گردشگری جهان

بهترین رشته های تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

اخذ اقامت تحصیلی و شرایط تحصیل در اکثر کشورهای خارجی خصوصا کشورهای اتحادیه اروپا روزبه‌روز در حال سخت‌تر شدن است و  کسب پذیرش در دانشگاه‌های تاپ کشورهای توسعه یافته مستلزم شرایط خاص است.

باید اقرار کرد که سخت بودن این شرایط برای دانشجویان ایرانی باتوجه به وضع موجود بسیار بیشتر است؛ بنابراین پیدا کردن کشور خارجی که امکان تحصیل راحت در رشته‌های مختلف را برای مهاجرین خود فراهم کند هدف بسیاری از دانشجویان است.

قبرس شمالی یا در واقع جمهوری ترک قبرس شمالی به عنوان یکی از کشورهای حوزه مدیترانه در چند سال اخیر یکی از پرتقاضاترین کشورهای هدف، جهت اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان کشورهای مختلف ازجمله کشور ما بوده است.

اگر شما هم تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی گرفته‌اید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه قصد داریم مفصلا به موضوع تحصیل و انواع رشته‌های تحصیلی در قبرس شمالی بپردازیم.

بهترین رشته‌های تحصیلی

قبرس شمالی دارای چندین دانشگاه و دانشکده تخصصی تاپ است و انواع رشته‌‌های تحصیلی در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که دانشجویان بر اساس شرایط، سلایق و سوابق تحصیلی خود می‌توانند در این رشته‌ها به ادامه تحصیل بپردازند.

از آنجایی که سیستم آموزشی در قبرس شمالی در سطح استانداردهای آموزشی اروپا و آمریکا است بنابراین تحصیل در هر یک از رشته‌های تحصیلی این کشور می‌تواند آینده‌ای روشن داشته باشد با این حال پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی رشته‌های تاپ و بسیار پرطرفدار این کشور هستند.

تنوع رشته‌های دانشگاهی قبرس شمالی هر سلیقه و استعدادی را  پوشش می‌دهد و جدا از این دو رشته بسیاری از دیگر رشته‌های تحصیلی محبوب و مهم در دانشگاه‌‌های قبرس شمالی در مقاطع تحصیلی مختلف تدریس می‌شوند که ازجمله این‌ رشته‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • بانکداری
  • داروسازی
  • هتل‌داری
  • امورمالی
  • روابط بین‌الملل
  • اقتصاد
  • مدیریت بازرگانی
  • معماری
  • عمران
  • مواد پیشرفته و نانوتکنولوژی
  • ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • علوم داده و…

تنوع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس شمالی بسیار زیاد است و کمتر رشته یا گرایشی را می‌توان یافت که در دانشگاه‌های این کشور تدریس نشود بنابراین در مجموع می‌توان ادعا داشت در صورت نرمال بودن شرایط دانشجو، محدودیتی برای انتخاب رشته تحصیلی در این کشور وجود ندارد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی

بسیاری از افراد به شکل غیرمنطقی تحصیل در قبرس شمالی را با تحصیل در کشورهای تاپ اروپایی و آمریکا مقایسه می‌کنند این در حالی است که تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های قبرس شمالی مزایای منحصربه‌فرد خود را دارد که ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دانشگاه‌های قبرس شمالی نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشورهای دیگر حداقل شرایط و سوابق تحصیلی را برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته‌اند.
  2. اخذ ویزای تحصیلی و روال اداری پذیرش شدن در دانشگاه‌های این کشور بسیار راحت است.
  3. رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های قبرس شمالی بسیار متنوع و از این نظر دانشجو حق انتخاب گسترده‌ای دارد.
  4. تدریس رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های قبرس شمالی به دو زبان ترکی و انگلیسی صورت می‌گیرد.
  5. برای تحصیل در اکثر رشته‌ها ارائه مدرک زبان الزامی نیست و در رشته‌هایی که نیازمند تسلط نسبی بر زبان هستند ضمن پذیرش مشروط، طی یک یا دو ترم سطح زبان مقدماتی مورد نیاز را پشت سر خواهند گذاشت.
  6. محیط تحصیلی دانشگاه‌های قبرس شمالی از جوی شاد و مثبت برخوردار است و حتی برای دانشجویان مهاجر باتوجه به فرهنگ مردم این کشور و قوانین راحت، حداقل فشار روحی روانی وجود دارد.
  7. هزینه‌های تحصیلی و هزینه زندگی روزمره در قبرس شمالی بسیار مناسب و از نظر اقتصادی تحصیل در این کشور برای دانشجویان مهاجر بسیار مقرون به صرفه است.
  8. تمامی اساتید دانشگاه‌های قبرس شمالی در رشته‌های تحصیلی مختلف اساتیدی مجرب و دارای سطح علمی بالا هستند.
  9. کلیه دانشجویان قبرس شمالی می‌توانند از امکانات مختلف دانشگاه و خدمات رفاهی دانشجویی در این کشور بهره‌مند باشند.
  10. امکان تمدید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی برای دانشجویان مهاجر این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار راحت‌تر است.
  11. برای دانشجویان ایرانی امکان سفر و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی پس از تحصیل در قبرس شمالی راحت‌تر است.
  12. در قبرس شمالی امکان شغل دانشجویی و کسب درآمد برای دانشجویان مهاجر وجود دارد و…

 

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی

همانطور که پیش از این اشاره شد قبرس شمالی نهایت سازش و همکاری را با پذیرش دانشجویان مهاجر دارد و شرایط اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در رشته‌های مختلف این کشور بسیار راحت و به شرح زیر است.

  • برای تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های قبرس شمالی نیازی به آزمون ورودی نیست و پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی و ریز نمرات صورت می‌گیرد.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌های مختلف دانشجویان باید حتما مدرک دیپلم یعنی مقطع پایه تحصیلی را داشته باشند.
  • تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های قبرس شمالی مستلزم ارائه مدرک مرتبط مقطع پیشین آن رشته یا پاس کردن واحدهای پیشنیاز است.
  • شما برای اخذ پذیرش در رشته‌های مختلف باید حداقل امتیاز یا نمره موردنظر دانشگاه برای تحصیل در آن رشته را بر اساس سوابق تحصیلی خود داشته باشید.
  • برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های قبرس شمالی مصاحبه دارند و شما جهت پذیرش باید در این مصاحبه موفق باشید و مدرک تاییدیه مصاحبه را ارائه دهید.

نحوه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی

پیش از این نیز اشاره کردیم که یکی مزایای خاص تحصیل  در دانشگاه‌های قبرس شمالی آزمون ورودی نداشته و نیازی به ارائه مدارک زبان ندارند اما نحوه پذیرش در این دانشگاه‌ها نیز روال اداری خاص خود را دارد.

ببینید: قیمت و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

ابتدا شما باید رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنید و سپس از طریق سایت معتبر دانشگاه مدارک و سوابق تحصیلی خود را به شکل یک روزمه کامل برای دانشگاه هدف ارسال کنید.

پس از بررسی روزمه شما در صورت واجد شرایط بودن از سمت دانشگاه هدف برای رشته موردنظر نامه پذیرش دریافت خواهید کرد و اکنون با در دست داشتن نامه پذیرش می‌توانید برای انجام مراحل حضوری ثبتنام و اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید.

البته اگر رشته موردنظر مصاحبه داشته باشد باید در این مصاحبه صلاحیت شما تایید شود و هنگام ورود به دانشگاه آزمون زبان را انجام دهید تا سطح زبان شما ارزیابی و در صورت نیاز دوره مقدماتی زبان را طی کنید.

مدارک مورد نیاز تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی

برای تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف دانشگاه‌های قبرس شمالی نیاز به یک سری مدارک دارید که بر اساس این مدارک صلاحیت شما به عنوان دانشجو تایید و روال ثبتنام شما انجام شود که مهم‌ترین این مدارک شامل موارد زیر هستند.

 

  1. اصل پاسپورت
  2. کارت ملی و شناسنامه
  3. سوابق تحصیلی و ریزنمرات
  4. نامه پذیرش دانشگاه
  5. انگیزه‌نامه
  6. فرم درخواست تکمیل شده
  7. رزومه
  8. توصیه‌نام امضا شده و…

لازم به ذکر است که با توجه به رشته تحصیلی و حساسیت‌های دانشگاه منتخب، مدارک قابل ارائه ممکن است متغییر باشند.

منابع:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا