غذاها

چرا سیب زمینی شیرین برای سلامتی خوب است؟

وقتی به سیب زمینی شیرین فکر می کنید، ممکن است یکی از چندین نوع آن را تصور کنید. از گارنت با رنگ غروب خورشید گرفته تا اوکیناوا بنفش دلپذیر.(فقط آنها را با سیب زمینی ها که دارای پوست قهوه ای، پشمالو، گوشت رنگ پریده و طعم کمتر شیرین هستند، اشتباه نگیرید.)

1.سیب زمینی شیرین به تثبیت قند خون کمک می کند

سیب زمینی شیرین در مقابل سیب زمینی های سفید فشار خوبی داشته و برای بسیاری از موارد سلامتی گزینه مناسب و توجیه پذیری است.به عنوان مثال یکی از این موارد: تاثیر سیب زمینی شیرین بر کنترل قند خون می باشد.

سیب زمینی های شرینی دارای فیبر زیادی هستند که در ثابت سدن گلوکز خون تاثیر بسزایی دارند.وزرات کشاورزی ایالت متحده گفته است: یک وعده یک فنجانی سیب زمینی شیرین حاوی 6.6 گرم فیبر بوده که در مقایسه با سیب زمینی سرخ شده 2 گرم در هر فنجان گزینه مناسبی است.

Kelsey Lorencz، مشاور تغذیه Fin vs می گوید: «اگرچه سیب زمینی شیرین یک غذای نشاسته ای است، فیبر موجود در آن می تواند به کند کردن هضم قند موجود در سیب زمینی کمک کند و در نتیجه قند خون را افزایش و کاهش دهد. فین که در Saginaw، میشیگان مستقر است.

اگر مبتلا به دیابت یا بیماری دیگری هستید که بر قند خون تأثیر می گذارد، سیب زمینی شیرین می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. توجه به اندازه سیب زمینی سفید یا شیرین مهمترین بخش مدیریت قند خون است. لورنس توصیه می‌کند که یک سیب‌زمینی شیرین کوچک یا یک فنجان سیب‌زمینی شیرین برشته شده (یا کمتر) را در یک زمان بچسبانید.

2. سیب زمینی شیرین از سلامت چشم حمایت می کند

احتمالاً شنیده اید که هویج می تواند بینایی سالم را تقویت کند، اما آنها تنها سبزی نارنجی با این قدرت بالقوه نیستند. سیب زمینی شیرین همچنین با سلامت چشم ارتباط دارد – و همه اینها به فراوانی ویتامین A آنها برمی گردد. همانطور که داده های USDA نشان می دهد، آنها منبع عالی این ماده مغذی هستند.

آماندا ساوسدا، RDN، متخصص تغذیه در لانگ بیچ، کالیفرنیا، می‌گوید: «ویتامین A می‌تواند برای سلامت کلی بینایی و احتمالاً به دژنراسیون ماکولا کمک کند. طبق مطالعه ای که در سال 2019 در آنتی اکسیدان ها منتشر شد، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) یکی از چندین ماده مغذی است که به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا کمک می کند. علاوه بر کمک بالقوه به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا، ویتامین A در برخی از مطالعات با کاهش خطر آب مروارید مرتبط با افزایش سن مرتبط است. Sauceda توضیح می دهد: «ویتامین A به دلیل نقشی که برای سلول های اپیتلیال ایفا می کند برای چشم شما بسیار مهم است. اینها انواع سلول هایی هستند که تمام سطوح بدن را می پوشانند. این شامل سطح چشم ها نیز می شود.

یکی دیگر از دلایل شیرین بودن این مواد برای بینایی: محتوای بالای بتاکاروتن آنها، همانطور که تحقیقات تأیید می کند. Sauceda می گوید: «بتا کاروتن یک کاروتنوئید است که یک ماده شیمیایی گیاهی است که می تواند به ویتامین A تبدیل شود. همراه با سایر کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زآگزانتین، به سلامت لکه زرد کمک می کند، که بخش مرکزی چشم است که واضح ترین بینایی را ارائه می دهد.

3. سیب زمینی شیرین ممکن است التهاب سیستمیک را کاهش دهد

بتاکاروتن که ممکن است بینایی را تقویت کند، ترفندهای بالقوه دیگری نیز دارد، از جمله کاهش التهاب. این به این دلیل است که بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است – یک ترکیب غذایی که سلول های بدن را از رادیکال های آزاد پیش التهابی “پاکسازی” می کند.

مصرف زیاد بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین تاثیر موج دار و زیادی در سلامت کلی افراد دارد.

Lorencz گفته است: طبق تحقیقات انجام شده پایین بودن سطح بتا کاروتن در بدن خطرات بیماری قلبی ، نارسایی احتقانی قلب و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را تشدید میکند. برای مثال میتوان به مطالعه منتشر شده در Mediators of Inflammation اشاره کرد: کاروتنوئیدها اثر محافظتی بر سیستم قلبی عروقی افراد دارند.

در همین حال، بر اساس مطالعه قبلی، سایر دفع کننده های التهاب به بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین می پیوندند، از جمله ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. (یک فنجان سیب زمینی شیرین منبع عالی ویتامین C را بر اساس USDA فراهم می کند.) و مطالعه ای که در سال 2019 در Molecules منتشر شد نشان داد که آنتی اکسیدان آنتوسیانین مسئول رنگ بنفش سیب زمینی شیرین ممکن است از سرطان، بیماری کبد، هیپوگلیسمی محافظت کند. و سایر مشکلات سلامتی

فواید مصرف سیب زمینی شیرین:

  • تقویت حافظه و افزایش توانایی یادگیری
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از ابتلا شدن به سرطان روده بزرگ
  • جلوگیری از بروز مشکل یبوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا