سایر مطالب

ارز دیجیتال آیوتا چیست؟ آشنایی با پل ما و اینترنت اشیا در جهان کریپتو

بسیاری از کاربرانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، همیشه به دنبال شیو‌ه‌هایی برای دستیابی به سوددهی بیشتر هستند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال مانند یک بازار اقتصادی پر از هیاهو و هیجان عمل می‌کند، شیوه‌های زیادی در آن وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، به درآمد بیشتری برسند. البته لازم به ذکر است که خرید ارزهای دیجیتال اصلی‌ترین روش دستیابی به سود است.

در بازار ارزهای دیجیتال ارزهای زیادی وجود دارد که هرکدام از آنها ویژگی‌ها و مزیت و کارکردهای خاصی دارند. همچنین میزان قیمت و ارزش آنها هم بسیار متفاوت است. این ارزها به هدف سوددهی به کاربران خلق شده و باتوجه به مزیت‌ها و کاربردهایی که دارند، مورد توجه کاربران قرار خواهند گرفت.

ارز دیجیتال آیوتا یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار اقتصادی است که به سبب ویژگی بسیار نوین و خوبی که داشت، مورد توجه بسیاری از کاربران ارز دیجیتال قرار گرفت. با ارائه این ارز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران را حل کرد. اما به نظر شما چگونه این دغدغه از میان رفت؟ در ادامه این مقاله به بررسی ارز دیجیتال آیوتا و قابلیت‌ها و کارکردهای آن می‌پردازیم:

ارز دیجیتال آیوتا چیست؟

ارز دیجیتال و پلتفرم آیوتا که با نام IOTA در بازار ارزهای دیجیتال شهرت یافت، یکی از پرکاربرد‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال است که طی سال‌های گذشته، پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است. این پلتفرم از سال 2015 فعالیت خود را در عرصه ارزهای دیجیتال آغاز کرد. اما در سال‌های ابتدایی فعالیت خود نتوانست بودجه کافی را کسب کند.

پس از آن و در سال 2016 این ارز و پلتفرم به صورت رسمی به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شد. ارائه رسمی این پلتفرم و ارز به بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که کاربران بیشتری با آن آشنا شده و از قابلیت‌های آن مطاع شوند، همچنین این ارز پس از آن توانست بودجه بسیار بهتری را برای خود کسب کند. این پلتفرم و ارز دیجیتال آیوتا با استفاده از قابلیت و کارکرد خوبی که داشت، توانست سود خوبی را برای کاربران خود ایجاد کند.

ارز دیجیتال و پلتفرم آیوتا چگونه کار می کند؟

پلتفرم آیوتا به صورت یک سیستم متن باز عمل کرده و فضای مناسبی را برای انجام معاملات ارزی فراهم می‌کند. درواقع کاربران می‌توانند با خریداری این پلتفرم، بسیاری از معاملات ارزی خود را درون این سیستم انجام داده و برپایه فناوری تنگل فعالیت دارد.  تنگل نیز به صورت سیستم تایید کننده معاملات ارزی فعالیت می‌کند.

همچنین ارز دیجیتال آیوتا یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال است که بهائ کارمزد آن صفر است. بله درست خواندید! کارمزد انتقال و خرید و فروش این ارز صفر است. برخلاف بقیه ارزهای دیجیتال که مدعی هستند کارمزدشان صفر است، این ارز هیچگونه کارمزدی نداشته و از این نظر برای کاربران بسیار سودمند است.

آیوتا و تنگل چگونه کار می کنند؟

همانطور که گفته شد آیوتا سیستمی برای انجام معاملات ارزی بوده و تنگل هم تمامی معاملات ارزی که درون این سیستم انجام شود را تایید می‌کند. به همین صورت تمام کاربرانی که این ارز یا پلتفرم را خریداری کرده‌اند می‌توانند در کمترین زمان ممکن ارز موردنظر خود را خریداری کرده و آن را به کیف پول خود انتقال دهند.

کاربران تنگل و آیوتا بر این باورند که این پلتفرم نسب به سیستم‌های دیگر از سرعت و امنیت بسیار بیشتری برخوردار است. درواقع سیستم تنگل و آیوتا در مقایسه با بلاک چین‌های دیگر سرعت بسیار بیشتری داشته و انجام معاملات ارزی در آنها امنیت بیشتری دارد.

ارزش ارز دیجیتال آیوتا

ارز دیجیتال آیوتا به سبب ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی که داشت، یکی از پربازدیدترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال شناخته شد. در زمان نوشتار این مقاله ارز ایوتا در حدود ۲,۷۷۹,۵۳۰,۲۸۳,۲۷۷,۷۶۱ واحد آیوتا داشته که در بازار ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار گرفته است.

البته اگر بخواهیم ارزش این ارز را به صورت کلی بیان کنیم، باید به میزان بازخورد آن در میان کاربران توجه کنیم. زیرا هرقدر که میزان درخواست مردم برای ارائه این ارز و پلتفرم بیشتر باشد، بدین معناست که کارکرد خوبی داشته و در میان کاربران محبوب است.

چگونه می توان ارز دیجیتال آیوتا را خرید و فروش کرد؟

به صورت کلی خرید و فروش ارز دیجیتال آیوتا و پلتفرم‌های آن یا هرز نوع از ارزهای دیگری، از طریق صرافی‌های معتبر امکان پذیر است. کاربران می‌توانند برای خرید و فروش ارز دیجیتال آیوتا به صرافی‌های ایرانی یا خارجی مراجعه کرده و با مشاهده لیست قیمت ارز موردنظر، خرید خود را انجام دهند.

همچنین کاربرانی که امکان مراجعه حضوری به صرافی‌های موردنظر را ندارد، می‌توانند به صورت مجازی به سایت‌های صرافی‌ها مراجعه کرده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که برای خرید آنلاین از صرافی‌ها، نیاز به سابقه معامله با صرافی موردنظر را داشته باشند، زیرا تمامی صرافی‌های ایرانی دارای اعتبار نیستند، اما می‌توان با انجام یک جست‌و‌جو ساده و بررسی سابقه صرافی‌ها، انواع معاملات ارزی را با استفاده از آنها انجام داد.

امنیت ارز دیجیتال و پلتفرم آیوتا

امنیت ارز دیجیتال و پلتفرم آیوتا توسط یک سیستم داخلی امنیتی تایید می‌شود. زیر این پلتفرم دارای سیستم‌های مختلفی داخلی زیادی است که باتوجه به قابلیت‌ها و کارکردهایی که دارند، بیشتر در معرض خطر اشخاص سودجو و کلاهبردار هستند. اما با بکارگیری سیستم داخلی امنیتی، میزان امنیت این پلتفرم افزایش یافت.

نحوه نگه داری ارز و پلتفرم آیوتا

ارز دیجیتال و پلتفرم آیوتا توسط کیف پول‌های دیجیتالی که در صرافی‌های مختلف وجود دارد نگه‌داری می‌شود. این کیف پول‌ها در دو سبک نرم افزاری و سخت افزاری به کاربران ارائه می‌شود. از جمله کیف پول‌هایی که برای نگه‌داری آیوتا استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لجرنانو اس (Ledger Nano S)
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • ترزور وان (Trezor One)
  • ترزور تی (Trezor T)
  • تراست والت (trust wallet)
  • متاماسک (meta mask)
  • ترینتی (trinty)

چشم انداز ارز دیجیتال آیوتا!

ایوتا تاکنون پستی و بلندی‌های زیادی را گذرانده است. این ارز در سال‌های ابتدایی ارائه خود نتوانست درآمد کافی را برای خود به دست بیاورد. اما اکنون با آشنایی بیتشر کاربران با قابلیت‌ها و کارکردهای این ارز، اشخاص زیادی به خریداری و سرمایه‌گذاری در این ارز علاقه‌مند شدنند.

به همین سبب بسیاری از فعالان و اقتصاددانان عرصه ارزهای دیجیتال بر این باورند که این پلتفرم و ارز، باتوجه به کارکردهایی که دارد در اینده به یکی از پرسودترین و مفیدترین ارزها و پلتفرم‌های بازار ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد.

قیمت ارز دیجیتال آیوتا

ارزهای موجود در بازارهای اقتصادی به سبب درگیری که با نوسان‌ها و تغییرات دارند، دارای قیمت و نرخ یکسانی نیستند، به همین سبب هیچگاه نمی‌توان نرخ قیمتی خاص و مشخصی را برای آنها بکار برد. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال آیوتا، کاربران می‌توانند به صرافی‌ها(برای مثال صرافی تبدیل) مراجعه کرده و با مشاهده لیست کامل ارز دیجیتال(تبدیل) ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

همچنین کسانی که تجربه‌ایی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال ندارد، می‌توانند به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و نحوه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را یاد بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا