سایر مطالب

آداب و رسوم در کشور دبی

از آنجاییکه فرهنگ و آداب رسوم مردم دبی و میراث کشور امارات متحده عربی ارتباط  تنگاتنگی با مذهب آن دارد ، سنت اسلامی اعراب در فرهنگ شهر مدرن دبی نیز نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و چون یک شهر توریستی محسوب می شود و شهرت جهانی دارد و در تمام سال توریست  و گردشگر علاقه مند را به وفور می توان دید ، بنابراین مسافران و پیروان ادیان دیگر در انجام مراسم مذهبی خود آزاد می باشند ، پوشیدن لباس آزاد و به دلخواه هر شخصی است ، الکل در هتل ها و کلابها سرو می شود ولی در خیابان نمی توان به صورت آزادانه الکل به دست بود به این نکته دقت فرمایید ، زیرا جرم به حساب می آید و جریمه دارد و از آنجایی که جریمه ها در دبی سنگین هستند با یک اشتباه کوچک سفر شما ، خاطره بدی برایتان خواهد شد و در ضمن اماراتی ها بسیارخونگرم و مهمان نواز هستند و برخلاف ما ایرانی ها که از اعراب دل خوشی نداریم ، آن ها دوستدار ملت ایران هستند و شما در تمامی اوقات با پذیرایی و لبخند گرم اهالی این شهر زیبا و مدرن روبرو می شوید و به دلیل توریستی بودن آن در ایام ماه مبارک رمضان در رستوران ها و هتل های این شهر برای توریست ها و مسافران غذا سرو می شود ولی نباید فراموش کنید که دبی شهری مسلمان نشین است و خوردن و نوشیدن در ملا عام جرم محسوب می شود .

نوع پوشش

پوشش خانم ها در دبی به دو دسته تقسیم می شود که یکی مختص خود مردم آنجا و یکی هم برای مهاجران و توریست هایی است که به این شهر آمده اند. در واقع از نظر پوشش این شهر آزادی های زیادی برای توریست ها دارد و تنها موضوعی که مهمه اینه که افرادی که به این شهر مسافرت می کنند باید از پوشیدن لباس های خیلی چسبان یا خیلی باز توی خیابان پرهیز کنند و موقعی که وارد مساجد میشوند از شال یا روسری استفاده برای پوشاندن موهایشان استفاده کنند. برای بازدید از بسیاری از مکان ها هم باید لباس ها حتما تا پایین زانو ها باشد. بیشتر مردم امارات لباس های سنتی و با حجاب استفاده می کنند. مرد ها معمولا لباس های سفید و بلند و سربند های سفید استفاده می کنند که به این لباس ها کندوره یا دشداشه گفته میشود.

زن ها هم از چادر های عربی مخصوص مشکی رنگ با روبند هایی که صورت و موهایشان را بپوشاند استفاده می کنند و بسیاری از دختران و خانم های جوان هم توی دبی لباس های به روز و مدرن می پوشند.

خانم های مسن تر خیلی وقت ها از ماسک ها چرمی به اسم بورف استفاده می کنند که بینی و ابرو های آنها را می پوشاند.

آداب و رسوم مردم در دبی

دین و مذهب توی دبی به شیوه زندگی مردم تبدیل شده و روی همه جنبه های مختلف زندگی این مردم تاثیر گذاشته است . اما موضوعی که در مورد مهاجران و توریست ها وجود داره این است که ان ها در مورد اجرای مراسم مذهبی و نوع برخوردشون تقریبا آزاد هستند و محدودیت های زیادی ندارند. در مورد رفتار ها و آداب و رسوم این مردم باید چند نکته را بدانید.باید بدانید که مهمان نوازی و خوش رویی یکی از خصلت های خوب عرب هاست و در دبی هم معمولا مردم با توریست ها رفتار های دوستانه و گرمی دارند.

زبان

زبان اصلی مردم دبی عربی است اما از اونجایی که افراد مختلفی از کشور ها و نژاد های مختلف به این شهر مهاجرت کردند شاید ارتباط برقرار کردن با مردم چندان کار سخنی نباشد. زبان انگلیسی هم یکی از رایج ترین زبان هایی است که می توانید برای ارتیاط برقرار کردن با مردم دبی استفاده کنید و تابلو ها و نوشته های مختلفی که درسطح شهر وجود دارد معمولا به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته میشوند که این موضوع باعث میشود تا توریست ها در شهر به مشکل برنخورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا