گردشگری جهان

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک

زندگی در قبرس، یکی از زیباترین جزیره‌های دنیا، برای همه افراد خوشایند است و قطعاً یکی از بهترین تجربیات زندگی خواهد بود. قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که کشور قبرس شمالی، کشوری کوچک با جمعیت 382 هزار نفر، یکی از بهترین نقاط دنیا برای ادامه زندگی است. سالانه افراد زیادی از ایران و سایر کشورها به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد که هر کدام از روش‌های مهاجرت به این کشور نیز مزایای خاص خود را دارد.

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، خرید ملک بوده که روش مهاجرتی نسبتاً راحتی نیز نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی است. کشور قبرس شمالی کشوری به دور از آلودگی و بسیار زیبا است که به دلیل داشتن خانه‌هایی شیک و قیمت مناسب در خط ساحلی، محبوبیت یافته است.

 

شرایط لازم برای مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مجذوب زیبایی‌های کشور قبرس شمالی شده‌اید و قصد خرید ملک و زندگی طولانی در این کشور را دارید، باید از شرایطی برخوردار باشید. کشور قبرس شمالی، دارای خانه‌های شیک و ارزان است که قیمت های مناسبی دارند اما در عین حال، یکی از پرسود‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور نیز هستند.

زیرا کشور قبرس شمالی اقتصادی پویا و رو به رشد دارد و قیمت املاک آن نیز در حال افزایش است. قبرس شمالی شرایطی را برای متقاضیان خرید ملک مشخص کرده است که در ادامه همه این شرایط بیان شده است.

ثبت درخواست خرید ملک در انجمن شهرداری

خرید ملک در کشور زیبای قبرس شمالی پروسه خاص خود را دارد و درخواست خرید ملک باید در انجمن شهرداری این کشور ثبت شود. بررسی درخواست خرید ملک در قبرس در طی یک پروسه 6 ماهه صورت خواهد گرفت و در صورتی که متقاضیان از همه شرایط برخوردار باشند، درخواست آن‌ها تأیید خواهد شد.

سن بالای 18 سال

افراد متقاضی خرید ملک در قبرس شمالی باید بالای 18 سال سن داشته باشند. بنابراین زمانی می‌توان سند ملک خریداری شده در قبرس شمالی را به نام خود زد که شرایط سنی لازم وجود داشته باشد.

تمکن مالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی باید از تمکن مالی کافی برخوردار بود که تمکن مالی نیز با ارائه صورت‌حساب‌ها و اسناد بانکی به اثبات می‌رسد. ملک مورد نظر در قبرس شمالی، باید حداقل 125000 یورو ارزش داشته باشد و یک سوم از قیمت آن نیز در زمان عقد قرارداد پرداخت شود.

عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری

یکی از مواردی که امکان خرید ملک در قبرس شمالی را سلب می‌کند، داشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری است و فرقی نمی‌کند در کدام کشور جرم صورت گرفته باشد.

خرید یک ملک و نداشتن ملکی دیگر در قبرس شمالی

یکی دیگر از شرایطی که برای خرید ملک در این کشور وجود دارد، این است که هر فرد یا هر زوج تنها می‌توانند یک ملک خریداری کنند و ملک مورد نظر آن‌ها نیز باید حداکثر 1338 متر مربع باشد. البته این شرط برای املاکی که مالکان آن‌ها، افرادی خارجی یعنی غیر قبرسی یا غیر ترکی باشند، صدق نمی‌کند و محدودیتی از بابت اندازه ملک وجود نخواهد داشت.

معرفی انواع ملک در قبرس شمالی

در هنگام خرید ملک در قبرس شمالی، با اسامی مختلفی از املاک مواجه می‌شوید و آشنایی با انواع املاک این کشور برای تجربه خریدی بهتر، ضرورت دارد. بنابراین یکی از موارد مهمی که برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک باید به آن توجه کرد، نوع ملک موردنظر است.

ملک قبرسی

املاک قبرسی، شامل املاکی است که دولت قبرس به ترک‌های قبرسی به عنوان غرامت از دست دادن زمین‌هایشان در جنگ سال 1974 داده است.

املاک ترکی

املاکی که در سال 1974 و قبل از تقسیم قبرس به دو قسمت شمال و جنوب، در مالکیت ترک‌ها بوده‌اند.

املاک TDM

بعد از سال 1975، املاکی توسط دولت قبرس به کارگران و مهاجران ترک اعطا شد که به این نوع املاک، املاک TDM گفته می‌شود.

املاک خارجی

این نوع املاک قبل از سال 1974، تحت مالکیت خارجیان بوده‌اند.

املاک آزاد

خرید این املاک درصورتی امکان‌پذیر خواهد بود که قراردادی بین خریدار و فروشنده تنظیم شود و همه جزئیات نیز در آن قید شود و درخواست برای بررسی به وزارت کشور ارسال شود.

املاک اجاره‌ای

این املاک، املاکی دولتی هستند که امکان اجاره آن‌ها برای مدت طولانی یعنی 49 سال وجود دارد و باید درخواست خرید آن‌ها به وزارت گردشگری این کشور ارسال شود.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر، بسیار پایین است‌. البته در قبرس شمالی نیز مانند هر کشور دیگری هزینه املاک متغیر و متفاوت است و باتوجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. برای مثال قیمت املاک در شهرها و مناطق مختلف قبرس شمالی متفاوت است. همچنین متراژ املاک و امکاناتی که دارند نیز بر قیمت آن‌ها موثر است.

اما همانطور که گفته شد، به منظور مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک، باید ملکی به ارزش حداقل 125000 یورو خریداری شود. در ادامه برخی از هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی بیان شده است.

  • هزینه خرید ویلای 300 متری در گیرنه: 400 000 پوند
  • هزینه خرید ویلای 300 متری در لفکوشا: 150.000 پوند
  • هزینه خرید ویلای 300 متری در ماگوسا: 200.000 پوند
  • هزینه خرید آپارتمان 80 متری دو خوابه در گیرنه: 130.000 پوند
  • هزینه خرید آپارتمان 80 متری دو خوابه در لفکوشا: 60.000 پوند
  • هزینه خرید آپارتمان 80 متری دو خوابه در ماگوسا: 70.000 پوند

 

معتبرترین شرکت‌های خرید و فروش ملک در قبرس شمالی

باوجود مزایای زیادی که مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک دارد، اما باید توجه نمود که خرید و فروش ملک را توسط مجموعه‌های معتبر انجام داد. در حال حاضر مجموعه‌های زیادی در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارند که برخی از مجموعه‌ها نیز معتبر نبوده و از اعتماد بقیه سو استفاده می‌کنند. مجموعه‌های نیز وجود دارند که کلاهبرداری نموده و اسناد مالکیت معتبری برای املاک معامله شده ارائه نمی‌دهند.

معتبرترین شرکت خرید و فروش ملک، شرکتی است که با مراجعه‌کنندگان خود صادق بوده و همه مزایا و معایب ملک مورد معامله را به آن‌ها خواهد گفت. همچنین شرکت واسطه خرید و فروش ملک، باید باتوجه شرایط متقاضی مانند میزان سرمایه و خواسته‌هایی که مدنظر دارد، بهترین املاک را پیشنهاد دهد.

از آن‌جایی که یکی از اهداف همه افراد از خرید و فروش ملک، کسب سود است، بنابراین انتخاب ملک اشتباه نه تنها سودی نخواهد داشت بلکه باعث ضرر و زیان نیز می‌شود. بنابراین شرکت خرید و فروش ملک باید با ارائه مشاوره‌های صادقانه و بهترین پیشنهادات، متقاضی را به اهداف و خواسته‌های خود برساند و معامله‌ای لذت‌بخش و بدون ضرر و زیان را تجربه کند.

معتبرترین شرکت‌های خرید و فروش ملک، شرکت‌هایی هستند که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند و همه قوانین و اصول معاملات املاک، چه در داخل ایران و چه در خارج را رعایت می‌کنند. همچنین شرکت انتخابی که در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد، باید مجوزهای رسمی و معتبر برای فعالیت خود را داشته باشد.

بنابراین با انتخاب معتبرترین شرکت‌های خرید و فروش ملک در قبرس شمالی، می‌توان خیال خود را از بابت معامله‌ای پرسود و بدون مشکل راحت نمود و به اهداف خود دست پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا