گردشگری جهان

خاستگاه صنعت هتلداری

معرفی گردشگری، هتلداری؛ صنعت هتلداری

عبارت مهمان نوازی عبارت است از شما با مردم به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید در مقابل با شما همان رفتار شود. به این معنی که گردشگر نه تنها به عنوان یک مهمان بلکه به عنوان مهمان هتل شما محسوب می شود. مهمان نوازی به عنوان یک چهره خندان کاملا واقعی است.

مهمان نوازی را می توان تلاشی سنجیده، برنامه ریزی شده و پایدار برای ایجاد و حفظ درک متقابل بین یک سازمان و مردم به عنوان مثال، کسب وکار ایجاد و حفظ دوستی، و ترویج فضای درک بهتر نامید. فرهنگ انگلیسی آکسفورد آن را به عنوان عمل یا عمل مهمان نوازی تعریف می کند؛ پذیرایی و سرگرمی مهمانان، بازدیدکنندگان یا غریبه ها. کلمه مهمان نوازی از کلمه لاتین “مهمان نوازی” مشتق شده است.

اغلب ما عباراتی مانند “او همیشه برای بازدیدکنندگانش مهمان نواز است”، “ما از دوستان به خاطر مهمان نوازی آنها برای اینکه ما را در تعطیلات به سر می بردند، سپاسگزاریم”، “او آنقدر غیر مهمان نواز است که از دادن چیزی برای خوردن به ما بغض می کند.” وقتی به ملاقاتش می‌رویم بنوشیم» و غیره. تمام این اظهارات حاکی از نگرش مثبت یا منفی نسبت به بازدیدکنندگان است. دوستان یا غریبه ها.

فعالیت مهمانداری همه چیز را پوشش می دهد، خدمات دقیق و مودبانه ارائه می دهد، امکانات و امکانات رفاهی را در اختیار مسافر قرار می دهد، او را پشت در ملاقات و احوال پرسی می کند، خدمات موثر و قابل توجهی از غذا و نوشیدنی را در اتاقش به او ارائه می دهد، به عنوان مثال خانه ای دور از خانه فراهم می کند و بازدید او را به تجربه ای به یاد ماندنی و دلپذیر تبدیل می کند.

پذیرایی، استقبال و برخورد با مهمان یا غریبه به دوستانه ترین حالت، مهمان نوازی است. در بیشتر کشورهای دنیا از مهمان با ادب و صمیمیت بسیار پذیرایی می شود و برای آنها سرگرمی فراهم می شود. مفهوم اصلی مهمان نوازی این است که مهمان احساس کند در میان دوستانش آمده است و مهمانان همیشه از آنها استقبال می کنند.

اگرچه مفهوم اصلی مهمان نوازی همچنان پابرجا مانده است، اما با گذشت زمان و توسعه فن آوری و علم، نیازها و خواسته های مسافران تا حد زیادی تغییر کرده و در نتیجه خدمات و امکانات متعددی از نظر اقامت و دیگر نیازهای اساسی مانند غذا و نوشیدنی فراهم شده است.

در روزگاران قدیم پادشاهان، لردها، ماهاراجاها، زمین داران و گاهی پانچی ها غذا و سرپناه را به صورت رایگان در اختیار مسافران و حیوانات خود قرار می دادند و این یک فعالیت خیرخواهانه بود اما با گذشت زمان نه تنها یک فعالیت خیرخواهانه باقی ماند بلکه به یک کسب وکار در حال شکوفایی نیز تبدیل شد.

بخشی از فعالیت مهمان نوازی، توجه، هوشیاری و صمیمیت با مهمان بدون تحمیل خود و عقایدتان به او و در عین حال بسیار مؤدب و همکاری است. همه کسانی که در صنعت مهمان نوازی کار می کنند یک هدف مشترک دارند “ایجاد تصویری از پذیرایی و درمان دوستانه” برای مهمانان و بازدیدکنندگان.

کارکنان هتل به عنوان پرسنل دفتر اول، برای پذیرایی باید کاری کنند که مهمانان در خانه احساس راحتی کنند و با لبخند از لحن مطبوع صدای خود استفاده کنند و در هر جایی که ممکن است به او کمک کنند. مهمان را نادیده نگیرید و بدون توجه به مشغله کاری، نیازها و خواسته های او را پیش بینی کنید و بدون اینکه از او بپرسید، همان ها را فراهم کنید. این باید شعار باشد.

به عنوان یک هتلدار، به بررسی نگرش مهمان نوازی سازمان خود ادامه دهید. یک چک لیست تهیه کنید و مطمئن شوید که شما و کارکنانتان تک تک نکات چک لیست را رعایت می کنید. چک لیست ممکن است شامل قسمت هایی مانند میز جلو و لابی و غیره باشد. مطمئن شوید که میز جلو همیشه تمیز، منظم و دارای نور کافی باشد. حتی لوازم التحریر مورد استفاده نیز باید طوری طراحی شده باشد که ابهام ایجاد نکند و به وضوح نشان دهد که چگونه باید پر شود و دعوت کننده باشد.

لابی باید تمیز نگه داشته شود و مبلمان در جای مناسب نگهداری شوند. سیستم نورپردازی باید نرم و جذاب باشد. روح خوشایندی که مهمان به دنبال آن است باید آنجا باشد. پوشش کف، تابلو، مبلمان و… باید جذاب، جذاب و از نظر زیبایی شناسی طراحی شده باشد.

علاوه بر این، چک لیست باید شامل موارد نامشهود مانند آموزش کارکنان و تمایل و نگرش مثبت کارکنان باشد. از مهمان ورودی همیشه با لبخند و سلام مناسب استقبال می شود تا به سفر و رفاه او ابراز علاقه کند. مهمان نوازی به معنای پیش بینی و ارضای نیازهای مهمان است.

ریشه های صنعت هتلداری

مسافران اولیه یا جنگجو بودند یا تاجر یا مردمی که در جستجوی دانش بودند و هیچ هتلی وجود نداشت. جنگجویان و فاتحان چادرهای خود را برای اقامت برپا می کردند در حالی که تاجران و افرادی که برای کسب دانش سفر می کردند ارزش بالایی برای مهمان نوازی قائل بودند و گاهی کالاهای خود را برای اقامت معامله می کردند.

می توان گفت که مسافرخانه داری اولین بنگاه تجاری پذیرایی و یکی از اولین خدماتی است که با آن پول مبادله می شود. مسافرخانه‌های زمان‌های کتاب مقدس فقط یک تخت یا نیمکت را در اتاقک می‌فرستادند. مهمانان در اتاق های مشترک بزرگ بدون سرویس بهداشتی و حریم خصوصی ماندند. نرخ ها البته معقول بود. شرکت خشن بود. مسافران با اسب ها و حیوانات خود در همان محل زندگی می کردند.

پادشاه جیمز در کتاب مقدس اشاره می کند که مری و جوزف توسط یک مهمانخانه دار بیت لحم رانده شدند زیرا در این مهمانخانه اتاقی وجود نداشت. به گفته محققان کتاب مقدس، مهمانخانه دار ممکن است به این معنی بوده باشد که اتاق برای زنی که می خواهد بچه دار شود نامناسب بوده است.

در آن زمان و احتمالا تا چند قرن پس از آن، زنان و مردان در یک محل مشترک به همراه اسب ها و احشام خود زندگی می کردند. اصطبلی که مری و جوزف شب را در آن می گذراندند، احتمالا به اندازه یک کاروانسرا راحت بود و در عین حال قطعا خلوت تر از خود کاروانسرا بود.

در قرن سوم پس از میلاد، امپراتوری روم شبکه گسترده‌ای از جاده‌های آجری را در سراسر اروپا و آسیای صغیر ایجاد کرد و زنجیره‌ای از اقامتگاه‌های کنار جاده‌ای در امتداد گذرگاه اصلی اسپانیا به ترکیه ساخته شد. تا انقلاب صنعتی دهه 1700، پیشرفت قابل توجهی در مسافرخانه ها و میخانه ها صورت نگرفت و برای اشراف زادگان چندان مناسب نبودند.

برای اسکان مسافران ثروتمند، سازه های مجلل با اتاق های خصوصی، بهداشت فردی و راحتی یک قلعه اروپایی ساخته شد.

این ساختمان های زیبا و جدید واژه فرانسوی را برای عمارت به کار می بردند.

نرخ آن ها از دسترس یک فرد عادی خارج بود.

در آمریکا، مسافرخانه های اولیه پس از میخانه های اروپایی با محل خواب مشترک دو یا چند مهمان الگوبرداری شدند.

هرمان ملویل در رمان موبی دیک از دریانوردی یاد کرده است که به اتاقی از مسافرخانه‌ای قرن نوزدهمی رفت و صبح روز بعد از خواب بیدار شد و متوجه شد که در رختخواب با یک آدمخوار مشترک است. استفاده از تخت های مشترک در مسافرخانه های اولیه آمریکایی و اروپایی بسیار رایج بود. در طول دهه 1800 مسافرخانه داران آمریکایی خدمات خود را بهبود بخشیدند و به ساختن املاک بزرگتر و مجهزتر ادامه دادند و بیشتر این املاک در نزدیکی شهرهای بندری قرار داشتند.

گرایش زیاد آمریکایی ها به سفرهای بیشتر، الهام بخش دست اندکاران در حوزه اقامت بود. داشتن روحیه دموکراتیک این کشور منجر به توسعه بیشتر اقمات های راحت و بهداشتی در دسترس افراد عادی شد.این صنعت را می توان به صورت گسترده به عنوان مجموعه ای از کسب و کارهایی معرفی کرد که برای افراد دور از خانه ، غذا و نوشیدنی فراهم کنند.

استراتژی های بازاریابی صنعت هتلداری

بازاریابی در آژانس های آنلاین

تبلیغات گسترده در گوگل

بهینه سازی کانال های فروش

طراحی جذاب وب سایت

تمرکز روی شبکه های اجتماعی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا