تفریحی

حقایق جالب بسکتبال برای بچه ها

اولین بازی بسکتبال در 20 ژانویه سال 1892 برگزار شد.

بسیاری از قوانین و مقررات بازی که در آن زمان انجام می شد با قوانین به روز شده ای که امروز داریم مطابقت ندارد. اگر قصد دارید یک مسابقه لیگ بسکتبال حرفه ای را تماشا کنید، دانستن برخی از قوانین بازی بسیار مهم است. بازی اول با 9 بازیکن انجام شد و مدت زیادی به همین شکل باقی ماند. بعد از شش سال از حضور هر تیم بسکتبال 9 بازیکن بود که متوجه شدند این تعداد از زمین کوچکی پشتیبانی نمی کند و از این رو آن را به تعداد کمتری یعنی پنج نفر کاهش دادند.

دو تیم یک سبد یا حلقه برای دفاع دارند. هدف اصلی بازی کسب امتیاز با شلیک توپ به سبد تیم مدافع است. بسکتبالیست ها مجاز به استفاده از مهارت های زیاد خود در مقابل تیم دیگر برای دفاع از سبد هستند. با این حال، قوانینی نیز برای انجام این کار وجود دارد. این پنج بازیکن به‌عنوان دو گارد، دو مهاجم و یک مرکز متمایز هستند. بازیکنان باید توپ را دریبل کنند یا در حالی که با آن حرکت می کنند، آن را در زمین پرتاب کنند. آنها نمی توانند هنگام دریبل زدن توپ را با هر دو دست نگه دارند، زیرا این کار خطا محسوب می شود. گاردها معمولاً افرادی هستند که توپ را به اطراف پاس می دهند و آن را در زمین حرکت می کنند. تیرانداز فردی است که بهترین مهارت تیراندازی را دارد و می تواند از راه دور یک سبد به دست آورد.

تیمی که توپ را در اختیار دارد تهاجمی و تیم دیگر دفاعی بازی می کند. این قانون اساسی در مورد بسکتبال است. بازی با توپ پرش شروع می شود. جامپ بال در اصل به این معناست که داور توپ را به هوا پرتاب می کند و هر تیمی که بتواند اول توپ را در اختیار بگیرد، ابتدا باید تهاجمی بازی کند. بازیکنان گارد نیز سعی می کنند مطمئن شوند که بازیکنان هجومی موفق به شلیک حلقه نشوند. از این رو، همانطور که قبلاً تصور کرده اید، این بازی به چابکی و مهارت زیادی نیاز دارد. هنگام دریبل زدن، بازیکن باید دائماً پاهای خود را نیز حرکت دهد. بازیکنان اجازه ندارند دست خود را زیر توپ بگذارند. به این کار حمل توپ گفته می شود و خطا محسوب می شود. توپ باید همیشه در داخل خط بیرونی زمین بماند. هر زمان که توپ از زمین خارج شد، بازیکن هر تیمی که آخرین بار آن را لمس کرد باید به تیم دیگر اجازه پاس آزاد را بدهد.

پرتاب آزاد NBA نیز مفهوم بسیار جالبی است. پرتاب بسکتبال از نقطه خط پرتاب آزاد را پرتاب آزاد می نامند. این می تواند به یک تیم اعطا شود که تیم تهاجمی یا تهاجمی از هر نوع خطا انجام دهد. برای هر پرتاب آزاد موفق، تیم یک امتیاز می گیرد.

زمانی که بازیکنان دفاعی بازی می‌کنند، می‌دانند که آنها سعی می‌کنند مانع ورود یک بازیکن تهاجمی به زمین تیم مقابل شوند. از آنجایی که زمین بسکتبال بسیار کوچک است، تیم ها نسبتاً سریع گل می خورند و این باعث می شود مسابقات بسیار جالب باشد. گفته می شود هر تیمی که پس از پرش توپ در ابتدا توپ را به دست بیاورد، برتری آشکاری دارد و از این رو، دو تیم تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن می کنند.

یکی از جالب ترین حقایق در مورد بسکتبال این است که برای سال ها حتی دریبل زدن مجاز نبود. در ییل، در سال 1897، اولین بار دریبل تکی معرفی شد و از آن زمان به عنوان یک قاعده باقی ماند. بنابراین قوانین بسکتبال برای کامل شدن زمان زیادی را صرف کرده است. بازیکنان NBA آنطور که امروز آنها را می بینیم، هرگز مانند زمانی که در سال 1891 تأسیس شد، بازی نمی کنند.

کتاب حقایق بسکتبال برای کودکان

جیمز نیسمیت بسکتبال را در سال 1891 اختراع کرد. در آن زمان، حلقه بسکتبال یا حتی یک بسکتبال رسمی برای بازی وجود نداشت. قانون اساسی این بود که تیمی که تعداد سبدها را به ثمر رساند یا با موفقیت توپ را به تعداد دفعات وارد سبد کند، برنده خواهد شد. بسکتبال به عنوان یک بازی تازه اختراع شده به اندازه امروز قوانین و مقررات زیادی نداشت. ممکن است پنج بازیکن در هر تیم بسیار کم به نظر برسند، اما اینطور نیست!

با این حال، مواردی وجود دارد که در آن تعداد بازیکنان حتی بیشتر کاهش می یابد. در چنین مواردی، بازی فقط با استفاده از نیمی از زمین انجام می شود. چنین مواردی زمانی به وجود می آید که بازی در میان افراد دارای معلولیت و سایر مسائل از این قبیل انجام می شود. این موضوع در مورد تیم های دبیرستانی نیز صادق است. اغلب، تیم ها از قبل تصمیم گیری نمی شوند، که به بازیکنان از نظر قوانین و مقررات نیز دست آزاد بیشتری می دهد. اما در لیگ رسمی، اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) وارد عمل می‌شود و ماهیت معمولی بازی‌های دبیرستان از بین می‌رود. جذابیت بازی های NBA نیز وجود دارد، زیرا تماشاگران می توانند سختگیری و نظم تیم های حرفه ای بسکتبال را در حین انجام ورزش خود تماشا کنند. آنها یک استاد یا معلمی دارند که به آن مربی می گویند. همانطور که یک معلم تربیت بدنی شما را در مدرسه راهنمایی می کند، یک مربی تیم های رسمی را برای بازی های با شدت و قدرت بیشتر راهنمایی و آموزش می دهد.

بسکتبال کالج نیز در طول سال ها بسیار مشهور شده است، زیرا دانش آموزان وقت خود را صرف تکمیل هنر خود می کنند و با سایر کالج ها از سراسر جهان رقابت می کنند. این به دانش آموزان کمک می کند تا پیشرفت همه جانبه داشته باشند و فقط بر جنبه های تحصیلی تمرکز نکنند.

اگر برای شروع به دنبال چند قانون اساسی بسکتبال بوده اید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در بسکتبال یک تیم تهاجمی و یک تیم دفاعی وجود دارد. هدف شما قرار دادن توپ در سبد تیم مقابل خواهد بود. حلقه های بسکتبال بسیار بالا قرار می گیرند و از این رو، تمرین مهارت های دست زدن به توپ و پرش مفید خواهد بود. از آنجایی که دریبل زدن یا پرتاب توپ در زمین در بسکتبال بسیار مهم است، همچنین مهم است که مطمئن شوید که توپ را به خوبی اداره می کنید. یک مربی می‌تواند مهارت‌های کنترل توپ را به شما بیاموزد تا کنترل توپ را در اختیار داشته باشید و در عین حال مطمئن شوید که هیچ خطایی را جذب نمی‌کنید. خطا در بسیاری از حساب ها ممکن است رخ دهد، اما در هر صورت آنها به تیم مقابل پرتاب های آزاد می دهند. همه پرتاب‌های آزاد موفق ارزش یک امتیاز دارند، بنابراین، این احتمال وجود دارد که شما و دوستانتان مشتاقانه منتظر آنها باشید. اکثر شوت های بسکتبال ارزش دو امتیاز دارند، اما اگر موفق به زدن یک حلقه از خط سه امتیازی شدید، مطمئن باشید که تیم خود را سه امتیاز کسب کرده اید. بازی با یک جامپ توپ شروع می شود که معمولاً زمانی است که داور توپ را به هوا پرتاب می کند. هر تیم می پرد و هر تیمی که اول کنترل را به دست آورد، به بازی تهاجمی می رسد. بازی به مدت 48 دقیقه ادامه دارد، بنابراین می‌توانید باخت یا برد تیم خود را به سرعت مشاهده کنید. این بازی علاوه بر این جالب است زیرا می تواند در هر نقطه ای بچرخد. از این رو، مطمئن شوید که به بازی هایی که ممکن است به زودی از تلویزیون پخش شود، توجه داشته باشید!

قوانین بسیاری وجود دارد که توسط انجمن ملی بسکتبال (NBA) مشخص شده است، اما امیدواریم این موضوع شما را به اندازه کافی به بازی علاقه مند کرده باشد که دفعه بعد که فرصتی پیدا کردید، بسکتبال را انتخاب کنید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا