گردشگری جهان

آشنایی با انواع اقامت دائم کانادا

آشنایی با انواع اقامت کانادا یکی از مباحث پرتکرار و پر طرفداری است که افراد زیادی به دانستن آن علاقه دارند. کانادا یک کشور مهاجرپذیر است که از نظر اقتصادی و علمی در سطح بالایی قرار دارد. این کشور نیروی کار ماهر و افرادی که علاقه به تحصیل در این کشور را دارند جذب می کند تا از نظر علمی و اقتصادی به توسعه کانادا کمک کنند. کانادا برای مهاجرت روش های زیادی را برای افراد درنظر گرفته است که یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم منجر به اقامت دائم در این کشور می شود؛ بنابراین می توان گفت مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور نسبت به کشورهای دیگر خیلی بهتر است. در ادامه انواع اقامت کانادا به روش های مختلف را معرفی می کنیم.

اقامت کانادا از طریق ازدواج

یکی از راه های آسانی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد ازدواج با یک شهروند و یا فرد مقیم دائم کانادا است . بعد از ازدواج همسرتان از طریق ویزای ازدواج اقدام کرده و اسپانسرشیپی شما را عهده دار شده و درخواست اقامت دائم برای شما می دهد. این راه زمان زیادی طول نکشیده و می توان گفت تقریبا از دیگر راه ها کمتر زمان نیاز دارد .

اقامت کانادا از طریق تحصیل

یکی از روش های راحت برای مهاجرت و گرفتن اقامت کانادا اخذ ویزای تحصیلی است. بسیاری از افراد خواهان اقامت در این کشور از این طریق اقدام کرده و راهی کانادا شدند. برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا شرایطی مورد نیاز است. یکی از این شرایط نداشتن سوء پیشینه است؛ همچنین فرد باید از نظر جسمی سالم بوده و توانایی مالی برای پرداخت هزینه های یک سال را داشته باشد. پس از تحصیل می توان برای دریافت اقامت تحصیلی اقدام کرد.

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان

اگر فرزندی بین ۶ الی ۱۸ سال دارید، می توانید از مدارس کانادا برای او پذیرش گرفته و ویزای دانش آموزی دریافت کنید. والدین به عنوان همراه و از طریق ویزای توریستی می توانند اقدام کنند. پس از ورود ویزای خود را به کاری یا تحصیلی تغییر داده و برای اقامت دائم اقدام نمایید.

اقامت کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای

 

اگر در یکی از مشاغل مربوط به فنی حرفه ای که برای کانادا مورد نیاز است، فعالیت دارید، می توانید از طریق برنامه اسکیل ترید اقدام کنید. این برنامه امتیاز متقاضی را با توجه به سن، مهارت زبان، سابقه کار، میزان تحصیلات و … محاسبه می کند. برای مهاجرت از این طریق باید شرایط زیر را دارا باشید:

نداشتن سوء پیشینه و سلامت جسمی، داشتن توانایی مالی برای تامین هزینه ها اما اگر مشغول به کار قانونی بوده یا از کارفرمای کانادایی خود جاب آفر معتبر داشته باشید، ارائه تمکن مالی نیاز نیست. با بالا رفتن سن امتیاز دریافتی شما کمتر خواهد شد. نمره زبان فرانسه و انگلیسی در مهارت های اسپیکینگ و لیسینینگ سطح ۵ و در مهارت های ریدینگ و رایتینگ نمره ۴ داشته باشید.

اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر

برنامه اسکیل ورکر یکی از سه برنامه ای است که برای حذب افراد متخصص و ماهر طراحی شده است. فرد در این روش باید حداقل یک سال سابقه کار متوالی داشته باشد. سابقه کار باید در مشاغلی باشد که از نظر طبقه بندی در رده 0، 1، 2 و 3 قرار بگیرد؛ همچنین فرد باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشد. داشتن آیتلس جنرال در ۴ مهارت با حداقل نمره ۶ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اقامت کانادا از طریق استارتاپ

در استارتاپ کانادا روش اقامت هم شما و هم کاری که قصد راه اندازی آن در کانادا را دارید. مستلزم دارا بودن شرایطی است. فرد متقاضی باید نمره آیتلس جنرال ۵ را داشته باشد. دریافت ساپورت از سازمان های مورد تایید کانادا و تحصیل حداقل یک سال در دانشگاه در این روش نیاز است؛ همچنین در زمینه کسب و کار شغل انتخابی باید مبتنی بر تکنولوژی و نوآورانه باشد. برای افراد کانادا شغل ایجاد کرده و محصول تولیدی دارای پتانسیل رشدی بالایی باشد.

 

اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

در این نوع اقامت کانادا فرد باید هنرمند یا ورزشکار باشد. البته این فرد نیز باید دارای شرایطی به شرح زیر باشد:

در فعالیت های فرهنگی و ورزشی حداقل ۲ سال به صورت خود اشتغالی شرکت کرده باشید. حداقل ۲ سال کار در فعالیت های فرهنگی و ورزشی داشته باشد. برای راه اندازی کسب و کار توانایی مالی داشته باشید. نداشتن سوء پیشینه و سلامت جسمی از دیگر شرایط مورد نیاز در این روش است.

اقامت کانادا از طریق کاری

برای دریافت اخذ ویزای کاری باید پیشنهاد شغلی که به شما می شود؛ معتبر باشد. پس از ورود به کانادا می توان از طریق جاب آفر ویزای کار و مهاجرت موقت دریافت کرده سپس از طریق برنامه های فدرال یا استان ها برای اخذ دائم اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید به سایت ZBSVISA.com مراجعه کنید. این مجموعه اقامت کانادا در کمترین زمان برای شما عزیزان می گیرند.

اقامت کانادا از طریق پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی

برنامه طریق پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی یک برنامه کامیونتی محور است. به جوامعی که کوچک بوده و جمعیت کمی دارند کامیونتی محور می گویند. دولت کانادا این کار را برای بهتر شدن اقتصاد جوامع کوچک طراحی کرده است. افرادی که قصد کار و زندگی در این جوامع را دارند، می توانند درخواست داده و پس از تایید اقامت خود را دریافت کنند.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از انواع اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری است. این کشور از لحاظ اقتصادی در سطح بالایی قرار داشته و دارای معادن طبیعی زیادی است. دولت کانادا از طریق سرمایه گذاری در این معادن و به طور کلی در هر جای کشور کانادا شرایطی را برای مهاجرت و اقامت این افراد فراهم کرده است. سرمایه گذاری در این کشور از راه هایی مثل خود اشتغالی، کارآفرینی، ثبت شرکت کانادا ، بیزینس و … امکان پذیر است.

البته یادآوری می شویم که تمامی سرمایه گذاری ها منجر به مهاجرت به کانادا نمی شود. این کشور برای افرادی با سابقه بیزینسی و مدیریت بالا یک مسیر مهاجرتی دارد. براساس این مسیر این افراد باید در شهرهای کوچک ۵۰ هزار دلار و در شهرهای بزرگ ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنند. ابتدا فرد باید طرحی را که قصد سرمایه گذاری روی آن دارد را به استان رائه داده و منتظر پاسخ آن ها بماند. بعد از ورود به این کشور و پس از یک سال فرد گزارشی از بیزینس و سرمایه گذاری را به استان ارائه داده و در صورت تایید استان می تواند برای اقامت اقدام کند. این پروسه ۶ ماه الی ۱ سال طول می کشد.

چرا موسسه ZBSVISA

دفتر اصلی شرکت واقع در شهر تورنتو کانادا و دفتر ایران در تهران (نیاوران) قرار داشته و فعلا هیچ شعبه دیگری بجز موارد ذکر شده ندارد. تمام تلاش ما یافتن بهترین راه های گرفتن ویزای کانادا با توجه به شرایط شماست و با بهره بردن از بهترین مشاورین و وکلا در این زمینه همواره یکی از موفق ترین شرکت های فعال در این زمینه بوده ایم. افتخار ما رضایت کلاینت هاست.

اگر نیاز مشاوره بیشتر دارید می توانید همین حالا با شماره تماس ۰۲۱۷۲۸۱۹ یا ثبت فرم ارزیابی از ما مشاوره رایگان دریافت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا