سایر مطالب

نباید های سفر به دبی

این که هر نقطه ای از جهان دارای فرهنگ خاص و متفاوتی است، امری است غیر قابل انکار و کاملا ملموس. طبیعتا هر فرهنگ و عرف اجتماعی از بایدها و نبایدهای بسیار زیادی تشکیل شده است و در نتیجه همین بایدها و نبایدها هستند که قوانین یک جامعه را تشکیل می دهند. برخی از آن ها حساسیت کمتری دارند و برخی دارای حساسیت بسیار زیادی هستند و از این رو حتی برای توریست ها هم بهتر است که حتی اگر برای بار اول هم که به یک مقصدی خاص مسافرت می کنند، آن ها را رعایت نمایند.

 از مردم محلی عکس نگیرید

البته که به شما حق می دهیم تا بگویید که چرا باید از مردم محلی و عادی عکاسی کنیم اما به هر حال پیش می آید که بخواهید از هر چیزی که در سفرتان برایتان به نظر جالب می آید عکاسی کنید و به هر حال شاید دلتان خواست تا با مردم محلی دبی هم عکس بگیرید یا آن ها را کانسپت مورد علاقه ی خویش در عکاسی قرار دهید اما باید صراحتا به شما بگوییم که مردم دبی اصلا این کار را دوست ندارند.

به هر حال به صورت کلی، عکاسی و عکس گرفتن از مردم و اهالی دبی بدون کسب اجازه و رضایت از آن ها در قوانین کلی کشور امارت متحده عربی یک جرم با مجازات برای همه کس محسوب می شود و اصلا هم این که شما گردشگر هستید برایشان توجیه قبال قبولی نیست. مجازات عکس گرفتن از مردم حتی به صورت ناخواسته هم دارای جریمه ی نقدی و زندان است.

در مکان های عمومی شئونات را بسیار رعایت کنید

از مهم ترین نبایدهای سفر به دبی رعایت شئونات در این شهر توریستی، زیبا و جذاب است. دبی را اکثرا زوج های جوان برای سفر ماه عسل خود انتخاب می کنند و الحق هم که انتخاب درست و به جایی است و جاذبه های لذت بخش زیادی در این سفر در انتظارشان است اما به هر حال عرف نه تنها در دبی بلکه در دیگر شهرهای امارات این است که لازم نیست زیاد عشق و علاقه ی خود را نشان دهید.

داروهایتان را بدون نسخه با خود به دبی نبرید

اگر به صورت روزانه و روتین باید دارو مصرف کنید، حتما در سفرتان به دبی نسخه ی پزشک خود را به همراه داشته باشید زیرا داشتن دارو با نسخه در دبی از واجب ترین نبایدها در سفر به دبی است. لطفا توجه کنید که حتما باید نسخه ی شما به زبان انگلیسی و واضح باشد تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع گردند.

در سفر به دبی در صورتی که از داروی خاصی استفاده می کنید حتما باید نسخه همراهتان باشد

البته برخی از داروها در لیست داروهای ممنوعه در دبی قرر می گیرند و اگر از لیست آن ها مطلع نشوید می تواند حتی برای شما مشکل ساز شود. بنابراین حتما نسخه ی انگلیسی واضح و کسب اطلاع از قوانین دارویی دبی را در سر لوحه ی اقدامات قبل از سفر به دبی خود قرار دهید البته اگر داروی خاصی را مصرف می کنید.

شایعه پراکنی نکنید

یکی دیگر از نبایدهای سفر به دبی شایعه پراکنی است. شایعه پراکنی تنها به صورت زبانی نیست و امروزه اشکال مختلفی را به خود گرفته است از جمله شایعه پراکنی در دنیای مجازی و آنلاین که در دبی جرم نسبتا بزرگی است. به هر حال با این که این اتفاق ممکن است به صورت کامل ناخواسته و غیر منتظره برای شما اتفاق بیفتد و یا حتی احتمال آن برای شما. باشد اما به هر حال شما باید از هرگونه احتمالی که شما را در معرض مشکل قرار می دهد، دور شوید.

طبق قانون دبی و کشور امارات، پخش کردن شایعات ممنوع است و این زمانی پیچیده تر می شود که شایعات به صورت آنلاین بین مردم ارسال و یا به اصطلاح پست شود. بر طبق قانو کشور امارات، ارسال و انتقال شایعات غلط و گمراه کننده در شبکه های اجتماعی مجازات سنگینی دارد و می تواند حتی تا ۳ سال زندان را برای فرد خاطی در پیش داشته باشد.

 از برخی از ساختمان ها نمی توانید عکس بگیرید!

دبی هر چیزی که را برای خوشگذرانی لازم دارید را در اختیار شما می گذارد و تنها کافی است که از برخی از کارها دور باشید. در لیست نبایدهای سفر به دبی به نظرم یک پوشه ی اختصاصی باز کنید در ذهنتان و اسمش را نبایدهای عکاسی در دبی بگذارید زیرا عکاسی از آن مسائلی است که ممکن است شما را ناخواسته گیر بیندازد.

دشنام به کلی ممنوع!

مردم امارات و دبی بسیار بر روی برخی از نکات حساس هستند و در صورت رعایت نشدنشان حتی برای خودشان هم جریمه های سفت و سختی در نظر گرفته شده است. توجه نمایید که استفاده از کلمات سخیف و یا حتی مکالمات فریب کارانه در دبی دارای مجازات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا