غذاها

بهترین باقلوا یزد را کجا بخریم؟

معمولاً برای سفر به هر شهری از کشورمان زمان به‌خصوصی مشخص شده است و باتوجه‌به آب‌وهوا، بهترین زمان برای بازدید انتخاب می‌شود. برای آن که سفری خاطره‌انگیز در ماه‌های ابتدایی بهار یا اوایل پاییز داشته باشید، قطعا «یزد» یکی از پیشنهادهاست. شهر یزد از نظر تاریخ و قدمت، یکه‌تاز است و همواره بافت تاریخی آن به‌عنوان یکی از زیباترین نواحی کشور شناخته می‌شود. حتی علاقه‌مندان کویرنوردی هم باید با خرید بلیط قطار مشهد یزد و یا هر شهر دیگه راهی یزد شوند و نهایت لذت را از کویرهای آن ببرند. بااین‌حال شیرینی سفر به یزد بدون چشیدن طعم باقلوا تکمیل نمی‌شود. چطور است چند مورد از بهترین باقلوا فروشی‌های یزد را معرفی کنیم؟ حتی می‌توانید این شیرینی بی‌نظیر را به‌عنوان سوغاتی هم خریداری کنید.

پیشینه طبخ باقلوا در یزد

باقلوا یک شیرینی فوق‌العاده خوش‌طعم و جذاب است که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. اگر چه خاستگاه آن آسیای غربی است، اما می‌توانید طرفداران باقلوا را در آمریکا و کشورهای اروپای غربی هم پیدا کنید. اغلب افراد باقلوا را متعلق به استانبول می‌دانند. حتی در کشور خودمان هم معروف‌ترین باقلواها در شهرهای ترک‌زبان طبخ می‌شوند. ازاین‌رو به نظر می‌رسد باقلوا یک شیرینی ترکیه‌ای باشد. بااین‌حال یونانیان ادعا دارند که نخستین باقلواها در کشور آن‌ها تهیه شده‌اند و ازاین‌رو باقلوا متعلق به آن‌هاست. جالب است بدانید نخستین‌بار دو قرن پیش از میلاد مسیح، باقلوا طبخ شده است.

در حال حاضر دستور پخت‌های مختلفی برای طبخ این شیرینی وجود دارد. ترک‌ها معمولا باقلوا را بدون شکر و با خمیر یوفکا یا رشته‌های کادایف درست می‌کنند‌. مشابه این باقلوا را می‌توانید در تبریز ببینید. از سوی دیگر باقلوای عربی با کمی تغییر در روش طبخ، در کشورهایی مثل سوریه و حتی آذربایجان تهیه می‌شود. این باقلوا معمولا با شربت شکر فراوان سرو می‌شود و طعمی مطلوب دارد. در کنار همه این‌ها، باقلوای ایرانی که بهترین آن را در یزد میل می‌کنید، از زمان آشوریان ابداع شده است. در ابتدا این باقلواها با میوه‌های خشک تهیه می‌شدند. تفاوت اصلی باقلوای یزد با سایر باقلواها، کم شیرین بودن و استفاده از مغزهای متعدد و زیاد در باقلواست.

معرفی بهترین باقلوا فروشی‌های یزد

پیدا کردن بهترین باقلوا فروشی‌های یزد، یک تیر و دو نشان است. از یک سو می‌توانید بهترین باقلواها را تست کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید و از سوی دیگر، می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی خریداری نمایید. چه چیزی بهتر از این که شیرینی اصیل و خوش‌طعمی چون باقلوا را به‌عنوان سوغاتی به عزیزانتان پیشکش کنید؟ در ادامه فهرست جامعی از بهترین‌ها را تهیه کرده‌ایم. به‌هیچ‌عنوان طعم بهشتی باقلواهای یزد را از دست ندهید.

حاج خلیفه رهبر

از هر کسی در شهر یزد سراغ بهترین باقلوا فروشی را بگیرید، اول از همه کارگاه حاج خلیفه رهبر را به شما معرفی می‌کند. نخستین کارگاه حاج خلیفه رهبر بیش از ۱۰۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد. جالب این است که هنوز هم این کارگاه مشغول به فعالیت بوده و بهترین شیرینی‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در حال حاضر ۳ شعبه از این قنادی در یزد وجود دارند. در این قنادی‌ها می‌توانید انواع باقلوا یزدی، قطاب، حاج بادامی، پشمک و سایر شیرینی‌های محلی را خریداری کنید.

قنادی حاج خلیفه رهبر یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های کل کشور هم محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در یزد به کسی که کارگاه شیرینی‌پزی دارد، خلیفه گفته می‌شود. ازاین‌رو شیرینی‌فروشی‌هایی با نام «حاج خلیفه» به فراوانی در یزد وجود دارند که هیچ‌کدام آن‌ها حاج خلیفه رهبر نیستند. برای چشیدن طعم اصیل باقلوای یزد، به دنبال کارگاه حاج خلیفه رهبر باشید.

شیرینی سنتی یزد

شیرینی سنتی یزد یکی دیگر از آن شیرینی‌فروشی‌هایی است که به یک برند معتبر تبدیل شده است. این شیرینی‌فروشی در خیابان جمهوری یزد واقع شده و یکی از بهترین‌ها برای خرید شیرینی‌های سنتی است‌. در شیرینی سنتی یزد می‌توانید انواع مختلف باقلوا را خریداری کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به باقلوا رژیمی، باقلوا ممتاز، باقلوا بشقابی عسلی و … اشاره کرد. علاوه بر آن‌ها، انواع لوز، سوهان، حاج بادام، قطاب، کیک و پشمک نیز در این شیرینی‌فروشی مطرح عرضه می‌شوند.

شیرینی آ بی بی

برای خرید باقلوای یزد، شیرینی سرای آ بی‌بی هم یکی از انتخاب‌های مطلوب است. پس از تهیه بلیط قطار مشهد یزد و سفر به این خطه، باید سری هم به شیرینی سرای آ بی‌بی بزنید و طعم اصیل باقلوا و قطاب را بچشید. در این شیرینی سرا انواع باقلوای یزدی و قطاب اصیل یزد با بهترین کیفیت تهیه می‌شوند. این شیرینی‌فروشی در بلوار طالقانی یزد، نبش کوچه ۱۳ واقع شده است.

قنادی شکر شاد

یکی دیگر از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد که باید با آن آشنا باشید، شیرینی سرای شکر شاد است. این شیرینی‌فروشی در محله آزادشهر واقع شده و همه‌روزه پذیرای عده زیادی از مشتریان بومی و غیربومی است. بسیاری از مسافران برای خرید سوغاتی یا چشیدن طعم باقلوای یزدی به شکر شاد می‌روند. خوشمزه‌ترین قطاب‌های یزدی با طعم‌های مختلف، در این شیرینی‌فروشی طبخ می‌شوند. مهم‌ترین نکته درباره این قنادی محبوب، تنوع بی‌نظیر در محصولات است. باقلوا، قطاب، پشمک و هر آیتم دیگری را می‌توانید با طعم‌های مختلف و ترکیبی از مغزهای گوناگون خریداری کنید.

سفر به شهر تاریخی یزد با پلتفرم فلای تودی

برای سفر به یزد و تماشای دیدنی‌های بی‌شمارش پیش از هر چیز باید بلیط قطار را تهیه کنید. بلیط قطار مشهد یزد یا هر مسیر دیگری را می‌توان با قیمتی اقتصادی از فلای تودی خریداری کرد. این پلتفرم در حوزه پیش فروش بلیط قطار و هواپیما فعال است و تقریبا تمام خطوط موردنیاز را پوشش می‌دهد.

بیش از ۹۰۰ خط‌هوایی و تمام خطوط ریلی داخلی را می‌توانید از طریق سایت فلای تودی رزرو کنید. علاوه‌برآن می‌توانید بهترین هتل‌های سراسر دنیا را در کمتر از پنج دقیقه یا پرداخت ریالی از فلای تودی رزرو کنید. خدمات این مجموعه سبب شده که مسافران به‌راحتی هر چه تمام، سفرهای خود را برنامه‌ریزی کرده و راهی شوند. شما هم با فلای تودی همراه شوید و فرصت پیش فروش قطار را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا