اخبار جالب

دریاچه هیلیر، دریاچه ای به رنگ توت فرنگی در استرالیا

دریاچه هیلیر کجاست؟

دریاچه هیلیر در لبه‌ی جزیره‌ی میانی از مجمع‌الجزایر ریشرشی (Recherche) واقع در غرب استرالیا قرار دارد. دریاچه هیلیر 600 متر طول و 250 متر عرض دارد.  دریاچه صورتی استرالیا، کوچک اما با شکوه و زیباست.

 کشف دریاچه هیلیر 

دریاچه هیلیر اولین بار در سال 1802 توسط یک دریانورد و نقشه‌کش بریتانیایی به نام “متیو فلیندرز” کشف شد. در ژانویه همان سال، او به ساحل رفت و و به بالاترین قله در جزیره‌ای که امروز به نام او نامگذاری شده، صعود کرد. وی در یادداشت‌هایش نوشته که در ابتدای ورودش به این ساحل، از دیدن این دریاچه کوچک به رنگ گل رز، شگفت‌زده شده است.

او تصمیم گرفت نام هیلیر را به احترام یکی از خدمه کشتی به نام “ویلیام هیلیر” که پس از ورود به این سواحل، بر اثر اسهال خونی درگذشته بود، بر روی دریاچه بگذارد.

هنگامی که خدمه برای بررسی به سمت ساحل رفتند، دریافتند که آب دریاچه به اندازه آب دریای مرده شور است.

کاپیتان فلیندرز در یادداشت خود می‌نویسد: در قسمت شمال شرقی، یک دریاچه کوچک به رنگ یک گل رز بود که آب آن، همانطور که توسط آقای تیستل بازدید شد، به شدت با نمک اشباع شده بود و حتی مقداری از آن در نزدیکی ساحل این دریاچه، کریستال شده بود.

زیبایی های این دریاچه به همین رنگ صورتی خلاصه نمی شود؛ در پس شن های نرم که پاها را دلفریبانه قلقلک می دهند، درست در سمت شمالی دریاچه، جنگل های انبوه و درختان اُکالیپتوس و کاغذی به رنگ سبز زمردین خودنمایی می کنند و منظره ای شگفت انگیز خلق کرده اند. در اطراف دریاچه، تپه هایی شنی، با انواع درختان پوست کاغذی به چشم می خورند. این دریاچه صورتی بین تپه های شنی و اقیانوسِ منجمدِ جنوبی فاصله انداخته و همین موضوع باز هم به جذابیت های هیلیر افزوده است، ناگفته نماند که آب این دریاچه شور است و برای آشامیدن مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا