گردشگری جهان

پیکاپ ویزا چیست؟

اگر دائما در سفر هستید احتمالا شما با اصطلاح “پیکاپ” آشنایی دارید.
شما می توانید از بسیاری از سازمان های قانونی که این خدمات را ارائه می دهند، استفاده کنید.
علاوه بر اینکه با این کار در زمان تان صرفه جویی می کنید، می توانید در کاهش هزینه های خود نیز از آن استفاده کنید.

ویزا  چیست؟
برای شروع بحث خود در مورد پیکاپ ویزا، ابتدا یک نمای کلی از خود ویزا ارائه خواهیم داد.
ویزا سندی است که در واقع به پاسپورت مسافر برای سفر به خارج از کشور ضمیمه می شود و نشان می دهد که یکی از نمایندگان دولت در سفارت یا کنسولگری درخواست مسافر را برای ورود به کشور مورد نظر بررسی و تایید کرده است.

اگر مسافری ویزا نداشته باشد، نمی تواند وارد کشور مورد نظر خود شود. در بیشتر موارد، ویزای مورد نیاز برای ورود به یک کشور، نه تنها دلیل سفر مسافر، بلکه مدت زمانی که اجازه اقامت در آن کشور را دارد و همچنین آخرین تاریخ بازگشت مسافر را نیز مشخص می کند.

برای سفر از یک کشور به کشور دیگر، صرف نظر از اینکه می خواهید در آنجا کار کنید یا فقط به عنوان یک توریست به آنجا سفر کنید، باید ویزای کشور مقصد را دریافت کنید.
البته دریافت ویزا بسته به نوع پاسپورت شما و مدت اعتبار آن سخت‌گیرانه‌تر یا سهل‌تر خواهد بود.
به عنوان مثال، اگر پاسپورت ایرانی دارید تنها مجاز به بازدید از 34 کشور بدون نیاز به ویزا هستید، اما اگر پاسپورت کانادایی داشته باشید، این تعداد به 154 کشور افزایش می یابد.

پیکاپ ویزا معنای مهر کردن ویزا توسط سفارت کشور مقصد و سپس دریافت آن است. در واقع، به دلیل موقعیت سیاسی ایران و ارتباط خارجی با سایر کشورها، کشورهای زیادی در جهان در ایران سفارت ندارند. اگرچه برخی از آنها سفارت دارند، اما سفارتخانه ها خدمات ویزا ارائه نمی دهند. به همین دلیل، کسانی که قصد سفر به این کشورها را دارند باید با سفارتخانه های مربوطه خود در سایر کشورها تماس بگیرند و مهر ویزای خود را از آنجا دریافت کنند. به این پروسه، پیکاپ ویزا می گویند.

البته این پروسه، زمان بیشتری به فرآیند اضافه می کند و آن را گران تر می کند. برای دریافت ویزای یکی از کشورهایی که در ایران سفارت ندارد، با استفاده از روش پیکاپ ویزا، نیاز به زمان و سرمایه گذاری مالی بیشتری است.

خدمات پیکاپ ویزا یکی از خدماتی است که سفارتخانه های این کشورها برای استفاده از آن در اختیار شهروندان خود قرار داده اند. در صورت استفاده از خدمات پیکاپ ویزا، می توانید بدون خروج از منزل ویزای خود را دریافت کنید.

برای مثال کشورهایی مانند کانادا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در ایران سفارتخانه ندارند. برای دریافت ویزای کانادا، ویزای آمریکا و ویزای انگلیس با استفاده از پیکاپ ویزا، باید به کشورهایی که در نزدیکی هستند بروید تا ویزای خود را دریافت کنید یا می توانید از گزینه پیکاپ ویزا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا