گردشگری جهان

بررسی اهمیت گردشگری

ایجاد اشتغال

اهمیت ویژه صنعت گردشگری را میتوان به خوبی در ایجاد اشتغال بیان کرد.گشترش چشم گیر صنعت گردشگری در سطح بین الملل باعث به وجود آمدن استغال های قابل توجهی شده است. برای مثال میتوان به مدیران هتل ها، کارمندان پارک ها و نظافتچی ها اشاره کرد.این صنعت توانسته است فرصت های شغلی زیادی را فراهم کند. صنعت گردشگری امروزه حدود 7 درصد از کارگران جهان را مورد پشتیبانی قرار داده است.

دو نوع اشتغال در صنعت گردشگری وجود دارد: مستقیم و غیر مستقیم.

اشتغال مستقیم شامل مشاغلی است که بلافاصله با صنعت گردشگری در ارتباط هستند.

اشتغال غیرمستقیم شامل مشاغلی است که از نظر فنی در صنعت گردشگری نیستند، اما مربوط به صنعت گردشگری هستند.

به خاطر همین روابط غیرمستقیم است که اندازه گیری دقیق ارزش اقتصادی گردشگری بسیار دشوار است و برخی می گویند که منافع اقتصادی واقعی گردشگری ممکن است به اندازه دو برابر ارقام ثبت شده باشد.

کمک به اقتصاد محلی

اهمیت گردشگری را می توان از طریق کمک به اقتصادهای محلی بیشتر مشاهده کرد.

تمام پول جمع‌آوری‌شده، چه از راه‌های رسمی یا غیررسمی، پتانسیل کمک به اقتصاد محلی را دارد.

اگر گردشگری پایدار نشان داده شود، پول به سمت مناطقی که بیشترین سود را برای جامعه محلی خواهد داشت، هدایت خواهد شد. ممکن است ابتکارات گردشگری حامی فقرا (گردشگری که برای کمک به فقرا در نظر گرفته شده است) یا پروژه های گردشگری داوطلبانه وجود داشته باشد. دولت ممکن است پول را برای خدمات عمومی مجدداً سرمایه گذاری کند و پول به دست آمده توسط کارمندان گردشگری در جامعه محلی هزینه شود. این به عنوان اثر ضربی شناخته می شود.

افزایش کلی اقتصاد

گردشگری اقتصاد را به صورت نمایی تقویت می کند. این امر تا حدی به دلیل شغل های ذکر شده است که گردشگری ایجاد می کند، اما همچنین به دلیل اضافه شدن موقتی به جمعیت مصرف کننده است که وقتی کسی به یک مکان جدید سفر می کند، رخ می دهد. فقط فکر کنید: وقتی سفر می کنید، پول خرج می کنید. شما برای اقامت در یک هتل یا هتل در یک منطقه خاص پول پرداخت می کنید.

برای برخی شهرها، شهرها و حتی کل کشورها، اهمیت گردشگری بیش از سایرین است. در برخی موارد منبع اصلی درآمد است. به عنوان مثال، طبق گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، گردشگری تقریباً 40 درصد از کل تولید ناخالص داخلی مالدیو را تشکیل می دهد. در مقایسه، در بریتانیا کمتر از 4 درصد و در ایالات متحده حتی کمتر است! در سیشل این تعداد کمی بیش از 26٪ است در حالی که در جزایر ویرجین بریتانیا بیش از 35٪ است بنابراین گردشگری در این کشورها بسیار مهم است.

اهمیت گردشگری: دستاوردهای اجتماعی

اهمیت گردشگری نه تنها از طریق عوامل اقتصادی به رسمیت شناخته می شود، بلکه تاثیرات اجتماعی مثبت بسیاری از گردشگری وجود دارد که نقش مهمی را ایفا می کند. در ادامه برخی از دستاوردهای اجتماعی گردشگری را تشریح خواهم کرد.

حفظ فرهنگ محلی

این فرهنگ محلی است که گردشگران اغلب برای بازدید از آن می آیند و این راه دیگری برای نشان دادن اهمیت گردشگری است.

گردشگران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلسله های چینی از پکن بازدید می کنند. گردشگران برای چشیدن غذاهای اصیل تایلند از تایلند دیدن می کنند. گردشگران برای رفتن به کارناوال ریو به برزیل سفر می‌کنند.

بسیاری از مقاصد برای حفظ و حفاظت از فرهنگ محلی تلاش می کنند. این اغلب به حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی، حفاظت از میراث محلی، و تجدید حیات فرهنگ‌های بومی، هنرهای فرهنگی و صنایع دستی کمک می‌کند.

تقویت جوامع

اهمیت گردشگری را می توان از طریق تقویت جوامع نیز نشان داد.

رویدادها و جشنواره هایی که ساکنان محلی شرکت کنندگان اصلی آن بوده اند و تماشاگران اغلب در پاسخ به علاقه گردشگران جوان شده و توسعه یافته اند.

شغل های ایجاد شده توسط گردشگری نیز می تواند برای جامعه محلی رونق زیادی داشته باشد. گذشته از تاثیرات اقتصادی ایجاد شده توسط افزایش چشم انداز اشتغال، افراد دارای شغل شادتر و اجتماعی تر از افراد بدون درآمد یک بار مصرف هستند.

مردم محلی همچنین می توانند از طریق آموزش حرفه ای مرتبط با گردشگری و توسعه مهارت های تجاری و سازمانی، تأثیر خود را بر توسعه گردشگری افزایش دهند، همچنین چشم انداز شغل و درآمد خود را بهبود بخشند.

پیش بینی خدمات اجتماعی

اهمیت گردشگری از طریق ارائه خدمات اجتماعی در جامعه میزبان نشان داده می شود.

صنعت گردشگری نیازمند امکانات و زیرساخت های بسیاری برای پاسخگویی به نیازهای گردشگران است. این اغلب به این معنی است که بسیاری از پیشرفت ها در یک منطقه در نتیجه گردشگری برای استفاده محلی ها نیز در دسترس خواهد بود.

مردم محلی اغلب جاده های جدید، سیستم های فاضلاب جدید، زمین های بازی جدید، خدمات اتوبوس و غیره را در نتیجه گردشگری به دست می آورند. این امر می تواند افزایش زیادی در کیفیت زندگی آن ها ایجاد کند و مثال خوبی از تاثیر اجتماعی مثبت گردشگری است.

تجاری سازی فرهنگ و هنر

گردشگری می تواند شاهد ظهور بسیاری از مشاغل تجاری باشد که می تواند تأثیر اجتماعی مثبت گردشگری باشد. این به تقویت روحیه جامعه کمک می کند زیرا در نتیجه مردم تمایل دارند درآمد قابل تصرف بیشتری داشته باشند.

این مشاغل همچنین ممکن است فرهنگ و هنرهای محلی را ترویج کنند. موزه‌ها، نمایش‌ها و گالری‌ها روشی فوق‌العاده برای نمایش آداب و رسوم و سنت‌های محلی یک مقصد هستند. این می تواند به ترویج/حفظ سنت های محلی کمک کند.

احیای فرهنگ و هنر

برخی از مقاصد، فرهنگ ها و هنرهای محلی را تشویق به احیای مجدد می کنند. این ممکن است به شکل نمایشگاه های موزه ای باشد، به این شکل که رستوران ها و فروشگاه ها تزئین می شوند و به عنوان مثال در سرگرمی های پیشنهادی.

این امر ممکن است به ترویج سنت هایی که ممکن است دور از دسترس باشند، کمک کند.

حفظ میراث

یکی دیگر از دلایل اهمیت گردشگری، حفظ میراث است. بسیاری از گردشگران به ویژه برای دیدن میراث محلی از این مقصد دیدن می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از مقاصد تمام تلاش خود را برای حفظ میراث آن به کار می گیرند.

این می تواند شامل اعمال محدودیت ها یا محدود کردن تعداد گردشگران در صورت لزوم باشد. این اغلب نمونه ای از برنامه ریزی دقیق گردشگری و مدیریت گردشگری پایدار است.

توانمندسازی جوامع

گردشگری اگر به خوبی مدیریت شود، جوامع را توانمند می کنددر حالی که توجه به اصالت در گردشگری و انجام برخی کارها با کمی سلیقه مهم است، بدانید که گردشگری می تواند جوامع را توانمند کند.

روستاهای کوچک در سرزمین های دور می توانند از فروش کالاهای دست ساز خود سود ببرند.

اهمیت گردشگری: دستاوردهای زیست محیطی

در حالی که بیشتر پوشش‌های رسانه‌ای مربوط به گردشگری و محیط‌زیست منفی است، نکات مثبتی می‌تواند از آن ناشی شود: نشان دادن اهمیت گردشگری یک بار دیگر.

حفاظت از طبیعت

برخی از مردم فکر می کنند که گردشگری چیزی است که طبیعت را می کشد و در حالی که این می تواند به راحتی درست باشد، اما باید توجه داشت که صنعت گردشگری در زمینه حفاظت و حمایت از حیوانات و طبیعت همیشه حرف اول را می زند.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان از مناطق خاص می توانند در فعالیت هایی شرکت کنند که هدف آن ها حفظ مناظر محلی است.

این کار کمی متفاوت است. شما و خانواده تان می توانید به یک پیاده روی تمیز در اسپانیا بروید یا کاری مشابه در امارات متحده عربی انجام دهید. راه های زیادی وجود دارد که گردشگری در واقع به محیط زیست کمک می کند، به جای اینکه مانع آن شود.

اهمیت گردشگری: دستاوردهای سیاسی

و در انتها، در مورد دستاوردهای سیاسی که از طریق گردشگری به دست می آید میتوان گفت :

این صنعت میتواند فرصت های مناسب و امیدوارکننده ای را برای مشارکت ها، همکاری ها و همچنین توافقات بین المللی فراهم کند که میتواند تاثیرات مثبت زیادی در زمینه سایسی بر کشورهای میزبان و کشورهایی که کار با آنها را انتخاب می کنند داشته باشد.

عوامل مهم بر صنعت گردشگری

  1. حمل ونقل
  2. مدیریت محیطی
  3. ارتباطات
  4. مسائل امنیتی
  5. رسانه ها

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا