سایر مطالب

پیش بینی آینده ی کسب و کارها در فضای آنلاین در سال 1402

انواع و اقسام اتفاقاتی که ممکن بود برای فضای آنلاین بیفتد، در سال 1401 رخ داد. اتفاقاتی که هریک از آن ها به تنهایی می توانست یک کسب و کار را به ورطه ی نابودی بکشاند.   در سال 1401 از اواخر تابستان، فیلترینگ اولین پتکی بود که به بدنه ی کسب و کارهای مجازی وارد شد. قطعی های گاه و بیگاه اینترنت ضررهای بسیار زیادی را برای افرادی که بستر کسب و کار آن ها بر فضای اینترنت است، وارد کرد. اما بدتر از همه، اخبار منفی بود که در جامعه منتشر می شد. همه ی ما میدانیم که تاثیر اخبار بسیار زیاد است. اخبار منفی نا امیدی را در جامعه نشر می دهد. به هر حال با همه ی فراز ونشیب ها به پایان سال 1401 رسیدیم، سالی پر از تجربه برای افرادی که در این ماه ها در بطن اتفاق ها بودند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک اعلام ورشکستگی کرده و یا ترجیح دادن پایان فعالیت خود را اعلام کنند. بسیاری از کسب و کارها نیز سعی کردند با همه ی محدودیت ها ادامه دهند. در این مقاله آینده ی کسب و کار ها در فضای آنلاین را برای سال 1402 بررسی می کنیم.

کسب و کارهایی که فضای آنلاین برای آن ها اهمیت دارد:

ابتدا بهتراست  بررسی کسب و کارهایی را انجام دهیم که فضای آنلاین و اینترنت برای آن ها اهمیت دارد. برای کسی پوشیده نیست که اکنون همه ی صاحبین کسب و کار به فضای اینترنت وابسته اند. بعضی از آن ها به طور مستقیم و بسیاری از افراد بصورت غیر مستقیم. کسب و کارهای بزرگ سال هاست  برای بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کرده اند. استفاده از کانال های فروش اینترنتی همچون اینستاگرام،لینکدین، وبسایت و غیره انتخاب بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. تعداد زیادی شغل به واسطه ی رونق دیجیتال مارکتینگ در ایران بوجود آمدند. شغل هایی مانند ادمینی، طراحی وبسایت، سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو و غیره. بعضی از مشاغل با رونق بازاریابی اینترنتی، شغلشان نیز رونق گرفت. در این زمینه می توان به گرافیست ها اشاره کرد. در این زمینه مثال های زیادی می توان بیان کرد. بنابراین اگر بخواهیم با هم رو راست باشیم باید بدانیم که اینترنت برای همه ی کسب و کار ها ضروری است.

پیش بینی کسب و کارهای آنلاین در سال 1402 :

با رصد چند ماه آخر سال می توان پیش بینی درستی از اتفاقات سال آینده داشت. تقریبا از آذر 1401 کسب و کارهای آنلاین کار خودشان را آغاز کردند و خود را با تغییرات وفق دادند. آنچه مشخص است تغییر عادات خرید مردم بعد از کرونا است. بسیاری از افراد همچنان ترجیح می دهند خرید های خود را اینترنتی بررسی و انجام دهند. آمار ها نشان می دهد که در 3 ماهه آخر سال خرید های اینترنتی به آمار قبلی بازگشته است.

کدام بستر آنلاین موفق تر عمل خواهد کرد:

با بررسی کسب و کار ها در این سه ماهه ی آخر سال می توانیم به سادگی متوجه یک موضوع مهم شویم. به گزارش کاروو وبز بسیاری از افراد تمرکز بیشتر خود را برروی وبسایت قرار داده اند. کسب و کارهایی که فقط از بستر ایسنتاگرام کسب درآمد می کردند، اقدام به راه اندازی وبسایت خود کرده اند. بنابراین بهترین و امن ترین بستر برای کسب و کار ها در سال آینده و سالهای آینده قطعا وبسایت است. البته باید تمام کانال های فروش خود را زنده نگه دارید. اتفاقات 1401 این موضوع را به همه گوشزد کرد که اگر فقط بر یک بستر فروش تمرکز کنند، ممکن است یک روزه تمام هزینه ها و تلاش های خود را بر باد رفته ببینند. برای بررسی بیشتر سری زدیم به گوگل ترندز. با استفاده از ابزار خود گوگل بررسی کردیم که سرچ دو کلمه ی کلیدی ” طراحی سایت ” و ” آموزش اینستاگرام” در یکسال اخیر چه تغییراتی با یکدیگر داشته است.

اگر شما هم این بررسی را انجام دهید متوجه می شوید که از ابتدای اکتبر(مهرماه) شدیدا سرچ کلمه ی آموزش ایسنتاگرام کاهش یافته است. اما سرچ کلمه ی طراحی سایت با تمام این اتفاقات هیچ تغییری نکرده و روند خود را حفظ کرده است. بنابراین اگر به فکر ایمن کردن کسب و کار خود در دراز مدت هستید، حتما به فکر راه اندازی وبسایت کسب و کار خود باشید.

 

نتیجه گیری :

تمام آمار و ارقام و مشاهدات نشن می دهد که با تمام اتفاقات رخ داده مردم همچنان از خرید اینترنتی وحضور در فضای مجازی استقبال می کنند. همچنین این استقبال هر روز افزایش نیز می یابد. با ورود دهه هشتادی ها به بازار کار و همچنین بازار خرید استقبال از فضای دیجیتال بیشتر نیز خواهد شد. زیرا این نسل، اعتماد و تطبیق بیشتری با فضای آنلاین دارند. بنابراین توجه نکردن به فضای آنلاین در کسب و کار قطعا شما را متضرر خواهد کرد. اما بررسی ها نشان می دهد باید کسب و کار آنلاین خود را بر روی بستر های ایمن تری بنا کنیم تا در مواقع بحران کمترین ضربه را متحمل شویم. قطعا و حتما مطمئن ترین بستر وبسایت است. بنابراین هر چه سریعتر برای طراحی سایت کسب و کار و سئو و بهینه سازی آن اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا