گردشگری جهان

هزینه مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشور‌های پرمخاطب از لحاظ توریست و مهاجرین در سراسر جهان است و سالیانه تعداد بازدید کنندگان بی‌شماری دارد. در عین حال، این کشور جزو کشور‌هایی است که سالیانه تعداد بسیار زیادی مهاجر را می‌پذیرد که از کشور‌های همسایه، به خصوص ایران، به آنجا مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت به کشور ترکیه

برای آنکه مقدمات مهاجرت به ترکیه فراهم شود، باید برآورد هزینه تمامی مراحل از اقدام تا دریافت ویزا و کسب اقامت دائم صورت بگیرد و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود. یکی از مسائلی که در بحث مهاجرت چه به کشور ترکیه و چه سایر کشور‌ها بسیار مهم است، بحث سرمایه و هزینه‌ای است که باید به منظور دریافت اقامت پرداخت شود.

بسته به آنکه از چه راهی مهاجرت به ترکیه صورت بگیرد، میزان هزینه‌های مربوط به مهاجرت می‌تواند متفاوت باشد که در زیر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

هزینه‌‌بر‌ترین روش دریافت اقامت کشور ترکیه، از طریق سرمایه گذاری می‌باشد. کشور ترکیه برای پیشرفت اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی، به سرمایه گذاران این اجازه را می‌دهد تا با سرمایه گذاری بر روی ملک، ایجاد شغل، استارت آپ و … اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند. اما باید در نظر داشت که برای دریافت اقامت ترکیه باید حداقل 250 هزار دلار بر روی ملک سرمایه گذاری کرد و یا 500 هزار دلار در یکی از بانک‌های کشور ترکیه قرار داد.

هزینه مهاجرت به کشور ترکیه با سرمایه گذاری

باید توجه داشت که در صورت سرمایه گذاری بر روی ملک، شخص سرمایه گذار، حق فروش ملک خریداری شده را تا 3 سال آتی نخواهد داشت. این روش، به واسطه هزینه بسیار بالایی که دارد از سایر روش‌های دریافت اقامت ترکیه جدا شده است، زیرا در سایر حالات، هزینه‌ها به این مقدار نخواهد بود و بیشتر هزینه‌ها، صرف پیدا کردن محل زندگی، دریافت مجوز‌های لازم و … خواهد شد که به آنها خواهیم پرداخت.

هزینه‌های مصاحبه در سفارت ترکیه

به منظور تصدیق مدارک ارائه شده و احراز هویت فردی، شخص متقاضی باید با دریافت وقت ملاقات، به سفارت ترکیه مراجعه کند. در این حالت باید هزینه‌های مربوط به سفارت را نیز پرداخت کند که این مبلغ نیز با سایر هزینه‌های انجام شده برای دریافت اقامت کشور ترکیه جمع خواهد شد.

علاوه بر این، بسته به مدت زمان اقامتی که برای فرد صادر می‌شود، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود، هزینه دریافت اجازه اقامت‌های دو ساله، بیشتر از اقامت‌های یک ساله است؛ در نتیجه باید تا رای نهایی منتظر ماند تا مبلغی که باید پرداخت شود کاملا شفاف گردد.

هزینه دریافت ویزا و اجازه اقامت ترکیه

برای آنکه بتوان اقامت کشور ترکیه را به دست آورد، باید با فراهم کردن مدارک لازم و تصدیق آنها نسبت به دریافت ویزای ترکیه اقدام کرد. در این حالت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای الکترونیکی مبلغی معادل 14 تا 71 یورو می‌باشد. علاوه بر این، هزینه دریافت ویزای برچسبی در بازه 117 تا 180 یورو خواهد بود.

هزینه دریافت اجازه اقامت ترکیه

همچنین برای دریافت کارت اجازه اقامت در کشور ترکیه، باید 160 هزار لیر پرداخت شود که این هزینه، منهای مبالغ لازم برای دریافت مجوز اقامت، هزینه‌های درمانی و… است. علاوه بر این باید هزینه‌های مربوط به بیمه را نیز پرداخت کنید و از تمکن مالی مناسب برای تهیه خانه و خرید مایحتاج برخوردار باشید.

هزینه زندگی در کشور ترکیه

هزینه‌های بعد از مهاجرت به کشور ترکیه تا زمان یافتن شغل مناسب، در مجموعه هزینه‌های مهاجرت به ترکیه قرار می‌گیرد. هزینه زندگی در کشور ترکیه طی چند سال اخیر کمی افزایش پیدا کرده است. با این حال متوسط حقوق دریافتی در این کشور به حدی خواهد بود تا کفاف هزینه‌های زندگی فرد را بدهد.

شهر محل اقامت و شرایط زندگی فرد با میزان هزینه‌های وارده به خانواده‌ رابطه مستقیم دارد. به عنوان مثال استانبول، آنتالیا و ازمیر، از بهترین شهرهای کشور ترکیه به حساب می‌آید که مهاجران در آنها ساکن می‌شوند؛ با این حال هزینه زندگی در این شهر‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به صورت میانگین و با در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، حمل و نقل، خوراک و پوشاک، هزینه روزمره زندگی در ترکیه به مدت یک ماه، مبلغی بیش از 500 یورو خواهد شد.

علاوه بر این در صورتی که فرد متقاضی دارای همسر و فرزند باشد، باید هزینه‌های مربوط به آن‌ها نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال هزینه تحصیل در کشور ترکیه در دانشگاه‌های مطرح این کشور بسیار بالاست و از مبلغ حدودی 800 دلار آغاز می‌شود و تا 19.500 دلار متغیر است.

منبع: کارت سبز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا