سایر مطالب

مشکلات ازدواج برای کودکان و 5 اثر ازدواج زودهنگام

اکثر مردم فکر می کنند که ازدواج کودکان تنها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد. اما حقیقت این است که ازدواج زودهنگام یک مشکل جهانی است که میلیون ها دختر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. چند اثر ازدواج زودهنگام به شرح زیر است:

1. ازدواج زودهنگام اغلب به معنای پایان تحصیل دختر است.

وقتی دختر ازدواج می کند اجازه تحصیل ندارد. این بدان معناست که استعداد او هدر می رود و نمی تواند شخصیتی مستقل تشکیل دهد و فرصتی برای از بین بردن فقر خود و خانواده ی خود از دست می دهد.

2. ازدواج زودهنگام می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای مادر و کودک شود.

دخترانی که در سنین پایین ازدواج می کنند، به دلیل رشد کامل بدنشان، بیشتر در دوران بارداری و زایمان دچار عوارض می شوند. این همچنین می تواند منجر به مشکلات سلامتی مادام العمر برای مادر و کودک شود.

3. ازدواج زودهنگام خطر خشونت خانگی را افزایش می دهد.

متأسفانه، خشونت خانگی در ازدواج هایی که یک یا هر دو شریک زندگی زیر 18 سال دارند بسیار رایج است. این به این دلیل است که این ازدواج ها اغلب بر اساس پویایی قدرت است تا احترام متقابل و برابری.

مشکلات ازدواج زودهنگام

اکثر مردم عقیده دارند که ازدواج یک نهاد مقدس است. این یک تعهد مادام العمر بین دو فردی است که یکدیگر را دوست دارند. آنها قول می دهند در زمان های خوب و بد در کنار یکدیگر باشند.

متأسفانه همه ازدواج ها در بهشت ​​انجام نمی شود. برخی از زوج ها بدون اینکه به عواقب آن فکر کنند عجله می کنند. این امر به ویژه در مورد زوج های جوانی که در سنین پایین ازدواج می کنند صادق است.

ازدواج زودهنگام مشکلات زیادی دارد. اولین مشکل بی ثباتی مالی است. زوج های جوان معمولاً هنگام ازدواج از ثبات مالی برخوردار نیستند.

آنها ممکن است شغل داشته باشند اما هنوز در حال ایجاد حرفه خود هستند. این می تواند منجر به مشکلات مالی در آینده شود. یکی دیگر از مشکلات ازدواج زودهنگام این است که زن و شوهر فرصت کافی برای شناختن قبل از ازدواج با یکدیگر ندارند.

آنها ممکن است فکر کنند که عاشق هستند اما واقعاً آنقدر همدیگر را نمی شناسند که چنین تعهد بزرگی را انجام دهند. این می تواند منجر به مشکلاتی در آینده شود زیرا آنها شروع به یادگیری بیشتر در مورد یکدیگر می کنند و متوجه می شوند که در نهایت با هم سازگار نیستند. در نهایت، ازدواج های زودهنگام اغلب به طلاق ختم می شود.

زوج‌هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند بیشتر از آنهایی که صبر می‌کنند تا بزرگ‌تر و بالغ‌تر شوند، طلاق می‌گیرند. نرخ طلاق برای زوج های زیر 25 سال بسیار بالاتر از میانگین کشوری است. همه این مشکلات را می توان در صورتی که زوج ها منتظر بمانند تا بزرگتر شوند و برای ازدواج آماده شوند، اجتناب کرد.

چگونه ازدواج کودکان را متوقف کنیم

در حالی که ازدواج کودکان هنوز در بسیاری از نقاط جهان قانونی است، تعدادی از سازمان ها و افراد در تلاش هستند تا به این عمل مضر پایان دهند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به جلوگیری از ازدواج کودکان کمک کنید: 1. از سازمان هایی که برای پایان دادن به ازدواج کودکان کار می کنند حمایت کنید.

بسیاری از سازمان های غیردولتی و گروه های دیگر برای افزایش آگاهی در مورد این موضوع و حمایت از تغییر کار می کنند. شما می توانید با اهدای پول یا زمان، یا اطلاع رسانی در مورد تلاش های آنها از کار آنها حمایت کنید. 2. علیه ازدواج کودکان صحبت کنید.

وقتی می شنوید که کسی از ازدواج کودکان دفاع می کند یا می بینید که در جامعه شما اتفاق می افتد، صحبت کنید! نشان دادن مخالفت با این عمل می تواند به دلسردی دیگران از مشارکت در آن کمک کند. 3. خود و دیگران را در مورد آثار زیانبار ازدواج کودکان آگاه کنید.

ازدواج کودکان اغلب منجر به ترک تحصیل دختران، باردار شدن در سنین پایین و تجربه خشونت خانگی می شود.

تاثیرات ازدواج کودک

وقتی کودکان را در سنین پایین وادار به ازدواج می کنند عواقبی به همراه دارد که کودک را در معرض مشکلات جسمی و روحی قرار می دهد. برای مثال:

عروس های کودک اغلب از نظر فیزیکی یا عاطفی برای ازدواج و مادر شدن آماده نیستند. آنها ممکن است به دلیل جثه کوچک و اندام توسعه نیافته از مشکلات جسمی رنج ببرند و سلامتی آن ها در خطر باشد. و از آنجایی که آن ها هنوز کودک هستند و نیاز به مراقبت و دفاع دارند، اغلب نمی توانند در هنگام مواجهه با آزار و اذیت خانگی یا سایر مشکلات در زندگی مشترک از خود دفاع کنند.

ازدواج کودکان همچنین دوران کودکی و فرصت های تحصیلی را از دختران سلب می کند. اکثر آنها پس از ازدواج از مدرسه کنار می‌روند، که چشم‌انداز آینده آنها را محدود می‌کند. و از آنجایی که آنها در سنین پایین ازدواج می کنند، اغلب فرصتی برای کشف اینکه چه کسی هستند و چه چیزی از زندگی می خواهند قبل از انجام چنین تعهد بزرگی ندارند.

در نهایت، ازدواج کودکان نقض حقوق بشر است که باید پایان یابد. دختران سزاوار این فرصت هستند تا قبل از اینکه آماده شوند، بدون اجبار در نقش بزرگسالی به پتانسیل کامل خود برسند.

دلایل ازدواج زودهنگام

1-نابرابری جنستی: در بسیار جوامع زن را جنس دست دوم و ارزش زن را پایین تر از مرد می دانند. در بعضی خانواده ها فرزند دختر بار اضافی بر روی دوش خانواده است از این رو می خواهند هرچه زودتر با ازدواج از دست او راحت شوند.

2- رسوم غلط: در بعضی مناطق دنیا به علت رسوم قدیمی و نادرست کودکان را مجبور به ازدواج می کنند. این مردم به این علت که اجداد آنها سالیان پیش این کار را انجام می دادند، ازدواج کودکان را فضیلت دانسته و آن هارا خلاف خواسته خودشان مجبور به ازدواج می کنند.

3- فقر: بیش از نیمی از دخترانی که مجبور به ازدواج در سنین پایین می شوند در خانواده های بسیار فقیر زندگی می کنند که خانواده ها توان تأمین هزینه های آن ها را ندارند بنابراین آن ها وادار به ازدواج می کنند تا بار هزینه خانواده کمتر شود.

4- عدم امنیت: در بعضی از جوامع به علت نبود امنیت و احتمال دزده شدن یا تجاوز به دختران، آن ها را در سنین پایین مجبور به ازدواج می کنند تا امنیت آن ها را تأمین کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا