گردشگری ایران

آشنایی با همه روش های رفتن از کرمانشاه به تهران

تهران به ‌عنوان پایتخت کشور، پرجمعیت‌ترین شهر ایران است که همه روزه از تمام نقاط کشور مسافران بسیاری را می‌پذیرد. اکثریت مسافرت‌ها به تهران در اهداف کاری، اداری، تحصیل و همچنین تفریحی است. کرمانشاه نیز با داشتن دو قطار 3 ستاره در مسیر کرمانشاه تهران، مسافران بسیاری را به پایتخت می‌رساند. مسافران با رزرو بلیط قطار کرمانشاه تهران طی‌کردن این مسیر را برای خود آسان‌تر می‌کنند. سفر با قطار به‌عنوان یکی از آسان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها شناخته می‌شود.

سفر از کرمانشاه به تهران

تردد در بین شهرهای مختلف کشور به‌شکل‌های متنوعی صورت می‌گیرد. از این‌رو مسیرهای مختلف رفت ‌و آمد، برای مسافران به بهترین شکل فراهم شده است. برای سفر از کرمانشاه به تهران نیز، راه‌های متعددی وجود دارد. وسایل نقلیه‌ای مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی، سفر را برای شما به شکل‌های مختلفی رقم می‌زنند. هر کدام از این وسایل نقلیه مزایا و معایبی نیز دارند، که بهتر است هنگام سفر به آن‌ها توجه شود.

سفر به تهران با هواپیما

هواپیما به‌عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه به‌شمار می‌رود و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. سفر با هواپیما، از هزینه بالایی برخوردار است و قشر اندکی از جامعه توان مالی سفر با هواپیما را دارند. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید و در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید‌، هواپیما گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. البته باید ترس از ارتفاع و خطر سقوط را نیز در نظر گرفت، که مانع از انتخاب هواپیما برای عده‌ای از افراد می‌شود.

سفر به تهران با خودروی شخصی

استفاده از خودروی شخصی نیز یکی از انتخاب‌ها برای سفر است. خودروی شخصی این امکان را به شما می‌دهد تا در طول مسیر، توقف کنید و از دیدن جاذبه‌های شهرهای مختلف لذت ببرید. سفر با خودروی شخصی، شما را با ترافیک و خستگی ناشی از رانندگی‌های طولانی و بی‌خوابی مواجه می‌کند. همچنین امکان وقوع تصادف و به‌هم خوردن برنامه سفر را نیز در پی خواهد داشت. از این‌رو استفاده از خودروی شخصی در مسافت‌های طولانی نیز، توصیه نمی‌شود.

سفر به تهران با اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس، هزینه‌های سفرتان را به‌شدت کاهش می‌دهد و دیگر خبری از خستگی و چرت‌های گاه ‌و بی‌گاه در هنگام رانندگی نیست. بر خلاف تصورتان، انتخاب اتوبوس نیز گزینه مناسبی برای لذت‌بردن از سفر نخواهد بود؛ چرا که همچنان سفر طولانی با نشستن روی صندلی تا رسیدن به مقصد و خستگی‌های آن، ترافیک و کلافه‌گی ناشی از آن و احتمال وقوع تصادفات مانع استفاده از اتوبوس در سفرهای طولانی می‌شود.

سفر به تهران با قطار

اگر می‌خواهید طوری سفر کنید که انگار در منزل‌تان در حال استراحت هستید، تلویزیون می‌بینید، چایی می‌نوشید و به خواب نیم‎روزی می‌روید، رزرو بلیط قطار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید هر نوع قطاری را با هر قیمتی که مد نظرتان است، رزرو کنید. شما این امکان را خواهید داشت که بلیط قطار کوپه‌ای را خریداری نمایید و از حریم شخصی خود لذت ببرید یا قطارهای سریع‌السیر را بپسندید تا ضمن کوتاه‌تر شدن زمان سفر، در هزینه‌های سفرتان نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

ایستگاه‌های قطار کرمانشاه تهران

در سال 1396 ایستگاه قطار کرمانشاه، در بزرگراه امام خمینی افتتاح شد. این ایستگاه قطار، بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن در غرب ایران به‌شمار می‌رود. قطارهای موجود در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه علاوه‌بر تهران، در مسیر ریلی مشهد و ملایر نیز تردد دارند. با رزرو بلیط قطار کرمانشاه تهران، از ایستگاه‌های متعددی مانند فیروزان، ملایر، اراک، قم و در نهایت ایستگاه تهران عبور خواهید کرد. در این مسیر ریلی، قطارهای مختلفی از شرکت‌های ریلی متفاوتی فعالیت دارند که هر کدام امکانات و خدمات خاص خود را به مسافران ارائه می‌دهند.

قطارهای کرمانشاه تهران

قطارهای بسیاری در مسیر ریلی کشور در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که در رتبه‌های مختلفی از رفاه و امکانات وجود دارند. قطارها در رتبه‌های مختلف به 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره تقسیم می‌شوند. همین‌طور قطارها در انواع مختلف کوپه‌ای یا سالنی و اتوبوسی، لوکس یا عادی یا سریع‌السیر وجود دارند. حتی اگر در سفر تنها هستید می‌توانید کوپه‌های ویژه برادران یا خواهران را رزرو کنید. برای سفرهای خانوادگی یا گروه‌های دوستی، قطارهای کوپه‌ای گزینه مناسبی هستند؛ چرا که ضمن حفظ حریم شخصی، می‌توانید از باهم‌بودن لذت ببرید. اگر در سفر کاری هستید و کوتاه‎ترشدن مسیر به رفاه‌تان ارجحیت دارد، می‌توانید بلیط خود را از قطارهای سریع‌السیر تهیه کنید. برای تهیه بلیط قطار کرمانشاه تهران، می‌توانید بلیط خود را از قطارهای 6 تخته پارسی و 4 تخته پلور سبز خریداری نمایید.

قطار پارسی

قطار پارسی از شرکت رجا، از نظر درجه‌بندی در دسته قطارهای درجه 2 کشور قرار می‌گیرد. قطارهای 6 تخته و 10 کوپه‌ای پارسی، دارای ظرفیت 60 نفره هستند. بدنه قطارهای پارسی همگی دو لایه و شیشه‌های دو جدار دارند تا به خوبی در برابر صدا و تغییرات دمایی عایق باشند. سیستم صوتی ‌و تصویری موجود در کوپه‌ها نیز، دارای کیفیت نسبتا مناسبی هستند و مسافران می‌توانند در طول سفر به تماشای فیلم و موسیقی مورد علاقه خود بپردازند. از دیگر خدمات و امکانات موجود در قطارهای پارسی می‌توان به جعبه کمک‌های اولیه در قطار، سرویس خواب تمیز، وجود ویلچر برای افراد ناتوان و دارای معلولیت، سیستم تهویه هوای مطبوع، پریز برق 220 ولتی، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، خدمات پذیرایی شامل صبحانه و آب معدنی اشاره کرد.

قطار پلور سبز

در واگن‌های قطار پلور سبز از شرکت رجا، 10 کوپه 4 نفره وجود دارد که در مجموع هر واگن 40 نفر ظرفیت را پوشش می‌دهد. هر یک از واگن‌ها دارای امکانات و ویژگی‌هایی نظیر سیستم تهویه مطبوع هوا، یک وعده پذیرایی از مسافران، وجود بوفه برای خرید انواع تنقلات، پریز برق 220 ولتی در هر کوپه، امکان خرید غذا از رستوران قطار با بهترین کیفیت، شیشه‌های دوجداره و عایق‌دار در هر کوپه، توزیع روزنامه در هر کوپه، توزیع آب معدنی رایگان، وجود ویلچر برای مسافران کم‌توان و معلول جسمی، کتاب‌خانه و امکان مطالعه برای مسافران، وجود صفحه نمایش‌های صوتی ‎و تصویری در هر کوپه، سرویش بهداشتی ایرانی و فرنگی و مجهز به سیستم سپتیک در سرویس‌های بهداشتی است.

انتخاب بهترین مسیر برای سفر با فلای تودی

با فلای تودی در سریع‌ترین زمان و به آسان‌ترین شکل، بلیط خود را رزرو کنید. کافیست وارد وب‌سایت فلای تودی شوید تا از امکانات و خدمات ویژه آن بهره ببرید. فلای تودی با ارائه خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، در انتخاب بهترین گزینه همراه‌تان خواهد بود. همین‌طور با قراردادن خدمات استرداد بلیط، این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا در صورت بروز مشکل و احتمال کنسلی سفر، ضمن کنسل‌کردن بلیط سفرشان، بخشی از هزینه پرداختی را بر اساس قوانین استرداد بلیط دریافت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا