گردشگری ایران

شهرک دهکده ساحلی: بهترین شهرک ساحلی ایران کجاست؟

دهکده ساحلی بندر انزلی، یکی از مقاصد گردشگری زیبا و جذاب در شمال ایران، واقع در استان گیلان و در شهر بندرانزلی است. این منطقه یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین مناطق شهر بندرانزلی وهمچنین استان گیلان است. این شهرک ساحلی مانند شهرک‌های اروپایی ساخته شده است. دهکده ساحلی به‌خاطر طبیعت خیره‌کننده، ساحل‌ آرام و شنی، اقامتگاه‌های متنوع و امکانات تفریحی، رفاهی و شهری، بهترین شهرک ساحلی ایران به‌‌شمار می‌آید.

تاریخچه دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی انزلی، اوایل دهه ۱۳۵۰ در شرق این منطقه و در مجاورت بلوار ساحل قو بهره‌برداری شد. البته در آغاز، منطقه ساحلی قو (که در حال‌حاضر بخشی از بندر انزلی است) هنوز وجود نداشت. ایده تاسیس دهکده ساحلی، به مدد تدبیر منوچهر فرهنگی و با همکاری برادرانش، جان گرفت.

بهره‌برداری از دهکده ساحلی انزلی، با ۴۲۰ ویلا و ۷۰ واحد آپارتمانی آغاز شد. تدبیرگری آن‌ها برای توسعه منطقه با استفاده از منابع طبیعی آن، دهکده را به یک مقصد تفریحی و گردشگری تبدیل کرد. این توسعه، شامل ساخت ویلا‌ها، آپارتمان‌ها و جاده‌سازی می‌شد.

دهکده ساحلی در کجای انزلی قرار دارد؟

منطقه دهکده ساحلی بندر انزلی شامل خیابان‌های اصلی شریعتی، بلوار دریا، خورشید و رستم می‌شود. این شهرک، به‌موازات خط ساحلی محدوده غازیان ساخته شده است. از غرب، به خیابان‌ شریعتی در ساحل قو و از شرق، به پارک جنگلی شهرداری محدود می‌شود.

بلوار دریا به‌عنوان مسیر ورودی و خروجی اصلی شهرک عمل می‌کند و به ساحل دریای خزر می‌رسد. سایر خیابان‌های فرعی از این خیابان‌های اصلی منشعب و با شماره‌های خاصی شناخته می‌شوند. از جمله خیابان‌های شریعتی، کاسپین، خورشید و رستم که به شرقی و غربی تقسیم شده‌اند.

دهکده ساحلی بندر انزلی چه امکانات رفاهی و شهری دارد؟

این شهرک معماری و خیابان‌بندی نسبتا مدرنی دارد. ساخت و نام‌گذاری خیابان‌های آن، با درنظرگرفتن اصل بهینه‌سازی ترافیک و دسترسی راحت بوده است. شما تنها به اماکن تفریحی و ساحل دریای خزر دسترسی ندارید، بلکه از امکانات شهری و رفاهی نیز بهره‌مند خواهید شد.

از جمله می‌توان به بانک، نانوایی، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های اقلام مصرفی خانوار، پارک‌ها، سالن سمینار و محوطه‌های ورزشی اختصاصی اشاره کرد. این تسهیلات، راحتی و سطح کیفیت زندگی ساکنین و بازدیدکنندگان دهکده ساحلی انزلی را افزایش می‌دهند.

وضعیت مسکن در دهکده ساحلی بندر انزلی چطور است؟

وضعیت مسکن در این منطقه به تغییرات فصلی، عرضه‌وتقاضا و میزان امکانات و ویژگی‌های ملک‌ها و ویلاها بستگی دارد. سرمایه‌گذاران و خریداران احتمال دارد بهترین زمان برای خرید و اجاره ملک‌ را با توجه به این عوامل انتخاب کنند. از آنجا که این منطقه یک مقصد توریستی است، موج سفرهای تفریحی بر قیمت مسکن نیز تاثیر می‌گذارد.

رشد قیمت فصلی در تابستان و بهار

در فصل‌های گرم سال، تقاضا برای خرید ملک در دهکده ساحلی بندر انزلی به‌شدت افزایش می‌یابد. افراد از نقاط مختلف کشور به این منطقه می‌آیند تا تعطیلات خود را سپری کنند. این تقاضای توریستی فقط روی اجاره ویلاها و آپارتمان‌های تعطیلاتی در بندر انزلی تأثیر نمی‌گذارد. این درخواست توریستی، باعث افزایش قیمت خریدوفروش مسکن در این فصول نیز می‌شود.

کاهش قیمت فصلی در پاییز و زمستان

با نزدیک‌شدن به فصل‌های پاییز و زمستان، تقاضا برای مسکن در دهکده ساحلی بندر انزلی کاهش می‌یابد. اغلب افراد این منطقه را در فصل‌های سرد سال ترک می‌کنند و به‌دنبال اماکن گرم و دلپذیر‌تر برای زندگی می‌گردند. این موضوع، به کاهش قیمت‌ اجاره ویلاها و آپارتمان‌های تعطیلاتی و خریدوفروش ملک‌های مسکونی و تجاری منجر شود.

این اختلاف قیمت بین فصول مختلف سال، امکان پیش‌بینی و مدیریت هزینه را فراهم می‌کند. در کنار این مسئله، یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری ملکی نیز فراهم می‌شود. موقعیت تفریحی انزلی، به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا ملک‌های خود را به‌عنوان ویلاهای تعطیلاتی به اجاره بگذارند. حتی برای سکونت شخصی نیز، فرصت‌های بسیاری در انتظار علاقه‌مندان است.

بهترین راه خریدوفروش ملک در دهکده ساحلی بندر انزلی چیست؟

بهترین‌ راه، استفاده از خدمات تیم‌های املاک حرفه‌ای در این منطقه است. در انجام تمامی مراحل مربوط به خرید و اجاره ملک، این تیم‌ها در کنار شما حضور خواهند داشت. فرقی نمی‌کند که قصد سرمایه‌گذاری دارید یا به‌دنبال ملک برای سکونت شخصی هستید، تخصص و تجربه این موسسات به شما کمک خواهد کرد.

به‌همین منظور، می‌توانید از خدمات بی‌نظیر تیم خانه انزلی بهره‌مند شوید. انتخاب این تیم برای خریدوفروش ملک در شهرک دهکده ساحلی، در موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

جستجو آنلاین

شما این امکان را دارید تا از راه دور، تصاویر مربوط به ملک و موقعیت آن را بررسی کنید و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی لازم را داشته باشید. دهکده ساحلی بندر انزلی به‌دلیل ویژگی‌های ذکرشده منطقه‌ای پرتقاضا است. با استفاده از جستجو آنلاین، می‌توانید سریع‌تر از دیگران ملک‌های مناسب را بیابید. در کنار تصاویر، سایر اطلاعات ملک نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مشاوره اختصاصی

هر تیم املاکی، دارای مشاوران و کارشناسان متخصص و حرفه‌ای در زمینه خریدوفروش است. آن‌ها با توجه‌به نیاز و اهداف شما، ملک‌های مناسب در این منطقه را پیشنهاد می‌دهند. با توجه‌به تجربه کارشناسان، اطلاعات کاربردی در مورد بهترین منطقه رفاهی و شهری شهرک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

راهنمای محله

مشاوران و کارشناسان ملکی به شما درک بهتری از مزایا و معایب شهرک ساحلی دهکده می‌دهند. آنها به شما کمک می‌کنند تا محله‌ای را برگزینید که با نیازها و سلیقه‌ شما سازگار باشد. شهرک ساحلی همواره سطح استاندارد بالایی برای زندگی دارد. هرچند، حتی در چنین منطقه‌ای نیز، تفاوت‌هایی از لحاظ دسترسی شهری، تمرکز رفاهی و تنوع قیمت وجود دارد. این راهنمایی محلی، به‌خصوص برای افراد غیربومی، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

دهکده ساحلی بندر انزلی امکانات بسیاری دارد که آن را به بهترین انتخاب ممکن برای سکونت یا سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. شهرک دهکده یکی از بهترین و لوکس‌ترین شهرک‌های ایران در بندرانزلی است. دهکده ساحلی به سبک شهرک‌های اروپایی ساخته شده است. با توجه‌به امکان پیش‌بینی بازار مسکن در این منطقه، می‌توانید از یک فرصت سرمایه‌گذاری مناسب بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تری به جهت خرید یا سکونت می‌توانید راهنمای کامل دهکده ساحلی را در سایت خانه انزلی مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا