سایر مطالب

راهنمای والدین برای مربیگری ورزش جوانان

مربیگری ورزش جوانان

به عهده گرفتن مسئولیت مربیگری تیم ورزش های تفریحی فرزندتان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما می تواند کمی اضطراب نیز ایجاد کند.

مطمئناً، داشتن اشتیاق برای یک ورزش خاص و به اشتراک گذاشتن آن با تیمی از بازیکنان جوان که اشتیاق مشابهی دارند، بسیار لذت بخش است، اما در کنار هیجان و سرگرمی، چالش هایی نیز وجود دارد که ممکن است رخ دهد.

قبل از شروع چنین سفر مربیگری، زمانی را اختصاص دهید تا در مورد چالش ها و انتظارات احتمالی در مورد مربیگری جوانان آگاه شوید. به این ترتیب، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که آیا این نوع موقعیت با شما همخوانی دارد یا بهتر است به مربی دیگری واگذار شود.

1. این یک تعهد بلند مدت است

وقتی به مربیگری تیم فرزندتان بله می گویید، متعهد شدید که در کل فصل مربیگری کنید. این به این معنی است که شما باید برای هر تمرین و هر بازی زودتر آنجا باشید و تا زمانی که همه بچه ها توسط والدینشان انتخاب شوند، بمانید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است مواقعی پیش بیاید که از کار خسته شده اید و انرژی کافی برای گذراندن ساعت ها با یک تیم از بچه ها را ندارید. این می تواند یک راه مفید برای به پایان رساندن روز شما باشد، اما همچنین می تواند یک چالش سخت باشد.

2. ممکن است مجبور شوید با والدین عصبانی درگیر شوید

وقتی برای مربی شدن ثبت نام می کنید، نه تنها باید با نگرش ها و رفتارهای بچه ها مبارزه کنید، بلکه باید با والدین هم مقابله کنید. متأسفانه، مواقعی وجود دارد که مادران و باباها از دست مربی عصبانی می شوند که پسر یا دخترشان زمان بازی را که فکر می کنند باید دریافت نمی کند.

آنها همچنین ممکن است حسادت کنند، توهین کنند، و در جایگاه ها حالت انفجاری داشته باشند. آیا می توانید با والدین عصبانی و عصبانی بدون اینکه آن را شخصاً درک کنید، مبارزه کنید؟ وقتی به شما می گویند که مربی وحشتناکی هستید چطور؟

کی به داور فحش می دادند؟ یا وقتی کنار شما می ایستند یا برای “کمک” به شما در مربیگری می آیند، حتی اگر کمک نمی خواهید؟ آیا آماده هستید مودبانه به آنها بگویید که آنها را نمی خواهید یا نیاز ندارید؟ اینها جنبه های مهم مربیگری هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آنها فکر کنید.

3. باید صبور باشید

شما زمان هایی را می دانید که پسر یا دخترتان به حرف شما گوش نمی دهد و باید به آنها بگویید قبل از انجام کاری سه یا چهار بار انجام دهند؟ در بار چهارم، مودبانه از او نمی‌خواهید این کار را انجام دهد، اما ناامید شده‌اید و فریاد می‌زنید.

فقط به داشتن ده یا چند فرزند برای مربی فکر کنید، زیرا به احتمال زیاد مجبور خواهید بود خود را با برخی از بچه ها تکرار کنید زیرا برخی نمی فهمند و برخی گوش نمی دهند. برخی حتی ممکن است نگرش ضعیفی داشته باشند. برای اینکه مربیگری جوانان را به عهده بگیرید، مهم است که قبل از اینکه با تعدادی از جوانان خارج شوید، صبور باشید. همه با سرعت یکسان یاد نمی گیرند، و این اشکالی ندارد.

در واقع، دیک گولد، مربی سابق تنیس دانشگاه استنفورد، بیان می‌کند که بچه‌های کوچکتر ممکن است هنوز اشتیاق خود را به یک ورزش تشخیص ندهند و تمرکز نداشته باشند، بنابراین مهم است که کمی ملایم باشیم و به بچه‌ها یاد دهیم که چگونه با حوصله تمرکز کنند. یک نفس عمیق بکشید و اجازه دهید بچه‌ها ببینند که شما صبور و دلسوز هستید، و به این ترتیب، آن‌ها برای یادگیری بهتر بازی و لذت بردن از تجربه، مستعدتر خواهند بود.

4. ممکن است برای فرزند شما سخت باشد

اگر به کودک یا فرزندان خود مربیگری می کنید، آماده باشید که کودکان دیگر گاهی به او فلک بدهند. آنها ممکن است فکر کنند که شما به او زمان زیادی برای بازی می دهید یا او را مجبور می کنید در یکی از پست های بهتر بازی کند.

این می تواند باعث ایجاد اختلاف بین هم تیمی ها شود، بنابراین مهم است که آگاه باشید که ممکن است این اتفاق بیفتد و در صورت وقوع با هم تیمی ها بحث کنید.

همچنین ایده خوبی است که در زمان بازی برای همه بچه های تیم، خود را کنترل کنید و صادقانه ارزیابی کنید که آیا فرزندتان را نسبت به دیگران ترجیح می دهید یا خیر.

5. به یادگیری مستمر نیاز دارد

به خاطر داشته باشید که ممکن است به مربیگری ورزشی علاقه داشته باشید که شاید در دبیرستان یا کالج بازی می کردید، اما از آن زمان ممکن است برخی چیزها تغییر کرده باشد. شما باید قوانین و مقررات ورزشی را که مربیگری می کنید به روز نگه دارید و به یادگیری بهترین استراتژی ها برای آموزش به کودکان ادامه دهید.

برای مثال، اگر ده سال پیش در دبیرستان بسکتبال بازی می‌کردید، احتمالاً استراتژی‌های تهاجمی و تدافعی عالی داشتید، اما در ده سال گذشته، ممکن است همه چیز تغییر کرده باشد و حتی ممکن است استراتژی‌های بهتری نیز وجود داشته باشد. بهتر است زمانی را به مرور آنچه در این روزها در ورزش می گذرد اختصاص دهید تا ببینید آیا می توانید بازی های تهاجمی و تدافعی بهتری را برای آموزش به کودکان بیاموزید یا خیر.

اگر مایل به صرف زمان نیستید، تیم شما ممکن است در مضیقه قرار گیرد.

مربی تیم ورزشی فرزندتان ممکن است بسیار هیجان انگیز به نظر برسد، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید، این عوامل را در نظر بگیرید. مطمئن باشید که می توانید چنین تعهد زمان بری را به مربیگری بدهید. اگر چنین است، با اشتیاق و خوش بینی وارد شوید و به یاد داشته باشید که با تیم خود کمی خوش بگذرانید. مربیگری می‌تواند موقعیت بسیار مفیدی باشد زیرا می‌توانید بر جوانان تأثیر بگذارید و گاهی تأثیر مثبت شما را در طول زندگی‌شان به خاطر می‌آورند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا