گردشگری ایران

تابستون امسال ، جاهای دیدنی تبریز رو ببینید

اگه دنبال یه شهر خنک و تمیز می گردید، اگه میخواید یه جای جدید رو تجربه کنید و کلی سوغات و شیرینی بخرید، اگه میخواید از غذاهای خوشمزه یک شهر لذت ببرید، میتونید به تبریز سفر کنید و در کنار همه اینها جاهای دیدنی تبریز رو که اتفاقا خیلی هم زیاد هستند بازدید کنید. جاذبه های گردشگری تبریز در تابستان جلوه های زیبا و هنری دارند که چشم هر بیننده ای رو نوازش می کنند. ما در اینجا به برخی از آنها پرداخته ایم ولی اگر میخواهید 100 مکان دیدنی تبریز را ببینید می توانید به سایت سیری در ایران seeiran.ir سر بزنید و همه جاذبه ها رو با عکس و آدرس کامل ببینید.

باغ ائلی گلی از بهترین جاهای دیدنی تبریز

نمی‌شود تبریز رفت و به باغ ائل گلی یا استخر شاه سر نزد. ائل گلی که یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای گردشگری تبریز است، مخصوصا در شب مشتاقان زیادی را به وسی خود جلب می‌کند. این باغ در حقیقت کاخی است که وسط استخری بزرگ قرار گرفته و به شکل جزیره درآمده است. ساخت اولیه استخر به دوران آقا قویونلوها برمی‌گردد و در دوره های بعد به تدریج تکمیل و به شکل باصفای امروزی درآمده.

پیاده راه تربیت از جاهای دیدنی تبریز

این پیاده راه که چند سالی است سنگفرش شده است از محبوب ترین مکان ها برای گشت و گذار و خرید در مرکز شهر تبریز به شمار می رود. مغازه ها و پاساژهای مختلفی که در دو طرف پیاده راه تربیت وجود دارد بیشتر اجناسی مانند مانتو، پالتو، کیف و کفش و لباس عرضه می کنند. اجناس موجود در اینجا در عین حال که کیفیت خوبی دارند از قیمت های مناسبی هم برخوردار هستند.

سوغات تبریز

تبریز شیرینی های خیلی خوشمزه و متفاوتی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

نوقا

اگر طرفدار پر و پا قرص گز محسوب می‌شوید، نوقا یا بهتر است بگویی لوکاست یکی از سوغاتی‌های خوشمزه تبریز به شمار می‌آید که همرا با عطر دلنشین خود، اشتهای شما را بر می‌انگیزد.

قرابیه

قرابیه یک سوغاتی تبریزی اصیل است که با توجه به مواد اولیه به کار رفته در آن، جزء شیرینی‌های بسیار گران‌ قیمت محسوب می‌شود. این شیرینی بسیار لذیذ از موادی مانند: آرد، وانیل، تخم‌مرغ و …، درست می‌شود که روی آن در مدل کاملا سنتی مملو از مغر‌ پسته و بادام است.این شیرینی جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌های تبریزی دارد و معمولا برای مهمانانی سرو می‌سود که از جایگاه ویژه‌ای برخورداراند!

باقلوا

این شیرینی اصلی‌ترین سوغاتی تبریز است که حتما باید خریداری شود. مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و از این شیرینی خوش عطر و طعم، بدون باقلوا بازگشت. شیرینی باقلوا در کشورهای دیگری نیز مانند ترکیه و لبنان نیز یافت می‌شود اما آنچه در تبریز یافت چیز دیگری‌ست و در طعم همتا ندارد.در ترکیه عموما باقلوا را از خمیر بسیار نازکی به نام یوفکا تهیه می‌شود و مخلوطی از کره، ترکیبی از آب و شکر و مغزهای مختلفی مانند مغز گردو را در لابه لای آن می‌ریزند و رول می‌کنند.

اگر دوست دارید یک شهر بدون دردسر، تمیز رو بازدید کنید و تبریز که به شهر اولین ها هم مشهور هست ببینید حتما از مکان‌های دیدنی تبریز بازدید کنید اگر هم ساکن تبریز هستید توصیه می‌کنیم حتما جاهای دیدنی تبریز رو ببینید و در تابستان از گشت و گذار لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا