گردشگری ایران

عجیب ترین مکان های دیدنی در گرگان!

گرگان  دارای آب و هوای معتدلی است و از شهرهای پرطرفدار گردشگری در شمال کشورمحسوب می شود.  حتما شما هم تا الان به این فکر کرده اید که یک سفر به شمال داشته باشید یکی از بهترین مقصد های سفر به شمال، گرگان است. در این بلاگ همراه شما هستیم تا بهترین مکان های گردشگری این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم. گرگان و منطقه اطرافش از سال 1376خورشیدی رسما به استان گلستان نام گذاری شده است و1311 تا الان به نام گرگان و دشت معروف است.

سفر به گرگان زمینی بهتر است یا هوایی؟

سفر به شمال و استان گلستان از آن سفرهایی است که می شود بی هیچ برنامه ریزی و برای ساختن یک اخر هفته خوب و به سادگی با یک بلیط هواپیما راهی آن شد و خود را از هیاهو و شلوغی های روزمرگی برای مدتی رها کرد! البته با توجه به مبدا و مسافت بین شهر شما و گرگان انتخاب وسیله سفر متفاوت خواهد بود. برای مسیر های کوتاه خودروی شخصی هم انتخاب مناسبی است و میتوانید از مسیر جاده ای لذت ببرید اما اگر از مسیرطولانی مانند تهران راهی این شهر زیبا می شوید پس بلیط هواپیما تهران گرگان  انتخاب مناسب تری خواهد بود.

 چه زمانی به گرگان سفر کنیم؟

گرگان دارای آب و هوای معتدلی است و جالب است بدانید تابستان های نسبتا گرم و شرجی دارد گرگان دارای اقلیم بسیار متنوعی هست و از کوه، جنگل و دشت تا جلگه تشکیل شده است.  در استان گلستان معمولا آب و هوا معتدل و جلگه ای دارد.  بهتر است که اواخر تابستان یا اوایل پاییز به گرگان سفر کنید در اوایل بهار نیز سفر به این شهر زیبا را نباید از دست داد. با تمام این ها انتخاب زمان سفر به این شهر بسته به برنامه ریزی زمانی شما و علاقه تان دارد که دوست دارید کدام فصل گرگان زیبا را ببینید. در سفر به گرگان طبیعت گردی و شکم گردی را نباید از یاد برد در ادامه به زیباترین مکان های دیدنی گرگان و بهترین غذاهای محلی این شهر خواهیم پرداخت.

غذاهای محلی گرگان:

در این بخش خوشمزه بلاگ به غذاهای محلی گرگان پرداخته ایم اگر شما هم معتقد هستید که شکم گردی جز جدا نشدنی سفر است پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

باسترمه:

ازخوشمزه ترین غذا های محلی گرگان می توان به باسترمه اشاره کرد این غذا که ماهی در دستور پختش جایگاه مهم و اصلی دارد ازغذاهای معروف و مهم گرگان است . اگر دوست دار غذاهای دریایی هستید پس این غذای خوشمزه را در سفر به گرگان از دست ندهید. باسترمه از ترکیب برنج، ماهی ازون، سیب زمینی و پیاز و انار و ادویه مخصوص پخته می شود. این غذا در مهمانی ها و ضیافت های مردم گرگان به چشم می خورد و از محبوب ترین غذاها برای مردم محلی آن منطقه است در سفر به گرگان این غذا را از دست ندهید.

چکدرمه:

چکدرمه غذایی محلی در گرگان است که نسبت به باسترمه بیشتر شناخته شده است و یکی ازمعروف ترین غذاهای گرگان است. این غذا متعلق به مردم بندر ترکمن و آق قلاست. و یکی از غذاهای مهمانی های شهر گرگان می باشد. این غذای خوش طعم ترکیبی از گوشت، پیاز، برنج، رب گوجه، روغن و ادویه جات مخصوص است. چکدرمه با ادویه هایی خاص در دیگی مخصوص به نام قازان پخته می شود. و با دوغ و سبزی خوردنی سرو می شود. علاوه بر باسترمه و چکدرمه می توان به غذاهای محلی چون : کپور کله، نخودپلو، بولامه و ماش پلو .. اشاره کرد که تجربه طعم این غذاهارا در سفربه گرگان نباید از دست بدهیم.

سوغاتی های خاص و متفاوت گرگان

اگر قصد دارید در سفر به گرگان با خود برای خانواده و عزیزانتان سوغاتی ببرید پس شیرینی های سنتی گرگان را از دست ندهید! از شیرینی هایی که در مناسبت های گوناگون پخته می شوند می توان به نان زنجبیلی، نان خرمایی، حلوا اماج، سرغبیلی، نان شیرمال، نان پادرازی و .. اشاره کرد. می توانید این شیرینی های خوشمره را از گرگان زیبا با خود برای سوغاتی ببرید.

 5 مکان مهم و دیدنی گرگان:

گرگان شهری تاریخی و خوش آب وهوا است  که مکان های دیدنی فراوانی برای تمام سلیقه ها دارد! اگر دنبال طبیعت گردی هستید گرگان مقصد درستی است و اگر طرفدار سفرهای تاریخی هستید بازهم سفر گرگان برای شما مناسب خواهد بود.

مکان های تاریخی گرگان

از مکان های زیبا وتاریخی گرگان می توان به مدرسه عمادیه اشاره کرد علاوه بر مدرسه عمادیه کاروانسرای قزلق از دیگر مکان های تاریخی و ارزشمند گرگان هستند. کاخ اقا محمد خان گرگان و دیوار تاریخی گرگان نیز از دیگر دیدنی های تاریخی گرگان است که نباید آن را از دست بدهید!

 پارک جنگلی النگدره

اما اگر قرار باشد درباره دیدنی های طبیعت استان گلستان صحبت کنیم پس بهتر که با پارک جنگلی النگدره آغاز کنیم. اگر مایل هستید تا درپاییز به گرگان سفر کنید پس الگندره را مقصد اول خود قرار دهید. این جنگل زیبا از دلفریب ترین مکان های دیدنی گرگان است  که زیبایی خود را در تمام فصل ها حفظ می کند اما در پاییز از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. علاوه بر این روستای توشن در الگندره در 5 کیلومتری گرگان نیز نباید فراموش شود. در این روستای زیبای پر از سادگی سد زیبا توشن قرار دارد که منظره حیرت اوری را برای شما ایجاد می کند اگر علاقه مند هستید تا از طبیعیت بکر و دست نخورده لذت ببرید و سفری به سادگی و آرامش داشته باشید پس این روستای زیبا را جز اولویت های خود قرار دهید.

آدرس: شهرستان گرگان،قدس،بلوار ناهارخوران،خ سروش جنگل،خ النگ دره

 دشت سردانسر

دشت های زیبا سردانسر از دیگر دیدنی های استان گلستان است زیباترین مناظری که می توانید تصور کنید در سفر به سردانسر خواهید دید برای این منظور کافی است تا از منطقه ناهار خوران به سمت نخود چشمه و چکل بیرون بزنید. مکان دیدنی که حیوانات آزادانه در آن زندگی می کنند و می توانید با بودن در آن طبیعت با تمام وجود برای ساعاتی زیبایی زندگی را درک کنید.

آدرس طبیعت سردانسر: استان گلستان، گرگان،  روستای زیارت، سردانسر

آبشارلوه:

از دیگر زیبایی های گرگان و استان گلستان می توان به آبشار های بی شماریی اشاره کرد اما از زیباترین آبشارهای دیدنی این استان زیبا می توان به آبشار لوه اشاره کرد. این آبشار در 20 کیلومتری گالیکش و در دل جنگل های انبوه  و سرسبز روستای لوه قرار دارد. و روستا لوه در5 کیلومتری  جاده اصلی مشهد-گلستان است. علاوه بر آبشار لوه و روستای لوه باید بگویم که جنگل لوه هم از زیباترین مکان های دیدنی این مجموعه زیبا است. اگر دنبال طبیعت گردی خاص هستید و دوست دارید مکان های نابی را تماشا کنید این مکان دیدنی  و زیبا را در سفر به گلستان از یاد نبرید.

آدرس آبشار لوه: استان گلستان، گرگان، ۲۰ کیلومتری گالیکش، روستای لوه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا