تا امکان سفارش نوشیدنی و خوراکی در تمامی ساعات سفر وجود داشته و هیچ نیازی به نگرانی در رابطه با خدمات رفاهی نیست.

یکی از بهترین نکاتی که درمورد قطار سریر وجود دارد، کیفیت کوپه‌های آن است. نه‌تنها بهترین متریال‌های موجود برای ساخت کوپه‌های این قطار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بلکه طراحی داخلی آن‌ها نیز به بهترین شیوه ممکن انجام شده است. علاوه‌براین، قابلیت‌های مختلفی مانند سیستم تهویه هوا، سیستم سرمایشی گرمایشی، نمایشگر دیجیتال و… نیز در کوپه‌ها تعبیه شده‌اند تا مهمانان بتوانند در راحت‌ترین شرایط ممکن سفر کنند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز می‌خواهید از چنین امکاناتی بهره‌مند شوید، در رزرو بلیط قطار شرکت کرده و از چند هفته زودتر سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

قطار ۴ تخته ۴ ستاره سریر با هتل اختیاری

یکی دیگر از انواع بلیط قطار مشهد شیراز که گردشگران می‌توانند آن را تهیه کنند، بلیط قطار سریر با هتل اختیاری است. شاید برای شما نیز جالب باشد که با خرید این نوع بلیط، می‌توانید در یکی از هتل‌های تحت قرارداد با شرکت رجا به‌صورت رایگان اقامت داشته باشید و هیچ هزینه‌ای را بابت رزرو هتل نپردازید. البته طبیعی است که معمولا بلیط‌هایی که آپشن هتل رایگان را نیز دارند، به‌سرعت به اتمام می‌رسند و بهتر است که برای تهیه آن‌ها در پیش فروش قطار شرکت کنید. لازم به ذکر است که قیمت هر دو نوع بلیط (با هتل اختیاری و بدون هتل اختیاری) یکسان بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بهترین بلیط قطار مشهد شیراز کدام است؟

یکی از سوالاتی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که بهترین بلیط قطار مشهد شیراز کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هرکدام از بلیط‌هایی که معرفی شدند مزایا و معایب به‌خصوص خودشان را دارند و مسافران باید با در نظر گرفتن شرایط شخصی خود، سازگارترین بلیط را خریداری کنند.

بزرگ‌ترین مزیتی که دررابطه با خرید بلیط همراه با هتل اختیاری وجود دارد، این است که نیازی به پرداخت هزینه برای اقامت نبوده و گردشگران می‌توانند سفری اقتصادی را برای خود رقم بزنند. البته به این موضوع نیز باید توجه شود که هتل‌های تحت قرارداد با شرکت رجا محدود هستند و انتخاب‌های چندانی پیش روی گردشگران قرار نخواهند داشت.

در نقطه مقابل، با خرید بلیط معمولی و رزرو هتل به‌صورت جداگانه، مسافران می‌توانند هریک از هتل‌های مشهد را مورد بررسی قرار داده و گزینه‌ای که بیشترین هم‌خوانی با شرایط‌شان دارد را رزرو کنند. با توجه به درخواست‌های زیادی که برای خرید بلیط وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه هرکدام از انواع بلیط، در پیش فروش قطار شرکت کرده تا با مشکلاتی مانند اتمام ظرفیت‌ها مواجه نشوید.

مسیر قطار شیراز مشهد

طی کردن مسیر شیراز مشهد به‌وسیله قطار، حدود ۲۷ ساعت طول می‌کشد. جالب است بدانید که در سال‌های قبل پیمودن این مسیر بیشتر زمان بیشتری نیاز داشت؛ اما امروزه با تکنولوژی‌های جدیدی که قطارها از آن‌ها بهره می‌برند، سرعتشان نیز افزایش پیدا کرده و مدت‌زمان کم‌تری را در مسیر هستند.

برای تردد بین شیراز و مشهد، نیاز است تا حداقل از ۱۰ ایستگاه عبور کرد؛ مرودشت، سیوند، اقلید، شهرضا، سیستان، اردکان، عباس‌آباد، بجستان، تربت‌حیدریه و فریمان، تعدادی از این ایستگاه‌ها هستند. نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد، این است که قطار در بعضی از این ایستگاه‌ها توقف داشته و مسافران می‌توانند از قطار پیاده، یا به قطار سوار شوند. اگر شما نیز قصد چنین کاری را دارید، بهتر است تا از قبل مسیر و برنامه حرکت قطار را مورد بررسی قرار دهید. برای پیاده شدن از قطار در ایستگاهی مشخص، با مهماندار کوپه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و برای سوار شدن به قطار در ایستگاهی مشخص نیز نیم ساعت قبل از رسیدن قطار در ایستگاه حضور داشته باشید.

خرید بلیط از وبسایت فلای تودی

امروزه بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، تمامی خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز برای دریافت خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هرگونه دردسر، به یکی از وبسایت‌های گردشگری مراجعه کنید؛ اما سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که کدام‌یک از وبسایت‌های مرتبط با گردشگری امکانات بهتری را ارائه می‌دهند و قابل‌اعتمادتر هستند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که اگر می‌خواهید سفری مطمئن و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید، بهتر است که تمامی ملزومات مسافرتتان را از فلای تودی تهیه کنید.

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین کشور است که تمامی خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. یکی از نکات جالب در رابطه با این مجموعه، این است که گستره خدمات آن تمامی بخش‌ها صنعت گردشگری را پوشش داده و چه برای برنامه‌ریزی سفرهای داخلی و چه برای برنامه‌ریزی سفرهای خارجی، نیازی به مراجعه به چندین آژانس مختلف وجود ندارد؛ چراکه می‌توان تمامی ملزومات را فقط با مراجعه به فلای تودی فراهم کرد. قابلیت‌های متنوع از پیش فروش بلیط قطار گرفته تا فروش بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلف، توسط این مجموعه فراهم شده‌اند و شما نیز می‌توانید با استفاده از خدمات فلای تودی، سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا