سایر مطالب

راهنمای جامع خرید پیاز لاله و گلایول

هدف از تنظیم این متن، خرید پیاز لاله و گلایول بوده و به مخاطب کمک می کند تا درباره تشخیص پیاز سالم، نحوه کاشت و …. اطلاعاتی به دست آورد. اگر از علاقه‌مندان به گل و گیاهان زینتی هستید حتما پرورش گل لاله و گلایول را در برنامه خود داشته باشید. این گلها ضمن زیبایی منحصر به فردی که دارند، رشد و پرورش آسانی داشته و به راحتی به گل می نشینند. برای آشنایی با این دو گل زینتی که در ایران به خوبی رشد و نمو می کنند، ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید. در انتها نیز فروشگاه معتبری به شما معرفی می شود که می توانید از آنجا اقلام مختلفی در زمینه باغبانی و پرورش گل و گیاهان زینتی تهیه کنید.

گلایول

 

خرید پیاز لاله

اجازه بدهید قبل از این که توضیحی درباره خرید پیاز گل لاله داشته باشیم، اطلاعات مختصر اما مفیدی درباره این گل به شما ارائه دهیم. اول این که گل لاله یک گیاه چند ساله است. شما می توانید با در اختیار داشتن پیاز آن، تا سالها خودتان لاله بکارید. لاله را می توان در جنوب اروپا، شما آفریقا، خاورمیانه به ویژه در ایران کاشت. گونه های متنوعی از لاله را حتما دیده اید. گل های لاله دامنه تنوع آن به صد و پنجاه گونه مختلف می رسد. شما می توانید آن را در باغچه و گلدان نیز بکارید. لاله ساقه ای کشیده و برگ های سبز موج داری دارد که گلبرگ های شش گانه آن با داغ سیاهی که در سینه اش نشسته، جلوه خاصی به این گیاه داده است. رنگ سفید، قرمز، زرد، دو رنگ و حتی صورتی از جمله رنگ هایی است که برای لاله ذکر کرده اند.

 

چند نکته مهم درباره خرید پیاز لاله

قبل از خرید پیاز لاله و هر گل دیگری لازم است به چند نکته مهم توجه شود. مهمترین مرحله برای کاشت گل لاله و گل هایی که با پیاز تکثیر می شوند، اطمینان پیدا کردن از سلامت پیاز گل است. اگر پیازی که می خرید کیفیت و سلامت آن تضمین شده باشد، می توانید آن را بکارید و شاهد به گل نشستن آن باشید. چنانچه در خرید پیاز گل تجربه ای نداشته باشید، هر چقدر هم که زحمت بکشید و تمام مراحل را درست انجام دهید، باز شاهد عدم رویش یا گل ندادن آن می شوید. در ادامه به شما خواهیم گفت، یک پیاز گل سالم چه ویژگی هایی باید داشته باشد. اگر این نکات را به دقت به کار ببندید، گل هایی درشت و زیبایی خواهید داشت.

  • پیاز گل نباید روی آن بریدگی، خش، ترک و آثار له شدگی مشاهده شود
  • هر چه سایز پیاز درشت تر باشد، به معنی کیفیت خوب آن است
  • از مراکز معتبری خرید کنید که مطمئن هستید، محصولات گیاهی باید با قارچ کش ها ضدعفونی شده باشند
  • بسته بندی اصولی داشته و روی بسته نشان تجاری و مشخصات شرکت تولید کننده ثبت شده باشد
  • پیاز گل وقتی سالم باشد بوی نامطبوعی نداشته و وزن آن سنگین است اما پیاز غیرمرغوب، سبک، گندیده و پوک و توخالی به نظر می رسد

پیاز لاله

 پس از خرید پیاز لاله نوبت به کاشت می رسد!

پس از این که خرید پیاز لاله را با دقت تمام انجام دادید، نوبت آن می رسد که پیاز را در گلدان یا باغچه بکارید. قبل از هر چیز خوب است بدانید، لاله را باید در انتهای فصل پاییز کاشت. گلدان را با خاک مرغوب و قارچ کشی شده که زه مناسبی نیزی دارد، پر کنید. سپس ده سانتی متر از گلدان را گود کرده و پیازهای درشت و سالم را در داخل گودال بگذارید. مراقب باشید ریشه ها در سمت پایین گلدان و نوک برجسته پیاز به سمت بالا باشد. روی پیاز را با خاک بپوشانید. اگر پیازها را در باغچه می کارید، حواستان به فواصلی که پیاز را در خاک می نشانید، باشد. بهتر است هر پیاز با پیاز دیگر حداقل ده الی پانزده سانتی متر فاصله داشته باشد. اگر لاله خاک و نور و دمای مناسبی در اختیار داشته باشد، می تواند در ابتدای بهار تا اوایل اردیبهشت، به گل بنشیند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، میزان آبیاری است. لاله را نباید در خاکی گذاشت که بسیار آبیاری می شود. آب در بستر خاک باید در جریان باشد و به سرعت ته نشین شود. اگر آب جمع شود، احتمال پوسیده شدن پیازها بسیار زیاد خواهد بود.

لاله دو رنگ

 خرید پیاز گلایول و معرفی این گیاه

اجازه بدهید قبل از گفتگو درباره خرید پیاز گلایول درباره خاستگاه ، تنوع رنگ و نکات جالب این گیاه با شما صحبت کنیم. گلایول بیشتر بر کرانه دریای مدیترانه کشت می شود اما در اصل گلی آفریقایی است. در ایران نیز این گل به خوبی پرورش می یابد. این گل زیبا و خوش قد و قامت رنگبندی های بدیعی دارد که در صورت کنار هم قرار گرفتن جلوه بصری زیبا و هنرمندانه ای می آفریند. رنگ های قرمز، سفید، نارنجی، آبی و سبز آن تحسین برانگیز است. این گل نیز مانند گل های دیگر تنوع بسیاری دارد. برای این گل دویست و شصت نوع مختلف ذکر کرده اند که بیشتر آنها در صحراهای آفریقا و قسمت جنوبی آن کشت می شود. ده گونه باقی مانده را می توان در آسیا و اروپا مشاهده کرد. امتیاز دیگر گلایول در این است که می توان به روش های متفاوتی از آن مراقبت کرد.

گلایل قابل نگهداری در آب نیز است. شما می توانید آن را داخل گلدان نیز پرورش دهید یا که نه آن را در باغچه بکارید. کاشت گلایول مانند لاله، مریم، سنبل و … از طریق پیاز آن انجام می شود. در انتها اجازه بدهید درباره معنی گلایول نیز با شما گفتگو کنیم. گلایول به معنی شمشیر بوده و برای اولین بار از قاره سیاه به اروپای خوش آب و هوا رفت و مردم آنجا را با دیدن خود شگفت زده کرد. از آن زمان به بعد مردم اروپا و خاورمیانه این گل را در اطراف مدیترانه و قسمت هایی که آب و هوایی مناسب داشت، کاشتند. ایران نیز برای پرورش گلایول بسیار عالی ارزیابی شده است.

 

پیاز گلایول را چگونه می کارند؟

پس از این که خرید پیاز گلایول را انجام دادید، نوبت به کاشت آن می رسد. درباره تشخیص پیاز سالم از پیاز غیرمرغوب می توانید ابتدای همین پست را بخوانید. پیازهای گلایول را در خاکی که پی هاش آن بین شش تا شش و نیم می باشد، بکارید. بهتر است جنس خاک، رسی بوده و در آن ماسه به کار رفته باشد. شما می توانید پیتماس، خاک معمولی و خاک کوکوپیت نیز به آن بیافزایید. پس از کاشت باید به گل به صورت مرتب اما کم، آب بدهید. گلایول گیاهی آب پسند نیست و در برابر آبیاری غیر اصولی حساسیت زیادی نشان می دهد. هفته ای یکبار آبیاری برای آن کافی است.

در فصل گرم سال نیز هر دو هفته یکبار گل را آبیاری کنید. با این همه مراقب باشید خاک گل هرگز تشنه و خشک نباشد. بهترین دما برای گل گلایول هیجده تا بیست و پنج درجه سانتیگراد است. نور دهی آن نیز باید کم باشد و تنها سیزده تا چهارده ساعت در روز نیاز به نور دارد. نوری که مورد نیاز گلایول است، نور ملایم می باشد. در ضمن، پیاز هر چه بزرگتر باشد، گل های شاداب تر و درشت تری خواهد داشت. زمان کاشت آن نیز اوایل بهار تا اوایل تابستان است.

پیاز گلایول

خرید پیاز گلایول و لاله از فروشگاه اینترنتی نازبو

فروشگاه اینترنتی نازبو به آدرس https://www.nazboo.com  ارائه دهنده محصولات متنوعی در زمینه گلکاری و کشت سبزیجات است. خرید پیاز گل از این وب سایت فروشگاهی امکان پذیر است. همچنین امکان خرید انواع مختلف پیاز گل در فروشگاه نازبو برای شما فراهم است. تمامی محصولات این فروشگاه از نظر کیفیت و میزان سلامت تضمین شده و در بسته بندی های اصولی ارائه می گردد. خرید به صورت آنلاین نیز امکان پذیر بوده و محصول در نهایت سلامت و دقت به نشانی شما فرستاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا