فرهنگی هنری

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

دریافت اقامت قبرس، به معنی ورود به دروازه‌ی اروپاست. قبرس شمالی، عضو دائم اتحادیه اروپا است؛ ولی عضو شینگن نیست. به همین دلیل ایرانیان برای سفر به قبرس شمالی، نیازی به دریافت ویزای خاصی ندارند. تنها با دریافت ویزای فرودگاهی می‌توانند وارد این کشور شوند.

در سال‌های اخیر، با ورود سرمایه‌های خارجی به این کشور و استقبال جهان‌گردان، سرمایه گذاران، دانشجویان و … از شرایط مختلفی که در قبرس شمالی وجود دارد، اقتصاد رو به رشد این کشور، پیشرفت زیادی داشته است.

در این مقاله به طور مفصل درباره‎ی راه‎های مهاجرت به قبرس شمالی، شرایط و مزایای آن صحبت می‌کنیم.

راه‌ های مهاجرت به قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، یک کشور مهاجر پذیر است. قوانین و مراحل اخذ اقامت این کشور بسیار آسان بوده و راههای زیادی برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد.

خرید ملک، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و … از جمله راه‌های مهاجرت به این کشور است. در ادامه به صورت مختصر به هر شرایط و مزایای هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم:

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در قبرس شمالی، از طرق مختلفی امکان پذیر است. یکی از پر طرفدار ترینِ آن‌ها، خرید ملک در قبرس شمالی است که به این موضوع به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توان به ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار جدید، کارآفرینی، شراکت در بیزینس، مشارکت در ساخت و ساز املاک و … اشاره کرد

.همانطور که از قبل گفتیم، قبرس شمالی به یک مرکز مهم برای سرمایه گذاری و بازرگانان در حوزه‌ی دریای مدیترانه تبدیل شده است. رشد سریع اقتصادی این کشور در درجه اول و پس از آن، اقتصاد رو به رشد، دلایل مهمی برای ورود سرمایه گذاری‌‌های خارجی به قبرس شمالی هستند.

مالیات اندک، عدم فساد اداری و روند ساده ثبت شرکت در قبرس شمالی نیز باعث شده تا این کشور به یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شود.

سرمایه گذاری خارجی در گسترش و پیشرفت اصناف مختلف به ویژه گردشگری، ساخت و ساز و خدمات نقش بسزایی داشته است.

دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک است. در قبرس شمالی روند خرید ملک، بسیار سریع انجام می‌گیرد، به صورتی که از زمان ثبت درخواست، نهایتا 2 الی 3 ماه زمان می‌برد که درخواست شما پردازش ‌شود.

برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی باید ملکی به ارزش حداقل 40 هزار پوند تهیه کنید؛ اما مسئله‌ی قابل توجه درباره‌ی خرید خانه در این کشور، این است که بسیاری از پروژه‌های معتبر ساختمانی، امکانی را فراهم کرده‌ان که بتوانید به صورت اقساطی، ملک مورد نظرتان را بخرید.

به این صورت که در ابتدا حداقل 30 درصد از کل مبلغ ملک را می‌پردازید و مابقی مبلغ را در اقساط بلند مدت و بدون بهره پرداخت می‌کنید. پس از پرداخت اولیه، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت به همراه خانواده اقدام نمایید.

همچنین پس از پرداخت اولیه، قرارداد بین شما و فروشنده، در اداره‌ی ثبت اسناد ثبت می‌شود. این روند به دلیل حمایت دولت از سرمایه گذاران صورت می‌گیرد؛ تا به شما اطمینان داده شود که سرمایه‌گذاری امنی انجام داده‌اید.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

انجام آزمایشات قبل از خرید ملک، برای تایید سلامت کامل جسمی خریدار الزامی است.

برای دریافت اقامت از این روش در طی 5 سال شما نباید بیشتر از 80 روز خارج از کشور قبرس شمالی، بوده باشید.

اگر شما سابقه کیفری در هر کشوری داشته باشید، امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی را نخواهید داشت.

مزایا دریافت اقامت از طریق خرید ملک

  • حفاظت دولت قبرس شمالی از شما به واسطه‌ی قانون شهروندی
  • سهولت در اخذ ویزا جهت سفر به سایر کشورها
  • امکان دریافت شهروندی و پاسپورت قبرس شمالی
  • روند سریع و تایید 2 الی 3 ماهه‌ی درخواست
  • امکان زندگی متقاضی به همراه اعضای درجه یک خانواده در قبرس شمالی
  • امکان ثبت شرکت و سهامدار شدن متقاضی کار در قبرس شمالی

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

برای دریافت اقامت قبرس شمالی از این طریق، نیاز به حضور فیزیکی فرد متقاضی در کشور است. بنابراین ابتدا باید از طرق دیگر به این کشور سفر کرده و سپس برای مصاحبه و استخدام اقدام کنید.

همانطور که گفتیم اقتصاد در قبرس شمالی بر پایه‌ی صنعت گردشگری است. وجود افراد مهاجر و گردشگر در این کشور لزوم وجود صنعت ساخت و ساز ساختمانی را هم بیشتر می‌کند.

از آنجا که تعداد افراد بومی در قبرس شمالی محدود است اما سالانه حدود 1 میلیون گردشگر به این کشور سفر می‌کنند، موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی برای افراد خارجی وجود دارد.

یکی از ملزومات استخدام در قبرس شمالی، تسلط به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی است. طبق برنامه ریزی و تدابیر دولت این کشور برای هر فردی که مهارت و یا تخصصی دارد، موقعیت شغلی هم خواهد بود.

وضعیت کار و درآمد در قبرس شمالی

به دلیل توریستی بودن کشور قبرس شمالی و همچنین افزایش تقاضا در خصوص خدمات، املاک و … مشاغلی که مرتبط با این صنوف هستند، نیازمند نیروی کار بیشتری هم هستند.

طبق قانون وزارت کار در قبرس شمالی، حداقل درآمد افراد به صورت ماهیانه 3150 لیر در مشاغل دولتی و 4500 لیر در مشاغل خصوصی است. این مبالغ حداقل‌ها هستند و به طور متوسط افراد در قبرس شمالی 6 هزار لیر در ماه درآمد دارند.

بسته به نوع شغل، میزان تسلط، میزان تحصیلات و … درآمد افراد می‌تواند متفاوت باشد.

پر طرفدارترین مشاغل در قبرس شمالی

در لیست زیر به تعدادی از مشاغل که در قبرس شمالی بیشترین جذب نیروی کار را دارند، اشاره می‌کنیم:

  • املاک و مستغلات
  • ساختمان سازی
  • مارکتینگ
  • بازار مالی
  • رستوران و بار
  • بیمارستان‌ها ( پزشک، دندان پزشک، پرستار و … )
  • هتلداری
  • مشاغل مرتبط با دانشگاه

اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل

وجود دانشگاه‌های بین المللی و معتبر همچون دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی، با دارا بودن اقشار مختلفی از دانشجویان و اساتید از سراسر دنیا، باعث شده تا مهاجرینی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، بتوانند در دانشگاه‌های بسیار معتبر با هزینه‌ی بسیار کمتر از سایرکشورهای اروپایی و آمریکایی تحصیل کنند.

از دانشگاه‌های معتبر و مطرح این کشور می‌توان به دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه اروپایی لفکا، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه بین‌المللی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه مدیترانه کارپاسیا و دانشگاه کایرنیا اشاره کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا