گردشگری جهان

محبوب ترین فستوال ها در گرجستان

گرجستان یکی از کشور های توریستی جهان می باشد و سالانه گردشگران ‏زیادی از مناطق مختلف جهان به این کشور سفر می کنند.
گرجستان در قسمت شرق اروپا، از فرهنگ شرق و غرب تلفیق و جشن های متنوعی را به وجود آورده اند. مردم گرجی به هر بهانه ای دور هم جمع می شوند و از غذا های محلی، نوشیدنی های طعم دار و موسیقی های گوش نواز لذت می برد. جشن های گرجستان در زمان های مخصوصی برگزار می گردد.
هر ساله در گرجستان فستیوال ها و همچنین جشن های جالب و مهیجی برگزار می شود که علاقه مندان زیادی از کشور های مختلف از آن ها بازدید می کنند.

 جشنواره Egrisoba

یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان می باشد که هر سال در فصل پاییز برگزار می گردد که در این جشن موسیقی محلی ، رقص های سنتی ، نمایش میوه ، اسب دوانی و نمایشگاه هنر دستی را از نزدیک خواهید دید از عناصر اصلی این جشن نوشیدنی های بین المللی و غذا های گرجی می باشد. این جشن به دلیل شور و شوقی که در آن نمایان است جزء یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان می باشد و گردشگران تور گرجستان باید توجه داشته باشند که اگر می خواهند در این جشنواره شرکت کنند باید در فصل پاییز به این کشور زیبا سفر کنند.

 فستیوال تبلیسوبا

فستیوال و یا جشنواره تبلیسوبا یکی از برترین جشن های گرجستان می باشد، این جشن زیبا و جذاب به منظور جشن بزرگداشت تفلیس برگزار می شود.
این فستیوال یکی از اصلی ترین وقایع سالانه ی گرجستان می باشد که به این دلیل گردشگران زیادی با تور تفلیس برای تماشای آن به این شهر سفر می کنند، در این فستیوال لباس های رنگارنگ برگرفته از طبیعت از اصلی ترین های جشنواره محسوب می شود. فستیوال تبلیسوبا از سال 1979 تا به امروز هر سال برگزار می گردد. مرکز اصلی این جشن، تفلیس قدیم است که مردمان زیادی از سراسر گرجستان برای شرکت در جشن، شادی، موسیقی، ورزش های محلی، مسابقه و از همه مهم تر خوردن غذاهای خوشمزه گرجی راهی آن می شوند.

 جشنواره Jazz گرجستان

جشنواره جاز گرجستان جزء یکی از مهیج ترین و بهترین جشن های گرجستان به حساب می آید. جشنواره جاز به عنوان یک سنت در تفلیس برگزار می شود، مکان برگزاری این فستیوال در تالار کنسرت تفلیس فیلاهارمونیا می باشد. گردشگران تور گرجستان باید توجه داشته باشند که فستیوال جاز از سال 2018 میلادی در 28 آپریل به جای پاییز برگزار می شود. افراد باند موسیقی از شهرهای مینیسوتا و مینیاپولیس و این باند سه نفری موسیقی آنها شامل شاخه هایی موسیقی مانند پاپ، راک ،جاز و اوانتگارد است.
نکته ای که شاید جالب باشد که بدانید، روز جهانی جاز روز بین المللی است که توسط یونسکو در سال 2011 میلادی ثبت شده است. این فستیوال شاد که جزء یکی از شاد ترین و خاطره انگیز ترین جشن های گرجستان به حساب می آید، به سرپرستی و توسط پیانیست ها، خوانندگان معروف جاز و سفیر نیکو کاری یونسکو هربی هنکاک هدایت می شود. این جشن در تقویم یونسکو و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. روز جهانی جاز در بسیاری از کشور ها در سراسر جهان با کنسرت های مختلف جشن گرفته می شود.

 جشنواره پنیر قفقاز

این جشنواره یکی از جالب ترین و عجیب ترین فستیوال ها است. این جشنواره در تمام فصل ها در گوشه کنار جهان در حال برگزاری و ارائه متنوع ترین پنیرها می باشد. این جشنواره ی خوشمزه هر سال به دلیل حمایت از کشاورزی و همچنین انجمن پنیر سازان گرجستان برگزار می گردد که در این جشنواره بیش از 60 نوع پنیر از سراسر گرجستان جمع آوری و برای مردم به نمایش گذاشته می شود که می توانید هر نوع پنیر را تست و خریداری نمایید. فستیوال پنیر که یکی از شاد ترین و جالب ترین جشن های گر و یک نوع رسم و آیین گرجی است که همه ساله در سراسر گرجستان برگزار می شود. فستیوال پنیر برای نمایش و معرفی انواع پنیرهای مختلف از سراسر جهان است.
این فستیوال زیبا هر ساله در دوم مرداد ماه برابر با 24 جولای برگزار می شود. در فستیوال پنیر گرجستان انواع پنیرها، پنیرهای خام طعم دار شده با توجه به استاندارد و تکنولوژی مورد تایید یونسکو وجود دارد.

 جشنواره هنر های قومی

جشنواره هنر های قومی و یا جشنواره زیر آسمان هر سال با حضور اقوام کرد، آذری یونانی، اکراینی و روسی برگزار می گردد. در این جشنواره مردم هر قومی آواز ها، رقص های محلی و نمایش های روی صحنه ی خود را به نمایش در می آوردند که از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان به شمار می رود.
فعالیت های هنری، صنایع دستی، موسیقی محلی، موسیقی مدرن، نمایش سلاح های رزمی، آهنگری، صنایع مرتبط با چرم ‌سازی، ترصیع ظروف فلزی، ساخت سبد، گلدوزی، خیاطی، بافندگی، آلات موسیقی دست ساز، سفال گری، سرامیک سازی، نجاری، سنگ تراشی، چوبکاری، جواهر سازی، آشپزی، طب سنتی، هنرهای رزمی و رقص محلی از آن دسته از فعالیت هایی است که در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود. این فستیوال به طور مداوم از سال 2004 میلادی در حال اجرا است. در آمار هایی که بدست آمده نشان داده می شود که این فستیوال از محبوب ترین جشن های گرجستان به شمار می رود.

جشنواره Pazisoba

یکی دیگر از فستیوال های موسیقی گرجستان جشنواره Pazisoba می باشد. این جشنواره هر سال در فصل پاییز در شهرستان پازیسوبا Pazisoba که در قسمت شرقی ساحل دریای مدیترانه و در بندر پوتی قرار دارد برگزار می گردد.در این جشنواره موسیقی زنده ، اجرای رقص ، مسابقات ورزشی ، گل آرایی ، سرو غذا های گرجی نیز می پردازند. این جشنواره مهیج در سال 1992 میلادی برای اولین بار برگزار شد. این جشنواره که قدمتی بیست و چند ساله دارد، یکی از مطرح ترین و جالب ترین جشن های گرجستان می باشد. در طول سال های اخیر این جشن سنتی پر از انرژی به یکی از جشن های پر طرفدار گرجستان تبدیل شده که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است و پیشنهاد می کنیم از دستش ندهید .این جشنواره به دلیل جذابیتی که داراست جزء یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان به حساب می آید به همین به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود اگر قصد دارند به این کشور سفر کنند در فصل پاییز سفر کنند تا بتوانند از این جشنواره مهیج بازدید کنند.

فستیوال Open Air

فستیوال موزیک Open Air تفلیس، بزرگ ترین فستیوال سالیانه در منطقه قفقاز شناخته می شود که تاکید آن بر روی موسیقی راک و الکترونیک می باشد، این فستیوال برای اولین بار در سال 2009 میلادی در شهر تفلیس برگزار شد فستیوال Open Air به آزادی از استرس و آزادی بیان احساسات مشهور شده است. این فستیوال در محیط باز و برای مدت سه روز برگزار خواهد شد.
فستیوال Open Air توانسته طرفداران موسیقی را از اقصی نقاط جهان از جمله روسیه، اوکراین، ترکیه ، بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین از ایران به خود جذب کند. این فستیوال که دارای چهار صحنه مختلف اجرا می باشد و در شهر زیبای تفلیس در نزدیکی دریاچه لیسی برگزار می شود، به یکی از معتبرترین فستیوال های موسیقی راک و الکترونیک در این گوشه جهان تبدیل شده است و گردشگران تور گرجستان که قصد دارند به این کشور زیبا سفر کنند پیشنهاد می شود از فستیوال Open Air بازدید کنند و خاطره ای خوش برای خود به جای بگذارند.
این فستیوال معمولا در محیطی باز و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا