سایر مطالب

چگونه کار در فرانسه پیدا کنیم؟

فرانسه یکی از کشورهای رویایی برای مهاجرت است. این کشور در اروپای غربی بزرگ ترین است. حتما می دانید که فرانسه خودش یک ابرقدرت است و از نظر سیاسی و صنعتی قدرت بسیار زیادی دارد. نکته مهم در مورد مهاجرت به فرانسه این است که این کشور به شما تابعیت مضاعف می دهد.

فرهنگ غنی، اقتصاد با ثبات، نظام تحصیلی با استانداردهای بالا و بسیاری موارد دیگر باعث شده است مهاجرت به فرانسه همیشه پر طرفدار باشد.

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه در یک نگاه کلی

  • در صورتی که می خواهید برای تحصیل به این کشور بروید خوب است بدانید که کیفیت تحصیل در فرانسه در سطح بالایی قرار دارد. هم چنین در این کشور می توانید از آموزش رایگان هم بهره مند شوید. علاوه بر آن شما امکان استفاده از بورسیه های مختلف را هم دارید.
  • در صورتی که برای کار به فرانسه می روید باید بدانید که شرط اصلی برای دریافت ویزای کاری، داشتن جاب آفر است.
  • اگر قصدتان تفریح و گشت و گذار است باز هم فرانسه یک مقصد بی نظیر است. البته که با مهاجرت به این کشور همیشه می توانید از جذابیت های طبیعت و گردشگری آن لذت ببرید.

کوهنوردی، اسکی، سواحل جنوبی، قلعه های زیبای شمالی و بسیاری موارد دیگر همواره مورد توجه گردشگران است.

می دانید که فرانسه 44 مکان تاریخی مختلف دارد و چهارمین کشور از نظر داشتن میراث جهانی محسوب می شود؟

مهاجرت به فرانسه شرایط راحت و بی دردسری را برای زندگی تان فراهم خواهد کرد. امتیازهای بهداشتی و درمانی فرانسه هم همواره مورد توجه مهاجران است. دور از جان تان اگر بیماری لاعلاج داشته باشید دولت تمامی هزینه ها را پوشش می دهد. به صورت کلی هم بیمه ها و نظام پزشکی فرانسه باعث می شود بیش از 70 درصد هزینه های پزشکی از دوش تان برداشته شود.

مهاجرت به فرانسه برای تحصیل

تحصیل در فرانسه رایگان است و این خودش مزیت بزرگی محسوب می شود. شما می توانید حتی بدون مدرک زبان هم در این کشور تحصیل کنید. تحصیل می تواند راهی برای دریافت اقامت فرانسه باشد.

نکته مهم دیگر برای دانشجویان بین المللی این است که فرانسه به این افراد بورسیه های مختلف، سبد معیشتی و محل اسکان اختصاص می دهد.

دانشگاه های فرانسه جزء معتبرترین داشنگاه های دنیا محسوب می شوند. برای این که بتوانید از ایران برای تحصیل به فرانسه بروید باید ویزای تحصیلی بگیرید.

ویزای تحصیلی برای فرانسه به سه گروه تقسیم می شود.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

این ویزا به دوره های تحصیلی ای اختصاص دارد که کمتر از 3 ماه زمان می برند.

ویزای تحصیلی موقت و بلند مدت

برای شرکت در دوره های تحصیلی ای که بین 3 تا 6 ماه زمان احتیاج دارند باید از این ویزا استفاده کنید. همچنین برای شرکت در دوره های زبان فشرده هم می توانید از این ویزا استفاده نمایید.

ویزای تحصیلی بلند مدت

این ویزا مخصوص دوره های تحصیلی ای است که بیش از 6 ماه زمان لازم دارد. می توانید به این ویزا به عنوان اجازه اقامت در فرانسه نگاه کنید. برای تحصیل در دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری از این ویزا استفاده می شود.

نکته جالبی که باید بدانید این است که فرانسه به همراه شما اجازه می دهد همزمان با خودتان درخواست ویزا بدهد. در صورتی که درخواست این شخص هم پذیرفته شود می تواند با شما و همزمان به فرانسه برود.

همسر متقاضی اصلی و نیز فرزند زیر 18 سال می توانند به عنوان همراه با او به فرانسه بروند. این افراد نمی توانند در فرانسه درآمد داشته باشند. همچنین برای دریافت ویزای همراه نیاز به ارائه گردش حساب و تمکن مالی دارید.

کار درفرانسه

مهاجرت به فرانسه برای کار

یکی دیگر از روش های پر طرفدار برای مهاجرت به فرانسه، مهاجرت کاری است. در صورتی که تخصص کافی داشته باشید و هم چنین جب آفر یا پیشنهاد شغلی مشابه هم داشته باشید می توانید بلوکارت بگیرید. در این صورت می توانید خانواده تان را هم همراه داشته باشید.

برای این که بتوانید امکان کار در فرانسه را داشته باشید باید ابتدا جاب آفر داشته باشید. کارفرما ابتدا باید پیشنهاد کار را از طریق اداره ملی استخدام فرانسه مطرح کند. این پیشنهاد در سراسر فرانسه آگهی می شود. اگر شخصی از داخل فرانسه برای این کار مراجعه نکرد، 3 ماه دیگر آگهی در سراسر اتحادیه اروپا منتشر می شود. اگر این بار هم شخصی برای شغل مد نظر یافت نشد کارفرما می تواند به شما به عنوان یک فرد خارجی جاب آفر بدهد. در صورتی که همه چیز خوب پیش برود باید تست پزشکی هم بدهید.

پس از آن که 33 ماه در فرانسه به کار مشغول بودید می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهید. در صورتی که به زبان فرانسوی مسلط هستید پس از 21 ماه امکان درخواست برای اقامت را دارید.

در صورتی که در فرانسه مشغول به کار شوید شرایط خوبی خواهید داشت زیرا از نظر بیمه و حقوق شرایط خوبی برایتان فراهم می شود.

انواع ویزای کاری فرانسه

  • در صورتی که کمتر از 90 روز قرار است در فرانسه بمانید ویزای کاری معادل قراردادتان برای شما صادر می شود. قبل از این که به تاریخ مشخص شده در ویزا برسید باید فرانسه را ترک نمایید.
  • در صورتی که کارتان در فرانسه بیش از 90 روز طول بکشد ویزای اقامت طولانی مدت دریافت می کنید و در واقع کارمند کوتاه مدت محسوب می شوید.
  • اگر کارتان در فرانسه بیش از 12 ماه طول بکشد ویزای طولانی مدت می گیرید. این ویزا از زمان ورود شما به فرانسه تا 3 سال اعتبار خواهد داشت.

برای مهاجرت به فرانسه راه های دیگری مثل ازدواج، تولد فرزند، شرایط خاص، همراه و پناهندگی هم وجود دارد.

نظر مهاجران در مورد مهاجرت به فرانسه

بر اساس آمارهای موجود مهاجران از نظر امکانات اولیه و فضای شهری، رضایت بیش از 75 درصدی داشته اند. بر اساس نظر برخی افراد، زندگی در پایتخت فرانسه گران است. البته طبیعی است که پایتخت همه کشورها مخصوصا کشورهای پیشرفته گران تر هستند.

تحصیل در دانشگاه های پایتخت اعتبار بالایی دارد و پس از آن هم راحت تر می توانید شغل مد نظرتان را پیدا کنید. به صورت کلی درست است که پایتخت گران تر است اما راه های درآمد زایی بیشتری هم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا